Breaking News

מצוקת התקשורת בעת מלחמה

נוהל קרב בלתי כתוב השתרש בקרב כל ערוצי הרדיו והטלוויזיה שלנו. כשהתותחים רועמים הפיות מברברים. זה הנוהל המקודש ואין להפר אותו.

לוחות השידור הרגילים מופקעים, אולפני המערכה נפתחים, המזבחים מוצתים והכוהנים הגדולים והקטנים מתייצבים עליהם לשרתם. על המזבחים מועלים לקרבן דיווחים ודיונים אין סופיים, חסרי כל שחר וערך שכל תכליתם לרצות את המולך הגדול.

הכתבים המסכנים הפזורים בשטח נדרשים כל שתי דקות "לעדכן מהשטח" ולתת "תמונת מצב" . ומה עושים כשאין מה לעדכן, כי דבר לא קרה? מעדכנים מה שכבר עודכן אין ספור פעמים קודם לכן. בלה בלה בלה. ו"תמונת המצב " מזכירה את תמונת הילד הבוכה.

המולך התקשורתי רעב ודורש את שלו וכל חמש עשרה דקות מוקרבים בפניו עוד ועוד קורבנות המוזעקים לאולפנים מכל קצווי תבל , נדרשים לברבר את עצמם לדעת ומיד מגולגלים החוצה כדי לפנות את מקומותיהם לבאים אחריהם.

את הקורבנות, מביאות התחקירניות המותשות מן הגורן ומן היקב. שרים וחברי כנסת מהשורה השניה, השלישית והרביעית. וכשהם נלעסו ונטחנו, הם מוקאים מן האולפן ומביאים גם שרים וחברי כנסת לשעבר ולשעבר- לשעבר לדורותיהם. עד תחתית תחתיות החבית.

מביאים קציני צבא בדימוס מדרגת רב אלוף ועד תת אלוף , מאז ומעולם. כאלה שאנחנו מכירים, כאלה שאנחנו כבר לא זוכרים וכאלה שמעולם לא הכרנו.

מגיעים גם פרשנים, עיתונאים , מומחים לאיזור ומומחים להיסטוריה, מומחים למה שהיה ומומחים למה שיהיה ומה לא?

וכשכל מאגר הראשים המדברים שלא חידשו דבר נגמר ממחזרים אותם בערוצים המתחרים בשיטת הכסאות המוסיקליים. והציבור זוכה שוב ושוב לשמוע אותו כלום ושום דבר, שוב ושוב.

רחמי הכנים נתונים למראיינים השונים שגוייסו על תקן כוהנים, למלא את שעות האולפן. בנק השאלות שלהם מזמן אזל ואין להם יותר מה לשאול אף אחד. הכל כבר נאמר והכל כבר פורשן עד עייפה אבל את שעות השידור יש למלא. במה? בהבל וגבבה.

השאלה המתבקשת היא: בשביל מה זה טוב? למי זה מועיל? ולמה ממשיכים בזה?

כמו שאנחנו מצפים מהדרג המדיני ומהגופים הצבאיים להפיק לקחים מכל מערכה כך אני מציע גם לגופים המשדרים.

אני מציע שיתכנסו מנהלי כל הערוצים ויגבשו "נוהל קרב" חדש ומוסכם על הכל.

לא עוד אולפני מלחמה. לא עוד שידורים מרתוניים.

אפשר להסתפק במהדורות חדשות מורחבות. מבזקי חדשות תכופים. וזהו.

או לחילופין: יאוחדו כל הערוצים לאולפן מלחמה אחד שישדר באופן רציף, כל היממה, לטובת כל מי שמעוניין בריאליטי הזה. וכל שאר הערוצים ימשיכו לשדר כרגיל.

כך או כך ,כולנו נצא נשכרים.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-20.11.12

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …