Breaking News

ימין ושמאל ומה שבינהם

גינגי פרידמן

ההגדרות הישנות של ימין ושמאל זקוקות להגדרה מחדש. ימין זה לא מה שהיה פעם וגם לא שמאל. פעם היו להגדרות הללו משמעויות כלכליות, חברתיות ופוליטיות. מאז ששת הימים יש להן רק מובן אחד. ימין הוא בעד המשך ההתנחלויות על חשבון הסיכוי לשלום ושמאל הוא בעד החזרת כל השטחים בתקווה שהדבר יביא שלום. ואני , הקטן, חושב ששני הצדדים טועים. אני מודה, אינני רוצה לשלוט על הפלסטינאים, אין לי שום משיכה דתית, היסטורית או פשיסטית לשטחי הגדה המערבית ואני משוכנע שהמשך השליטה בגדה מסמן את קץ המדינה היהודית הדמוקרטית. לעומת זאת אינני שוגה באשליות ואין לי צל של ספק שאם נצא מהגדה , נחזיר את כל השטחים ונקבע את גבולותינו על הקו הירוק (מישהו עוד זוכר מה זה?) לא ישכון שלום בארץ. זה בסך הכל יקרב את שכנינו לעבר מטרתם הסופית והיא השתלטות מחודשת על "אדמתם הקדושה" וחיסול "הישות הציונית". אני נחרד לחשוב מה היה קורה כאן, בימים אלה, אם החמאס היה יושב גם בגדה. וברור לגמרי שזה מה שהיה קורה אם לא היינו שם. עוד אני כותב דברים אלה אני שומע , ברקע, את צעקותיהם של אנשי "מחנה השלום" " מה אתה מדבר? ישראל היא המעצמה החזקה ביותר במזרח התיכון, מי יוכל לנו?" ויכול להיות שיש צדק בדבריהם אבל הניסיון מוכיח שכוחנו בעוכרינו. עם כל הכוח והעוצמה הצבאית העומדים לרשותנו איננו מסוגלים להכריע את אויבינו. אם בגלל שהעולם לא יתן לנו או בגלל עכבותינו המוסריות או בגלל קוצר רוחנו. ישראל לעולם לא תוכל לנהוג כמו האמריקנים בעירק , הרוסים בצ'צ'ניה או כוחות נאט"ו בקוסובו.
אז מה הפתרון? הלוואי וידעתי. אני רק יודע שבעבר הייתי בעד החזרת רמת הגולן והיום אני שמח שלא עשינו זאת. בעבר הייתי בעד החזרת כל שטחי הגדה והיום אני שמח שלא עשינו זאת וכן, הייתי בעד ההתנתקות מעזה ואני שמח מאוד שעשינו זאת. כשמשמיציי ותוקפיי ( הטוקבקיסטים) מכנים אותי "סמולן קיצוני" הם מצחיקים אותי. אבל האם אני ימני? בוודאי שלא. שמאלן? גם כן לא. לא במובן המקובל. ימנים כמו בנט, אלקין ודנון מקוממים אותי ושמאלנים כמו זהבה גלאון פאתטיים בעיני. אז מה אני? אני יהודי, בעל הכרה היסטורית מזערית , היודע שלאורך 3000 שנה, לא שרר שלום ,בחבל ארץ זו, ואין שום סיבה שדווקא בימינו אנו יפרוץ כאן שלום. הו, תמימות קדושה. כל שנותר לנו הוא לחיות את חיי היום יום שלנו, להמשיך לבנות את מדינתנו המשגשגת ולקוות לטוב. ומה באשר לחזון? אין לנו אלא להמתין, כולנו יחד, לאנשי החזון שביום מן הימים יתייצבו בראשנו. ובראש שכנינו ויוכיחו שאני טועה ואכן ניתן לשנות את מהלך ההיסטוריה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-24.7.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …