Breaking News

צופים למכירה

האיום הכבד ביותר המרחף כיום מעל עולם הפרסום, כפי שאנחנו מכירים אותו , נקרא "ההגירה הגדולה" (the great immigration) . הכוונה היא להגירת הצופים (לצורך העניין הם גם קוראים ו/או מאזינים) מהמדיה המסורתיים אל המדיה המאפשרים לצופים שליטה מלאה על תכני הצפייה, כגון: אינטרנט, DVD, TIVO,IPOD, רדיו לווייני ועוד. כל אלה מספקים לצופים את הכלים לקבוע בעצמם מתי ולמה להיחשף. צרפו לכל אלה את ריבוי הערוצים ותתחילו להבין את גודל האימה שנפלה על בעלי המדיה, על הפרסומאים ועל המפרסמים, גם יחד. הם עלולים להשאר ללא צופים. ובלי הצופים, מה הם שווים?
בפסטיבל קאן האחרון נערך דיון בנושא בהשתתפות בעלי מדיה ופרסומאים כשלדעתי גולת הכותרת של הדיון היתה קביעתו של מר לכלן מורדוק מחב' ניוז קורפ " הפסקות הפרסום בנות השתיים-שלוש דקות הן רעיון מטופש ואין ספק שהוא יעבור מן העולם" כל שאר המשתתפים התחבטו בשאלה איך בכל זאת ניתן "להערים" על הצופים ולגרום להם להיחשף לפרסומות בניגוד לרצונם או איך לחדור את חומות ההגנה שהם בונים לעצמם באמצעות הטכנולוגיות החדשות.
עקב האכילס של הדיון היה לדעתי בעובדה שכולם מחפשים את המטבע מתחת לפנס ואף אחד לא מסתכל מתחת לאפו. כי שם בדיוק נמצא הפתרון. הפתרון כל כך פשוט וכל כך מתבקש שאף אחד לא רואה אותו. או שמא הכל מסרבים לראות אותו.
הפתרון הוא "קניית צופים". בדיוק הפוך מ "מכירת מדיה" כפי שמקובל כיום. אם עד היום הצרכן משלם תמורת המדיה שהוא צורך ( בעיקר המסורתיים) ומקבל , לרוב בניגוד לרצונו, גם פרסומות, הרי בעתיד הלא רחוק בעלי המדיה ישלמו לצרכנים תמורת הסכמתם לצרוך את המדיה שלהם על תכניהם ועל פרסומותיהם.
אחרי הכל מה שהמדיה מוכרים למפרסמים אלה הם קהלי הצופים שלהם. הצופים הם בעצם המוצר האמיתי שהם מוכרים באמצעות הפלטפורמה של המדיה. בלעדי הצופים אין להם סחורה. אם כך, מה הגיוני יותר מאשר "לרכוש" את הצופים?! אני משוכנע שבעתיד, הקרוב מאוד, בעלי המדיה "יקנו" את הצופים ו"יימכרו" אותם למפרסמים. איך בדיוק זה יתבצע, אינני יודע עדיין אבל לפחות 2 דברים שייקרו כתוצאה ממהלך זה,אפשר לצפות: מחירי המדיה יעלו מצד אחד ויעילות הפרסום תעלה מצד שני.
למה אף אחד לא מדבר על הפתרון הזה? לדעתי לא בגלל שלא חשבו עליו אלא רק בגלל שכולם מפחדים מפניו ומשלים את עצמם שאם הם יתעלמו ממנו הוא ייעלם.
ועוד מחשבה: בעתיד אנחנו צפויים להקלע למצב בו אנו נדרשים לשלם אגרה עבור ערוץ שאיש לא צופה בו בעוד שנקבל תשלום עבור צפייה בערוצים שאנחנו רוצים לצפות בהם.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם ב- 1.8.05 ב YNET

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …