Breaking News

לפיד והתקשורת החדשה

לפיד והתקשורת החדשה

גינגי פרידמן

למען הגילוי הנאות: לא הצבעתי עבור יאיר לפיד אבל אני תולה בו תקוות רבות

ואני מעודד מהפוליטיקה החדשה שהנהיג והפגין בעת המו"מ הקואליציוני.

עכשיו אני חש צורך לשים את נפשי בכפי ולצאת להגנתו אל מול כל הנהנים לתקוף אותו בגין התקשורת החדשה שהוא נוקט. מה היא התקשורת החדשה אליבא דיאיר לפיד? הפייסבוק. מרגע יציאתו למסעו הפוליטי אימץ לעצמו את הפייסבוק כערוץ התקשורת הישיר, הבלתי אמצעי והמיידי עם הציבור. כך הוא נהג לכל אורך מערכת הבחירות והוא ממשיך לדבוק בערוץ זה גם עתה כשהוא כבר משמש כשר אוצר במשרה מלאה.

בחירתו של לפיד בערוץ הפייסבוק תוך עקיפת אמצעי התקשורת המסורתיים (עיתונות, טלוויזיה, רדיו וכ"ו) קוממה עליו , כצפוי ובאורח הטבעי ביותר,את כל העיתונאים שחשים, בצדק, שיאיר לפיד מייתר אותם. הם נעלבים עד עמקי נשמתם אבל יותר מזה הם חוששים לעתידם. כי אם לפיד הוא רק החלוץ שלפני המחנה ובעתיד כל הפוליטיקאים יעשו כמוהו, מה יהיה עליהם? מי יזדקק להם? אנה הם באים?

העיתונאים התרגלו לאורך השנים לשמש כצינור התקשורת הבלעדי של הפוליטיקאים עם הציבור. הברז היה בידיהם והפוליטיקאים שיחרו לפתחיהם, התחנפו אליהם ושתפו אותם בסודותיהם, כדי להתחבב עליהם ולזכות בשירותיהם.

מצב עניינים זה הקנה לעיתונאים תחושת כוח יחידה במינה. משכרת. ממכרת. במו ידיהם ומקלדותיהם יכלו לרומם, להשפיל או להעלים כל פוליטיקאי. הם מסתכלים על הרשתות החברתיות, על מה שעושה יאיר לפיד והם מרגישים כמו נרקומנים היודעים שעוד מעט קט הם עומדים להיות מנותקים מצינורות האספקה שלהם. הדרך היחידה שלהם להגן על נחלתם היא ע"י תקיפתו של האויב המאיים.

גם הפוליטיקאים הישנים מסתכלים על התנהלותו של לפיד ונתקפים חלחלה, ברור להם שהוא מקדים אותם ואחרי הפוליטיקה החדשה שלו הוא בא עם תקשורת חדשה והלעג הוא כלי הנשק היחידי שנותר בידיהם כדי להילחם בו. כמו שהם לועגים לפוליטיקה החדשה שלו כך הם לועגים לתקשורת שלו ומכנים אותו "איש הפייסבוק". הם לא מבינים עדיין שהלעג הוא עליהם ועל האנכרוניזם שהם תקועים בו. הם עולים, זה אחרי זה, אל דוכן הכנסת ואל אולפני הטלוויזיה ומלגלגים על לפיד העסוק בפייסבוק. הם נדמים, בעיניי, לכל אותם עיתונאי הפרינט שלגלגו , בזמנו, על עיתונאי האינטרנט.

הבעיה היחידה של לפיד היא שהוא כותב את הפוסטים והסטטוסים שלו בעצמו ומעלה אותם באופן מיידי. ללא מגע יד עורך או יועץ תקשורת שהיו יכולים לחסוך ממנו כמה מהמבוכות שהוא הביא על עצמו, בחפזונו. אם היה נעזר ביועצת התקשורת שלו היא היתה מעמידה אותו על טעותו בכל התייחסותו לריקי כהן, מעמדה והכנסותיה. הוא לא היה מזדרז להכחיש את מה שאמר אחד מבכירי משרדו ליו"ר הסטודנטים, טרם שבירר את הדברים אתו והוא אפילו היה נמנע מהטעות השולית כשכתב על דון קישוט הרוכב על דולצינאה. (דון קישוט רכב על רוסיננדה. דולצינאה היתה אהובתו)

כיוון שלפיד הוא בחור אינטליגנטי הלומד מהר אני מקווה , בשבילו, שלמד מטעויותיו ובעתיד יסתייע ביועצת התקשורת שלו טרם שהוא מעלה את דבריו לפייסבוק.

ובאשר לעיתונאים? לא תהיה להם ברירה אלא להמציא את עצמם מחדש. התקשורת החדשה כבר כאן וכל ממזר עיתונאי. כן, גם הפוליטיקאים הישנים הלועגים לאיש הפייסבוק ימצאו את עצמם הולכים בדרכיו.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-28.4.13

שלח מאמר

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …