Breaking News

איך נכשלתי בסקר שלי ומה זה אומר

גינגי פרידמן
מהיום שהוכרזו הבחירות האחרונות ועד מועד קיומן, במשך כשלושה חודשים, ריאיינתי במסגרת עבודתי, למעלה משלוש מאות מועמדים, מחפשי עבודה , משפרי משרה ושואפי שדרוג. הפרופיל שלהם מוגדר ומובחן:
נשים וגברים, גילאי 25-45, בעלי השכלה אקדמאית, פרסומאים, יחס"צנים, מנהלי שיווק ואנשי דיגיטל. ממוצא אשכנזי, מזרחי, רוסי, אנגלו-סכסי ולאחרונה גם ממוצא אתיופי, תושבי מרכז הארץ (אשדוד-חדרה) . שאלתי כל אחת ואחד מהם למי הם מתעתדים להצביע והתשובות נחלקו, כלהלן: כ-40% למחנה הציוני, 15% -יש עתיד, 15%-כחלון ו30% טרם החליטו אך מתחבטים בין הרצוג-כחלון-לפיד. רק אחד ויחיד הצהיר שיצביע ליכוד . כששאלתי למה? הוא השיב ללא בושה כי הוא שונא ערבים.
המסקנה שלי היתה ברורה: הליכוד הולך להפסיד ובגדול. ולו רק בגלל האחוז הגבוה של אלה שטרם החליטו ולכן משקלם גם לא ניכר בכל הסקרים שהתפרסמו מדי שבוע והם היו אמורים להטות את הכף כלפי המפלגות שאינן הליכוד. בהסתמך על ממצאי הסקר הבלתי מייצג והחובבני, בעליל, שערכתי , הבטחתי לכל בני שיחי , בשכנוע פנימי עמוק, שהפעם הרצוג ינצח. כמובן שכל מתנגדי ביבי, בתבוסתנותם האופיינית, גיחכו ואמרו שאין מצב שביבי יפסיד. מסתבר שהם צדקו ,אני טעיתי וכולנו הפסדנו.
לקח לי זמן רב עד שהצלחתי לעכל את התוצאות ולהסיק מסקנות . לאחר מעשה אני מרגיש חובה לשתף את ששת קוראיי הנאמנים שקראו את טוריי האופטימיים טרם הבחירות:
א. בשיעור הראשון שלי במחקר שוק נכנס המרצה לכיתה וכתב בגדול על הלוח no research is better than bad research הכלל המכונן הזה שימש נר לרגליי לכל אורך הקריירה שלי בפרסום ודווקא עתה, לעת בלותי נשכחה ממני משנת נעוריי.
ב. מסתבר , שגם כל הסקרים המקצועיים והמושקעים נכשלו כך שאינני צריך לייסר את עצמי יתר על המידה. אני בחברה טובה או נכון יותר, רעה.
ג. מדגם המרואיינים שלי לא זו בלבד שאיננו מייצג אלא הוא מייצג חלק שולי וזעום בלבד בכלל האוכלוסייה בארץ. נישה שבנישה.
ד. ולבסוף אולי המסקנה המהדהדת ביותר: אין יותר ימין ושמאל בארץ. אלה מושגים ארכאיים ששומרו ע"י הפוליטיקאים והתקשורת, לנוחותם. ציבור המצביעים נחלק לקבוצות אתניות, שבטיות ואינטרסנטיות, מהודקות ומובחנות היטב: ליכודניקים, דתיים/מתנחלים, חרדים, ערבים ומתנגדי ביבי. כל מצביע אינדיוידואלי ,באשר הוא, מגדיר את עצמו ומשייך את עצמו לאחת מהקבוצות הללו ויצביע עבורן, יהא אשר יהא. הליכוד יכול להתעלל במצביעיו מבחינה כלכלית, לזלזל בהם, להתעלם מהם, ולהתעמר בהם והם לעולם ימשיכו להצביע עבור ביבי. הדתיים/מתנחלים לעולם יצביעו למי שמייצג את האינטרס המיידי שלהם ללא כל קשר ליתר השיקולים המדיניים-כלכליים-תרבותיים, החרדים (אשכנזים ומזרחיים, כאחד) לעולם יצביעו למפלגות החרדיות, הערבים יצביעו למפלגות הערביות ומתנגדי ביבי (למעלה מ50 מנדטים) יצביעו לכל מפלגה שאיננה ליכוד. אי לכך, כיוון שאת המציאות הזאת בלתי ניתן לשנות, כל עוד ביבי חי ומתמודד בבחירות אין סיכוי לאף מפלגה אחרת ליטול ממנו את השלטון ולכן חבל על הזמן וחבל על הכסף. אין שום טעם לצעוד אל הקלפיות כעדר סוסים אל השוקת , מדי שנתיים-שלוש , רק כדי להגיע לתוצאה הידועה מראש כשהמשתנה היחידי הוא למי ביבי ישלם איזה אתנן כדי שיתמכו בהמשך שלטונו. אי לכך, אני קורא לביטול הבחירות לאלתר עד אשר ביבי יפרוש מן החיים הפוליטיים.
ועוד משהו.
"אסמול", "אסמול הקיצוני " ולאחרונה-"האנטי ציונים", הם כולם כינויי גנאי השמורים לביבי ולדובריו בבואם להתייחס אל מתנגדיהם הפוליטיים. "הימין הקיצוני" הוא שמם של המתנחלים ותומכיהם בפי שוחרי ההסדר המדיני.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …