Breaking News
מידע על פסיכומטרי

אופציות בינאריות בחו"ל – להגביר אכיפה

ישראל היא מעצמת אופציות בינאריות שנסחרות בחו"ל וגורמות הפסדים כבדים למשקיעים. הכבוד מפוקפק והחשד להלבנת הון ופשיעה נחקר וקיים. כדאי להחיל חקיקה מגבילה במסחר.

יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לשנות את החוק הישראלי ולהרחיבו, כדי שיאפשר לרשות לאסור שיווק אופציות בינאריות מישראל בחו"ל. אופציות בינאריות הם מכשיר פיננסי מסוכן אשר מאפשר ללקוחות להמר על כיוון השינוי במטבעות, מדדי מניות ומחירי סחורות, תוך שימוש במינוף (אשראי) גבוה. המינוף יכול לגרום לרווח גדול מחד אבל הפסד מוחק את כל סכום ההשקעה. מפעילי האופציות הבינאריות הם למעשה המהמרים נגד הלקוחות וברוב מוחלט של הפעולות הלקוחות מפסידים. מהמר שהעריך ששער הדולר יעלה מול האירו חייב לפעול בזריזות ולצאת ברווח מההשקעה אם הדולר התחזק, אך במקרים רבים האופציה אינה ניתנת לניצול (מכירה) מיידית או שהמהמר מבקש ומתפתה להרוויח עוד והמגמה מתחלפת ונרשם הפסד. לקוחות באופציות בינאריות נכשלים במקרים רבים בחוסר יכולתם להפסיק להמר ולמרות הפסדיהם הם ממשיכים לסחור. "השקעה באופציה בינארית מסוכנת מאוד. זה כמו ללכת לרולטה שבה הגלגל מוטה נגדך" הסביר פרופסור אילן קרמר חוקר בתחום המימון ותורת המחשבים מהאוניברסיטה העברית. עו"ד אמיר שרף, לשעבר סגן היועץ המשפטי הרשות ני"ע, הסביר בפברואר 2016, שהמסחר הבינארי, יוצר פוטנציאל אדיר לניגוד עניינים ויש דמיון למה שנעשה בעולם ההימורים. לפי הערכות סטטיסטיות (סטנפורד) 90% מהמשקיעים מפסידים את כל כספם באופציות בינאריות. מי שהימר לדוגמה לפני כשבוע שמניות "אפל" (APPLE) יעלו ובעקבות המאזן הפושר המניה ירדה 2.7% מחק את כל השקעתו ויש אינספור דוגמאות נוספות להפסד.

אלפי ישראלים קמים בבוקר והולכים לגנוב כסף מזרים

ישראל היא מעצמה של אופציות בינאריות. על פי הערכות כ- 200 חברות אופציות בינאריות ופורקס (מסחר מטבעות) ישראליות פועלות מול לקוחות בחו"ל והן מעסיקות כ- 1500 עובדים. במרץ 2016 אסרה הרשות על שיווק אופציות בינאריות לישראלים. הרשות קבעה חקיקה ברורה ל- 5 זירות מסחר בפורקס שעברו אישור לאחר בדיקה קפדנית וארוכה עם מגבלות ברורות ללא אופציות בסיכון חריג. לרשות ני"ע אין סמכות לאסור פעילות באופציות בינאריות מישראל לחו"ל וכך משקיעים רבים בחו"ל, רובם אינם מתמצאים בתורת הסיכונים – סיכויים, סופגים הפסדים כבדים והרווח הוא של המפעילים הישראליים. מצב זה הביא לתחקירים בנושא וכך כתבה סימון וינגלס מ"הג'רוזלם כרוניקל" על המסחר באופציות הבינאריות – "בכל בוקר אלפי ישראלים קמים בבוקר והולכים לעבודה בשביל לגנוב כסף מזרים ברחבי העולם". ברויטרס כתבו "שמדובר במלכודת עוקץ לאלפי אנשים". המסחר באופציות הבינאריות מעורר חששות של הלבנת הון ופשיעה כמו גם אפשרות לשנאה כלפי ישראל וישראלים מצד משקיעים מחו"ל שהפסידו את כספם. המאבק של רשות ניירות ערך בנושא צריך לסחוף את בנק ישראל, משרד האוצר, הכנסת לתמוך ולסייע להעביר חקיקה שתגביל את המסחר באופציות הבינאריות מישראל בחו"ל. הגינות או כבוד לא תצמח לנו מפעילות זו גם כאשר המפסידים הם אזרחים זרים. משטמה ושם רע כבר צומחים ויש למנוע את פריחתם.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About אבי ביצור, ד"ר

ד"ר אבי ביצור, נושא בתפקידים רבים ובכירים במשק הישראלי, הוא מומחה להגנת העורף, המנכ"ל הראשון של המשרד לענייני גמלאים, ראש המגמה לביטחון והגנת העורף במכללה האקדמית בית ברל, חבר הנהלת תאטרון האידישפיל, חבר הנהלת מילב״ת, חבר הנהלת אגודת חוקרי יחסי צבא-חברה בישראל, ראש ההתמחות לגרונטולוגיה יישומית בבית הספר למקצועות הבריאות ומרצה בכיר במל״א ובמרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, יו״ר הוועדה למחקרים אקדמיים בנושא זקנה של המשרד לשיוויון חברתי בממשלה, לשעבר מנכ"ל משרד הגמלאים ודירקטור בחברות וגרונטולוג, איש אקדמיה ומרצה בכיר Phd Avi Bitzur - Head of Practical Gerontology - Or Yehuda academic colleuge

Check Also

פנסיה

"פירמידת החיים תתהפך על פיה" – האם החברה הישראלית מוכנה לעלייה הדרמטית בתוחלת החיים ?

בספרו של חתן פרס נובל לספרות, זוזה סאראמאגו , "מוות לסירוגין" , מתואר עולם דמיוני …

נוטריון באנגלית

הלוביסטים ניצחו קשישים סיעודיים

עד כמה כוחם של הלוביסטים בכנסת חזק למדו לאחרונה 42 אלף קשישים סיעודיים קלים. עד …