Breaking News

הליכוד במצוקה

גינגי פרידמן
החלטתו של ביבי על הקדמת הבחירות המוקדמת הכניסה את אנשי הליכוד למצוקה כי לאף אחד לא ברור על מה ולמה הביא את זה עליהם. שהרי, הוא לא רצה להודות שהכל בגלל חוק ישראל היום שאיים לשלול ממנו את שופרו הפרטי, אז הוא נתלה בתירוץ המגוחך של הפוטש שלא היה, שאיש לא באמת קונה. אבל החיבור של לבני-הרצוג הכניס את דוברי הליכוד לפאניקה. איך יודעים? על פי התגובות ההיסטריות. האלקינים והלווינים יצאו מיד בהתקפות בסגנון "היפה והחנון" ו"מי שוויתר בקלות ללבני איך ינהל מו"מ עם הפלסטינים?" אלה היו תגובות אינסטינקטיביות. בהיעדר טיעונים שכלתניים כנגד החיבור המפתיע הלעג הוא המוצא הזמין והקל. הטיעון השני, שגם הוא נפוץ בקרב דוברי הליכוד בהובלתו של הפובליציסט וידיד המשפחה חנוך דאום הוא "איך זה שהמסר היחידי של השמאל הוא רק לא ביבי? מה שמוכיח שאין להם שום הצעה קונסטרוקטיבית אחרת". לדעתי, דווקא הטיעון הזה מציג את הדוברים הללו במערומיהם. כי השאלה האמיתית העולה מן הטיעון הזה, היא איך זה שהאיש הזה הצליח לקומם עליו את כל המפלגות שאינן הליכוד? איך הוא הצליח להמאיס את עצמו עד כדי כך? וגם הטלת ה"אשמה" הזאת על השמאלנים היא הולכת שולל שקופה, שהרי ידוע שלמעלה מ-70% מהציבור היהודי בישראל הוא בעל נטיות ימניות ובכל זאת 70% מהציבור איננו רוצה יותר לראות את ביבי בראשות הממשלה (על פי הסקרים) זאת אומרת שלא רק השמאלנים מאסו בביבי אלא גם רוב הימניים. להוציא את בוחרי הליכוד העיוורים , מרבית מצביעי הימין יעדיפו את בנט, ליברמן, דרעי וכחלון-רק לא ביבי. לכן, אם אנשי הליכוד היו שואלים אותי (והם לא) הייתי מייעץ להם להזדרז ולהתחמש בטיעונים נבונים יותר שיהיו לא רק אפקטיביים אלא ובעיקר לא יחשפו את מצוקתם העמוקה. הפחד מדיף ריח רע המרחיק מעליו את הציבור (ביבי כבר חווה את זה בעבר, שילם את המחיר אך לא למד את הלקח). אלו טיעונים, אם כן, כדאי להם לאמץ, אתם שואלים? ובכן, עלי להודות שאינני מצליח להעלות בדעתי אף לא אחד אבל אני בטוח שיועצים אסטרטגיים נבונים ממני (ולא חסרים כאלה) ימצאו כבר מה לטעון. הבעיה היא שביבי שרף כבר את רוב היועצים שלו ולא נותר בשוק ולו יועץ רציני אחד שביכולתו לפנות אליו (אפילו את שעיה סגל הנאמן, הוא הצליח לשרוף) ואז כמו בכל פעם שהוא נקלע למצוקה תקשורתית (בדרך כלל בגין מעללי הגברת) הוא נאלץ להזעיק לעזרה את חבריו הטובים, התורניים: רופא שיניים, שני עורכי דין ועיתונאי אחד או שניים שעושים לו שירות דוב, פשוט כיוון שייצוג תקשורתי איננו נמנה עם כישוריהם המקצועיים. הדבר הודגם היטב באולפן "המטה" בערוץ 10 כשהעיתונאי שמעון שיפר שאל את חנוך דאום "מה ביבי עשה בתשע וחצי שנות כהונתו?" ועל כך השיב חנוך דאום (שבדרך כלל אני אוהב לקרוא אותו) בשאלה "ומה שרון עשה?" זה מה שיש לך להגיד? ששרון לא עשה כלום? מה, הוא מתמודד בבחירות? וגם אם נניח ששרון לא עשה כלום ושמיר לא עשה כלום אז מותר גם לביבי לרחוץ בחוסר עשייה? זהו? תשע וחצי שנים של כלום? אם אלה הם סנגוריך ביבי, אינך זקוק לקטגורים.
למען הגילוי הנאות: אינני יודע אם אני שמאל או ימין, אך אני יודע בבירור שגם אני נמנה עם מחנה "רק לא ביבי"
ועוד משהו. ביבי ותומכיו בעקבותיו אוהבים להאשים את התקשורת השמאלנית הרודפת אותו. זאת האשמה ריקה מתוכן המעידה רק על טועניה. ההיסטוריה מוכיחה שלתקשורת אין כל השפעה על דפוסי ההצבעה. לו היתה לה ההשפעה שביבי אוהב לייחס לה הליכוד לא היה שולט במדינה שנים רבות כל כך.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם ב-15.12.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …