Breaking News

למה כולם צועקים עלי?

כשהמ"כ בטירונות צרח עלי "פ-ר-י-ד-מ-ן ! תרים את התחת או שאני יזיין לך את הצורה" נדהמתי והשבתי לו בקול נמוך ובנונשאלנטיות מעושה "המפקד, אימא שלי לא מרשה שיצעקו עלי"

"אימא שלך, מה?" הוא צרח עלי בחזרה, לא בטוח ששמע מה ששמע "לא מרשה שיצעקו עלי, המפקד" אמרתי שוב. עברו מספר שניות ארוכות עד שסיים לעכל את דברי ולאחר שהתעשת הוא שוב צרח על סף היסטריה, בפנים סמוקות "כאן, אני האימא שלך ואני האבא שלך ואני האלוהים שלך ואני יצרח עליך כמה שאני רוצה

הבנת את זה, טירון מושתן?"

אבל מאז הוא לא צעק עלי יותר.

למה אני מטריח את ששת קוראי הנאמנים בסיפור הישן הזה? כי אני לא מבין למה כל פרסומת שניה בטלויזיה או ברדיו צועקת עלי. מה, הם לא יודעים שאימא שלי לא מרשה שיצעקו עלי?

מדי ערב, אני יושב לי בנחת על הספה מנסה להירגע מתלאות היום מול הטלויזיה, ואז

ברגע שמגיע ברייק הפרסום הבלתי נמנע מתנפלים עלי המפלצונים של הלוטו בצרחות מחרישות אוזניים. אני מתכווץ לי בספה ומחכה שהצרה תחלוף אבל כשהם גומרים, מתחילים לצרוח עלי האנשים של בזק ומיד אחריהם אני מותקף בצעקות על ידי הדמויות המצוירות של נטויז'יון. וכל זה במקבץ אקראי אחד.

די!! תפסיקו לצעוק עלי , אני לא חירש ואני לא מגיב טוב לצעקות.

אני לא יודע מי החדיר למוחותיהם של פרסומאינו החרוצים שצעקות עובדות? אולי זה נובע מהסברה ששררה בארץ בעבר הלא רחוק שבארצנו האהובה בלי לצעוק אי אפשר להשיג שום דבר. או שמא הפרסומאים מחזיקים במחקרים סודיים המוכיחים שהישראלים כבדי שמיעה.

אולי זה גם ההסבר לנוהג הנפסד

של זכייני הטלויזיה להגביר את הווליום ברגע שהם עוברים לפרסומות.

למרות שזה בניגוד לחוק ולמרות שהם מכחישים זאת. עובדה שזאת עובדה.

ורק כדי להוסיף חטא על פשע, באים פרסומאינו החביבים וצועקים עלינו מכל פרסומת, כאילו היינו ילדים חירשים ומפגרים שאם לא יצעקו עלינו לא נשמע ולא נציית.

אז יש לי חדשות בשבילכם מכובדיי הפרסומאים . החדשה האחת: כשצועקים עלי אני נאטם ולא שומע כלום ויחד עם זאת אני מפתח אנטגוניזם מר נגד כל מי שעושה זאת ואין סיכוי שבעולם שאני אי פעם ארכוש את המותג הנצעק אלי.

והחדשה השניה עשויה להישמע לכם מפתיעה משהו אבל במקום שכולם צועקים דווקא הדיבור השקט נשמע טוב יותר. חז"לינו כבר עלו על הסוד הזה כשאמרו "דברי חכמים בנחת, נשמעים".

אני יכול לספר לכם שכאשר אני נכנס לכיתה רועשת הדרך האפקטיבית ביותר להשתיק את הסטודנטים היא דיבור לחשני. אני מתחיל לדבר בשקט ולפתע כולם משתתקים כדי לשמוע את דברי. לו הייתי מנסה לגבור על הרעש בצעקות, אין סיכוי שמישהו היה שומע אותי והייתי נותר עם גרון ניחר.

אני ממליץ לכל פרסומאי ישראלי , להתבונן פעם בטלויזיה האנגלית וללמוד מהאנגלים איך הם מדברים אל לקוחותיהם. בנחת, בכבוד, בשקט , באינטימיות. איש לא צועק ואיש לא מרים את קולו. ואני יכול להעיד שזה יעיל עשרות מונים מהצעקות

המקובלות אצלנו.

נכון, ישראל זה לא אנגליה וכאן נוהגים סגנונות דיבור ונימוסים אחרים ובכל זאת אני מציע לכם לנסות זאת פעם. לא תצטערו על כך. אני מבטיח.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-10.10.2011

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …