Breaking News

2004 היתה שנה טובה לפרסומאים

הלורד טומפסון, המו"ל האגדי של ה"טיימס" הלונדוני, נהג לאמר ש"סוף השנה" זו המצאה של עורכי העתונים. היא מספקת להם סיבה למלא את החללים שבין המודעות בשפעת מלל, של : סיכומים, ראיונות, פרשנויות וניתוח נתונים, משמימים.
המסורת הזאת הפכה כבר מזמן לנחלת העתונים ברחבי העולם המערבי וככותב חסר חשיבות בעתון חשוב זה, אין לי כל כוונה "לשבור" את המסורת .
לכבוד סוף השנה,לפי בקשת העורך, בחרתי 10 ציוני דרך בולטים, בתעשיית הפרסום, בשנת 2004.
הבחירה היא סובייקטיבית ונעשתה לפי מיטב השיפוט האישי שלי. לשמחתי, כולם , פרט לאחד, חיוביים.
שנת 2004, החלה, אמנם, בהססנות מה, המשיכה בתנופה גדולה והסתיימה בקול ענות חלושה. אבל עם תקווה גדולה לעתיד.
אלה היו עשרת התמרורים שסימנו את השנה שעברה.
1. עליה בדרישה לעובדים. רמת הדרישה לעובדים, מהווה אינדיקציה ,די מדוייקת, למצב הרוח ולמצב הענף. לפי סקרי מודעות הדרושים, המתבצעים מידי חודש ע"י חברת ADMAN בשנת 2004 עלתה הדרישה לעובדים בכ-30% יחסית לשנים 2002 ו-2003 ומרמה של 800 מודעות דרושים לשנה, עלינו השנה לכ-1,200. זינוק רציני, לכל הדעות.
2. עליה ברמת השכר. רמת השכר בענף, מהווה אינדיקטור לחוסנו של הענף ולרמת הביקוש לעובדים טובים. השכר שירד בשנות המיתון בכ-30% , עלה השנה וחזר לרמות שהכרנו לפני המיתון.
זאת, אמנם, איננה בשורה משמחת למעסיקים אך בהחלט בשורה טובה לעובדים.
ואם המעסיקים מסוגלים לעמוד ברמות השכר הללו , והם עומדים, אז בעצם גם להם יש סיבה להיות מרוצים. גם אם בהסתר. גם העובדה שהמשרדים חזרו השנה, להוציא את עובדיהם לחופשות צ'ופר, מעידה על השיפור.
3. היקף הפרסום בעתונות היומית עלה ב-8%. זהו נתון מעודד שמשמעותו האמיתית היא שעליית היקפי הפרסום בטלויזיה לא באה על חשבון העתונות ולא החלישה אותה.
למה זה טוב? כי הציבור בכלל וענף הפרסום בפרט זקוקים לעתונות חזקה ולמדיום פרסום אלטרנטיבי ותומך לטלויזיה.
4. לצערי, לא הכל ורוד. 2004 היתה השנה הראשונה, הזכורה לי, בה לא נפתח אף משרד פרסום חדש. בעבר, גם בשנים הקשות ביותר, נמצאו פרסומאים אמיצים, חדורי אמונה שלא נרתעו והקימו את משרדיהם כנגד כל הסיכויים. לא כן בשנה שחלפה.
יש המאשימים את הגלובליזציה והתחזקות המשרדים הגדולים. אני כופר בכך. בארה"ב ובאנגליה, קמים כל שנה משרדים חדשים ומבטיחים. ואלה שגם מצליחים לקיים גדלים ומתפתחים. משרדים חדשים הם סם החיים של התעשייה.
5. אחרי קדנציה שניה, פרש אבנר בראל מכהונתו כיו"ר האיגוד לפרסום ופינה את מקומו לרמי שלמור, אשר נבחר פה אחד.
רמי שלמור הביא עימו רוח של פיוס ושאיפה לשיתוף פעולה עם איגוד המפרסמים ועם המדיה. עם החזון שלו , תבונתו ורוחו הטובה אפשר לקוות לטוב.
