גינגי פרידמן
פעם , היו כאן פרסומאים שידעו לעשות תעמולת בחירות. היה אליעזר ז'ורבין ז"ל מדחף שהמציא את "המחנה הלאומי" היה אריה רוטנברג מקשר בראל שהמציא את "ישראל מחכה לרבין" היה מוטי מורל שהמציא את "פרס יחלק את ירושלים" ואת "ביבי טוב ליהודים" והיה ראובן אדלר מאדלר חומסקי שידע להפוך את אריק שרון המפחיד לסבא טוב וחביב וסייע לאולמרט וללבני לנצח את ביבי. ויסלחו לי מי מאלה שלא הזכרתי כאן.
פעם, לקראת כל מערכת בחירות היו כל המפלגות מצטיידות במיטב משרדי הפרסום והיו אף נאבקות ביניהן על שירותיהם של המשרדים המובילים.
באותן שנים היו מופקים קמפיינים אכזריים, חדים ומחודדים , ללא מורא וללא משוא פנים.
במערכת הבחירות הנוכחית אין יותר משרדי פרסום ואין יותר מומחי תעמולה היודעים את המלאכה. כל המפלגות גייסו לשורותיהן יועצי תקשורת או פרסומאים פרילנסרים או אפילו בדרנים (דידי הררי??) והתוצאות ניכרות בשטח.
למפלגת הליכוד אין בכלל קמפיין כשם שאין לה מצע. כנראה שמאמינים שם שאישיותו הסוחפת של המנהיג תעשה את העבודה.
המחנה הציוני ניהל בתחילה קמפיין פרסום "נקי" כאילו היה מדובר בפרסום מותג צריכה. ומאז הזינוק בסקרים בעקבות החתונה של לבני והרצוג דבר לא קרה.
כמו שאמר קיסינג'ר "יש להביא את הדברים לידי משבר כדי להפיק תוצאות טובות". למזלו של המחנה הציוני המשבר הגיע טרם שהיה מאוחר מדי והרצוג הצליח לגייס לשורותיו את ראובן אדלר.
ראובן הוא שועל תעמולה וותיק שאין שני לו בזירה שלנו. הוא ניצח את ביבי מספר פעמים בעבר והוא יודע מה צריך לעשות כדי לנצח אותו שוב. אדלר הטביע את חותמו כבר מיומו הראשון בשירות המחנה הציוני. פתאום ראינו מסע לוחמני שאיננו חושש "ללכת לביבי על הראש". למנות את כל כישלונותיו ולהחריף את האבסורד שבבחירתו מחדש. לדעתי "נכשלת הביתה" יכנס לפנתיאון של תעמולת הבחירות.
אני יודע עד כמה ביבי מבוהל מכניסתו של אדלר לזירה והפעם , לשם שינוי, יש לבהלתו הצדקה מלאה. אדלר הוא הנמסיס של ביבי. בעבר, אדלר הצליח להביא את לבני לזכייה ברוב אך היא לא ידעה להפוך את הזכייה בבחירות לזכייה בשלטון. הפעם , יש לי יסוד להניח שאדלר יביא להרצוג רוב והרצוג הוא לא לבני ,הוא ידע לעשות את החיבורים שיביאו לו גם את השלטון. ובא לציון גואל.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
פורסם ב22.2.15