Breaking News

איפה הקריאייטיב החדש?

איפה הקריאייטיב החדש?

גינגי פרידמן

מערכת הבחירות האחרונה הניבה תופעה מרתקת :- פוליטיקה חדשה. או אם תרצו, פוליטיקאים חדשים. לכנסת הצטרפו 45 חברים חדשים, צעירים שטרם קולקלו על ידי הפוליטיקה הישנה. מה שמאפיין אותם הוא שהם מתכוונים למה שהם אומרים, אומרים מה שהם מתכוונים ובטוחים שהבטחות יש לקיים. רובם ככולם עזבו קריירות ובאו כדי למלא שליחות ולא כיסאות. הם נראים כמו מכוניות חדשות ובוהקות על רקע כל הגרוטאות הישנות והדהויות.

עוד אני מהרהר על הפוליטיקה החדשה עולה בדעתי תמיהה גדולה: איפה הקריאייטיב החדש?

כשאני סוקר את ההיסטוריה הקצרה של הפרסום המודרני בארץ אני רואה שבכל עשור דרכו בשמינו כוכבים ששינו את פני הקריאייטיב של תקופתם.

בשנות ה-70 היה זה בוב ארויו שהגיע אלינו מאנגליה ועשה מודעות מדהימות שכללו ויז'ואלים מפתיעים וגדולי מימדים בתוך מודעות דבלספרד וטריפלספרד. בתוך ים של מודעות חצי עמוד ועמוד בוב לימד אותנו את הכוח והעוצמה של הגודל ושינה לחלוטין את הדרך בה התייחסנו ליחס בין תמונה לגודל המודעה וליצירת אימפקט.

בשנות ה-80 הגיעו דוד פוגל ושותפו צביקה לוין ואודי פרידן ומשה ראובני

והראו לנו מה זה פרסום חצוף, בועט, פרסום עם ביצים.

ובשנות ה-90 חזרו ארצה שוני ריבנאי וגדעון עמיחי והביאו איתם את הפרסום האמריקני המלוטש והבוהק שבלט בתחכומו על רקע התוצרת המקומית.

מאז עברו כבר כמעט שני עשורים ולא דרך אף כוכב חדש בשמינו. כל הפרסום שלנו כיום נראה כאילו ירד מאותו פס יצור.

אני מתבונן בטלוויזיה ומה אני רואה? אני את גידי גוב-עדי אשכנזי-מודי בראון-מנשה נוי-רמי הויברגר-קרן מור-אלי ומריאנו-מאיה דגן-נינט-איבגי-טל פרידמן-יצפאן והרשימה ממשיכה וממשיכה עד אין סוף.

כולם מנסים להצחיק אותי בבדיחותיהם הקטנות כאילו משרדי הפרסום שכחו את יעודם והפכו לבתי יוצר של בדיחות על שם לקוחותיהם.

אני מסתכל על רכבת הפרסומות, אחת אחרי השנייה ואני לא מצליח לזכור מי צוחק על מי, לטובת מי ולמה. האם גידי גוב מפרסם את בנק יהב או יצפאן את בזק או הפוך. האם מאיה דגן צוחקת עלי או על מי?

השימוש בפרזנטורים מוכרים הוא הפתרון הכי קל שיכול להיות. אבל כשכולם משתמשים באותו פתרון הפתרון כבר אינו פתרון הוא הופך להיות בעיה.

בעשורים הקודמים למשרדי הפרסום הטובים היה מעין חותם אישי. היית יכול לזהות את המשרד האחראי רק לפי המודעה הוא הסרטון

היום זה כבר בלתי אפשרי. כולם נראים אותו דבר, ללא כל יחוד או בידול.

ואני שואל , איך זה יכול להיות שדווקא הענף היצירתי ביותר עלי אדמות כבר הפסיק להיות יצירתי והוא עסוק רק בשכפול עצמי.

איפה הם הכישרונות חדשים שימציאו את היצירתיות החדשה?

אני מחכה שכמו שלפוליטיקה הגיעו אנשים חדשים מזן חדש כן יגיעו לפרסום אנשים שיודעים לרגש, להפתיע, לאתגר, או במונחים של פעם ליצור את ה"וואו".

המבחן הפרטי שלי לפרסום מבריק זה אם אני אומר לעצמי בקנאה יוקדת , כשאני מתבונן בו "חבל שלא אני עשיתי את זה"

והפעם האחרונה שיצא לי להגיד את זה לעצמי היתה לפני כ-15 שנה.

הגיע הזמן לקריאייטיב-הדור הבא.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם במזבלה ב-19.3.13

שלח מאמר

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

תנועת אומ"ץ מעלה הילוך במאבק הציבורי נגד החלטת מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, להתחיל כבר כעת בהליך לבדיקת תפקודו של צה"ל לפני ה-7/10

תנועת אומ"ץ הגישה עתירה לבג"ץ נגד  מבקר המדינה: "בדיקת הצבא בעת הנוכחית פוגעת במאמץ המלחמתי, …