6. הנושא "החם" ביותר של שנת 2004 היה "תוכן שיווקי" כל משרד המכבד את עצמו, הקים מחלקה ל"תוכן שיווקי", כל משרד הציע ללקוחותיו שילוב פרסומי בתוך התכנים הטלויזיוניים. הדבר החם הזה התלהט עד כדי כך, שהוא עורר עליו את הרגולטור ואת שאר "שומרי החומות" שהחליטו לאסור את התחום החדש הזה.
אך אין מקום לדאגה. דבר לא יעצור את התוכן השיווקי, זה המקום אליו הולך הפרסום בעולם וכך יקרה גם בארץ.
7. ערוץ 10. לאחר משברים לא קלים, הצליח הערוץ להתייצב , להציע חלופה אינטיליגנטית לערוץ 2 ולרכוש לעצמו קהל צופים נאמן.
מעבר לחשיבות קיומו של הערוץ עבור צופיו הוא חשוב גם למפרסמים שהערוץ מציע להם פלטפורמה אלטרנטיבית המספקת רייטינג נמוך אך ממוקד יותר במחירים תואמים. ערוץ 10 בריא ויציב, הוא בשורה טובה לענף הפרסום.
8. מיכל המאירי,מנהלת השיווק המצליחה של תנובה חצתה את הקווים (בכיוון ההפוך, למקובל) ובאה למנכ"ל משרד פרסום. גיתם.
את השנה הראשונה היא סוגרת בעליה של 15% בהיקף תקציבי המשרד. שאפו.
מינוי מנהלי שיווק בכירים למנכ"לי משרדי פרסום נתפס כחידוש מרענן ואם חושבים על זה, גם מאוד הגיוני.
בעקבותיה של מיכל המאירי, כבר בא יעקב קדמי, למנכ"ל את באומן-בר-ריבנאי ואין לי ספק שזהו רק תחילתו של טרנד, מבורך.
9. המהלך הפרסומי/שיווקי של השנה, לטעמי הוא המהלך של דנונה אשר הפסידה את המובילות, רבת השנים, בקטגוריה שלה, לטובת יופלה, התעשתה , בנתה את המותג מחדש וכבשה חזרה את נתח השוק שהפסידה. זה איננו הישג של מה בכך.
10. למרות שאני פולש לתחום של שכנתי הטובה, אביטל יוגב, הרי פטור בלא כלום אי אפשר ואציין כאן את מי שלדעתי זכאי לתואר הקמפיין הכי טוב של השנה: "דוד הכי טוב".
כידוע, חברות הביטוח המסורתיות נשענות על סוכניהן שיבצעו עבורן את המכירות. לעומתן חברות הביטוח הישיר נאלצות להשען על הפרסום ומכשיר הטלפון ולכן כל כך קריטי , להן,להחדיר לתודעת קהלי המטרה את מספרי הטלפון שלהן.
אחרי ההצלחה של חב' הביטוח הישיר עם "הקש על החמש" בא דוד הכי טוב, "הנבאך" ביש המזל, הנשאר אדיש ושווה נפש לנוכח כל הצרות המתרגשות עליו. כי יש לו 9 מיליון. מספר הטלפון של הביטוח שיציל אותו מכל צרה ומצוקה.
הקמפיין הזה, של חב' ביטוח אישי ישיר, שהחל בשנה שעברה, התפתח, השנה, והשתפר מתשדיר לתשדיר ולטעמי , האחרון בסדרה (באוטו עם האמא בסניף בנק איגוד) הוא הטוב מכולם.
9 מיליון. מספר שקל לזכור.
כיוון שפתחתי בציטוט אנגלי, בחרתי לסיים בציטוט פתגם סיני עתיק " כל סוף הוא התחלה של משהו חדש" שנה טובה.

נכתב ע"י גינגי פרידמן , מנכ"ל ADMAN.

פורסם לראשונה ב-YNET ב- 27.12.04

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …