Breaking News

ארגז כלים להצלחה בקריירה

ארגז כלים להצלחה בקריירה – בשיווק, פרסום ותקשורת
גינגי פרידמן

מדי יום אני פוגש אנשים בשלבים שונים בקריירה שלהם, בדרגות שונות, בגילאים שונים, בלי הבדל דת, גזע , מין והעדפה מינית. המשותף לכולם הוא שאיש לא יודע מה לעשות כדי להצליח בקריירה. חלקם מצליחים למרות הכל, חלקם מצליחים רק באופן חלקי וחלקם נכשלים ותמיד חולפת בראשי המחשבה "אילו הם רק היו עושים את הצעדים הנכונים הם היו מגיעים רחוק מאוד" אז החלטתי לעשות מעשה ולצרור את כל העצות החשובות לתוך ארגז כלים שיבטיח הצלחה למי שישתמש בו. את ארגז הכלים הזה אני מעניק לך במתנה. למען הגילוי הנאות:- אלה לא עצות קלות ליישום. הן דורשות מאמץ, השקעה, נחישות ועקביות. אלה גם לא עצות ליישום חד פעמי אלא לעבודה יום יום ושעה שעה. התורה היא קשה ליישום אבל עץ חיים היא למחזיקים בה.

מתג את עצמך.
אנשים הם מותגים ומיתוג מוצלח הוא הבסיס להצלחה. הגדר את החוזקה הבולטת ביותר שלך, את היתרון היחסי שלך והפוך אותו לסימן ההיכר הבולט שלך. הפוך אותו לבידול שלך. ושקוד באדיקות על פיתוח וטיפוח המיתוג שלך. הקפד על הלימה מלאה. ההתנהגות שלך, הלבוש שלך והשפה שלך חייבים להלום ולהעצים את המיתוג שלך.

אל תפסיק ללמוד.
עשית תואר ראשון, עשה תואר שני. עשית תואר שני תתחיל להשקיע בפיתוח כישורי החשיבה שלך. למד פילוסופיה, מתמטיקה, ספרות, תולדות האמנות או כל נושא אחר שיש בו כדי לפתח את היכולת השכלית שלך. הצטרף לסדנאות, הירשם לקורסי הכשרה והעשרה, קח חלק בכנסים ובימי עיון , למד תוכנות חדשות ורכוש מיומנויות טכנולוגיות עדכניות.

היה ראשון.
העולם מתפתח בקצב דמיוני ועליך להמשיך לרוץ כדי להישאר במקום. לכן, עליך להגביר את קצב הריצה כדי להקדים את מתחריך, בעבודה. דאג ללמוד כל דבר חדש, התעדכן בכל מה שמתחדש. תהיה תמיד הראשון לדעת.

היה מפיץ ידע.
את כל הידע שצברת אל תשמור לעצמך, הפץ אותו סביבך. עזור לסביבתך להיות טובה יותר. כך תעלה תועלתך לארגון ויעלה ערכך בעיני הסביבה ובעיני המעסיקים.

התעניין בכל מה שקורה בעולם.
צא מארבע הקירות של המקצוע שלך וגלה עניין בכל מה שקורה. קרא עיתון מתחילתו ועד סופו: חדשות-פוליטיקה-כלכלה-תרבות-ספורט-רכילות. בקר בתערוכות, במוזיאונים, בתיאטרון ובמופעי תרבות. שב בבתי קפה והתבונן סביבך, פקח עיניים ולמד מה "מפעיל" את בני האדם. זכור! אין לי זמן זה לא תירוץ.

קרא ספרים.
אין דרך מהנה יותר כדי להגיע למקומות שלעולם לא היית מגיע אליהם, לחוות התנסויות רגשיות ואינטלקטואליות, לספוג תובנות על החיים , על ההתנהגות האנושית בכלל ועל עצמך בפרט.

קום שעה קודם.
הגע למשרד בשעה 7.00 , היה הראשון לפתוח את המשרד. עבור על אתרי האינטרנט החדשותיים, המקצועיים ועל אלה הנוגעים ללקוחותיך. בשעה 7.22 התחל לשגר מיילים ללקוחותיך (עם עותקים לבוס שלך) עם רעיונות או יוזמות הנוגעים ל..או נובעים ממה שקראת הבוקר. זאת הדרך הטובה ביותר ליצירת רגשי תלות בקרב הלקוחות וליותר מזה אינך יכול לשאוף.

התנדב לכל מטרה.
התנדב לכל משימה התנדבותית, כגון: ארגון מסיבת חברה, ארגון מתנה ליום הולדת, ארגון הטיול השנתי וכדומה. מהר מאוד תיווצר התחושה שאתה האדם החיוני ביותר בחברה, שאי אפשר בלעדיך.

גלה יוזמה.
צפה מראש את המשימות שיש לבצע ובצע. אל תחכה שמישהו יורה לך.

הובל ואל תהיה מובל.
אל תחכה לקבל דרישות מהלקוח, היה אתה היוזם את המהלכים. היה אתה המוביל את הלקוח באמצעות רעיונות, הצעות ויוזמות.

עשה יותר.
אל תסתפק בביצוע מלא של המשימה שעל הפרק. השתדל תמיד לעשות מעל ומעבר לנדרש. לך תמיד צעד נוסף.

נטוורקינג.
פתח וטפח את הרשת החברתית שלך. זכור! הרשת החברתית היא רשת הביטחון שלך ליום סגריר והמקפצה שלך לתפקיד הבא. השתמש בכל האמצעים העומדים לרשותך: רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכ"ו) רשתות מקצועיות (לינקדאין וכ"ו) עמיתים, חברים, מכרים, איגודים מקצועיים ועוד.

התחבר למוקדי הכוח.
זהה את מוקדי הכוח האמיתיים בחברה והתחבר אליהם. זאת יכולה להיות מזכירת המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים או מנהלת משאבי אנוש.

אל תפחד לטעות.
זאת לא בושה לטעות. זאת בושה לא לנסות. האנשים המבריקים ביותר בעולם יותר טעו מאשר הצליחו אבל הם לא הפסיקו לנסות. מייקל ג'ורדן החמיץ יותר מאשר קלע. ליאו מסי החמיץ יותר מאשר הבקיע וכל זוכי פרסי נובל נכשלו יותר פעמים עד אשר הצליחו.

אל תכבול את עצמך בעקרונות.
אל תגביל את עצמך במגבלות מיותרות העלולות לעצור את קידומך. המגבלות היחידות שכדאי לך לדבוק בהן הן מגבלות החוק, המוסר והאתיקה.

אל תדבר סרה.
לעולם תגיד רק דברים טובים על אנשים (כולל המתחרים) היה נדיב בחלוקת מחמאות ותראה איך העולם מחייך אליך.

עשה מה שאתה אוהב.
כשתעשה מה שאתה אוהב יש סיכוי טוב שגם תצטיין בזה.

הנוחות היא אויב ההתקדמות.
אל תתקע במקום. אחרי 3-4 שנים במקום עבודה אחד עבור למקום אחר לתפקיד בכיר יותר. זאת הדרך המהירה ביותר להתקדמות.

בהצלחה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …