Breaking News

חנין זועבי היא גאון

גינגי פרידמן
למען הסר ספק. ח"כ חנין זועבי מביאה לי בחילה. אני רואה את החיוך המתריס על פניה ובא לי להקיא. אך, כל זה לא אמור למנוע ממני מלשפוט אותה ואת התנהלותה בכלים מקצועיים נטו. נטולי רגשות. על פי השיפוט המקצועי הקר אני חייב לקבוע שהגב' זועבי היא גאון תקשורת. לא פחות. יש לה את היכולת המופלאה שאגב, יש גם לבנימין נתניהו , והיא להתמקד בקהל היעד שלה. ורק בו. מבלי לפזול ימינה ושמאלה. ממש לא מעניין אותה מה חושבים עליה כל מי שאינם נמנים עם קהל היעד שלה, כל עוד שהקהל בו היא ממוקדת מזדהה עם דבריה ומחבק את מעשיה. היא יודעת שאף יהודי (שפוי) לא יצביע עבורה, לכן , בשבילה, אנחנו שקופים. לעומת זאת היא מכירה היטב את רחשי לב עמה. היא חיה בתוכו והיא יודעת שבגלוי או בסתר לבו, רוב הציבור הערבי רואה בה כמבטאת נאמנה של תחושותיו ושאיפותיו. לכן, הוא שולח אותה לכנסת ,כל פעם, מחדש. הרוב הגדול של הציבור הערבי בארץ מגדיר את עצמו כפלשתינאי וזו זכותם. ככאלה הם מזדהים הזדהות מלאה עם בני עמם שמחוץ לגבולות המדינה. הם אמנם לא היו רוצים לחיות תחת כל שלטון ערבי אחר אבל הם שמחים על כל "הישג" של אחיהם הפלשתינאים במלחמתם בישראלים. ככל שה"הישג" גדול יותר או ה"מכה" כואבת יותר, כן מוטב. אבל, גאונותה של הגב' זועבי אינה מתמצית ביכולת המיקוד שלה אלא בכישרונה להפוך את הקהל היהודי למכשיר ההגברה שלה. ראו מה קרה כאן. היא אמרה את דבריה המקוממים (אותנו) בערוץ ערבי, כלשהו. איזה סיכוי היה שרוב הערבים בארץ היו יודעים על כך? שואף לאפס. אבל בו ברגע שמי מהיהודים שמע על כך , התחוללה ההתנפלות, הפאבלובית, המשתלחת ותוך זמן קצר ביותר זכתה לחשיפה מלאה בקרב הציבור הערבי בארץ, כולו. וזה בדיוק מה שרצתה להשיג. גאון. אמרנו כבר? כל פעם, היא מחוללת מהומות בכנסת , מוצאת בכוח, ההוצאה משודרת בטלוויזיה והיא עולה בדרגה נוספת בקרב הציבור שלה. הבעיה שלנו, היהודים, היא שאנחנו לא מבינים זאת ואנחנו משחקים לידיה, בכל פעם שהיא פוצה את פיה. היא מפעילה אותנו להנאתה כמו בובה על חוט. בכל פעם שהיא יוצאת עם אחת הפרובוקציות שלה, מיד משתלחים בה כל היהודים, מכל קצווי הקשת הפוליטית, מה שרק מעצים אותה בקרב בני עמה ומחברת כנסת זניחה אנחנו הופכים אותה לגיבורה, בחזקת "ככל שננאץ אותה יותר כן תגדל ותפרוץ". ככל שההצעות "לטפל" בה קיצוניות יותר והזויות יותר, כן אנחנו מגחיכים את עצמנו יותר. התוצאה: אנחנו רבים בינינו איך לטפל בה והיא משקיפה עלינו בהנאה גוברת והולכת . מלאכתה נעשית בידינו. והיא רחוקה מלהיות צדיקה.
אני מודה שגם אני הייתי רוצה לראות אותה מחוץ לכנסת ושתעוף לי מהעיניים. אבל זה בדיוק מה שהיא היתה רוצה. כי ביום שהיא תורחק מהכנסת, זה יהיה היום בו נחדל להתהדר בתואר "הדמוקרטיה היחידה באזור" . ביום שהיא תורחק מהכנסת היא תהפוך לגיבורת העולם הערבי, כולו. והאמינו לי שזה הרבה יותר חשוב לה מלהיות חברה בכנסת ישראל. הלוז של המושג דמוקרטיה הוא החופש להשמיע כל דעה ולו גם הבזויה והמקוממת ביותר. למען האמת, גם את יתר חברי הכנסת הערבים אינני אוהב והייתי שמח מאוד אם לא היו בכנסת. גם הם עסוקים ,ראשם ורובם , בייצוג האינטרסים של אחיהם הפלשתינאים שמעבר לגבול והרבה פחות בדאגה לבוחריהם בישראל. אבל תארו לכם איזו מדינה היינו אם עשרים אחוזים מאזרחיה היו נטולי ייצוג פרלמנטרי? הייתם רוצים לחיות במדינה כזאת? אני לא.
לכן, אני מציע להיאבק בגב' זועבי, בנשק האפקטיבי היחידי העומד לרשותנו. פשוט להתעלם ממנה. ולהפסיק להיות כלי הגברה בידיה.
ועוד משהו.
טוב עשה מי שהחליט להציב עליה אבטחה. אין דבר שהיתה רוצה בו יותר או שהיה מעצים אותה יותר מאשר פגיעה פיזית בידי יהודי.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-22.6..14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …