Breaking News

ליקוי מאורות במפלגות האופוזיציה

גינגי פרידמן
לאחרונה, עם שידור הפרק האחרון בסדרה הבלתי נגמרת של "הגברת בקן הקוקיה" (הסדרה היחידה הנמשכת כבר למעלה מ20 שנה) הכריזו שלי יחימוביץ', זהבה גלאון ויאיר לפיד ברוב אלגנטיות שהם לא יתקפו את הגברת, אחרי הכל, לדבריהם היא לא ראשת הממשלה. היא אישה פרטית ואיננה חלק ממערכת הבחירות. גם במטה המחנה הציוני החליטו לא לתקוף את הגברת (כנראה שסקרים הראו שזה עלול לגרום לתוצאה הפוכה דווקא, בקרב מצביעי הימין) ואני אומר שההחלטה לא לתקוף את הגברת מצביעה על ליקוי מאורות קשה בקרב ראשי מפלגות האופוזיציה ויועציהם. ההחלטה נראית , על פניה, ג'נטלמנית מאוד, יפת נפש ופוליטיקלי קורקט אלא שאף אחד , מהנזכרים לעיל, איננו מבין שבנחמדות לא זוכים בבחירות. כדי לזכות בבחירות המתמודדים חייבים להסיר את הכפפות ולהשתמש בכל התחמושת העומדת לרשותם. כי זה מה שאנשי הליכוד יודעים ועושים. את אנשי הליכוד לא מעניין להיות נחמדים אותם מעניין לנצח. ובניגוד ללאפלפים מהשמאל הם משחקים "מלוכלך". אנשי הימין לא יהססו ללכת אחרי ארונות קבורה של יריביהם, לנהל מסעות הסתה מעל מרפסות בסגנון מוסוליני או להלביש את יריביהם במדים נאציים. דברים שאף איש מרכז או שמאל לא היה מעז לעשות. ולכן הימין זוכה בשלטון, פעם אחר פעם, אחר פעם , כבר שנים רבות מדי.
אני זוכר מערכות בחירות שנוהלו ע"י אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כגון: אליעזר ז'ורבין, אריה רוטנברג, שישקו, ראובן אדלר, אייל ארד, מוטי מורל (ויסלח לי כל מי ששמו נשמט מזיכרוני) שלא התביישו ללכלך את ידיהם ולשחק את המשחק לפי הכללים הנוהגים בארגז הבוץ ולא לפי חוקי מגרש הגולף.
לכל אותם יפי הנפש מהאופוזיציה שאומרים שהגברת היא לא המטרה, אני רוצה לומר: אתם לא רק מתחסדים, אתם טועים. הגברת היא כן המטרה. כי הגברת היא בגדר פיגוע אסטרטגי . היא שולטת בראש הממשלה, מתערבת בכל המהלכים, מכתיבה החלטות ,מינויים ופיטורין ומשליטה טרור על כל סביבתו. מי שטוען שבנימין נתניהו הוא העומד לבחירה טועה ומטעה. בנימין נתניהו איננו אלא בובה שהגברת מושכת את חוטיה. לכן, חובתו האזרחית של כל מי שנאבק במערכת הבחירות הזאת לזהות את המטרה העיקרית ולתקוף אותה. בנימין נתניהו הוא מטרת דמה. הוא לא יותר מהסחה. בעידן שכל שומרי הסף: היועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה והפרקליטות עשו יד אחת כדי לסוכך על המשפחה המלכותית ,כפי שעוד לא היה מעולם, נופלת חובת הזעקה על הפוליטיקאים ועל התקשורת.
ומעניין לעניין באותו עניין. יש לשים סוף לקשר השתיקה. כל מי שנקלע אי פעם לסביבתו של ראש הממשלה, כל מי שעבד איתו, כל הפוליטיקאים וכל עורכי העיתונים יודעים לספר סיפורים מסמרי שיער על התנהלותה של הגברת . וכולם שותקים. למה? כי כמו שביבי אמר פעם "ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם" ולכן הם אשמים בכל מה שמתחולל בקן הקוקיה כיוון שהם יודעים ולא מתריעים. בדיוק כפי שנהגו עם קצב. כולם ידעו וכולם שתקו. כשדעת הקהל תבוא חשבון עם השותקים , והיא תבוא, היחידים שיצאו נקיים מאשמת השתיקה וההשתקה הם בן כספית ורביב דרוקר .שני צדיקים בסדום.
ועכשיו , ברצוני להתייחס אל מצביעי הליכוד. לעניות דעתי מצביעי הליכוד מתחלקים לשניים. אלה שהליכוד הוא בדמם, הצבעתם היא גנטית ובלתי תלויה בדעותיהם או בגורלם. יהיה מה שיהיה הם יצביעו ליכוד.* ואלה שהם בעלי דעות ימניות שהליכוד מייצג במעשיו ובמחדליו. אנשי הקבוצה השנייה הם לא פחות שקולים ולא פחות אינטליגנטים מכל מצביע אחר ודווקא אלה חייבים לחשוב פעמיים לפני שהם מצביעים שוב ליכוד. הם חייבים לדעת שבהצביעם ליכוד הם אינם בוחרים בבנימין נתניהו כי אם בגברת. מבחינתי, כל הצבעה למען מפלגה ימנית לגיטימית ( הבית היהודי, ש"ס, כולנו, ישראל ביתנו) עדיפה על פני בחירה מודעת בגברת מקן הקוקיה.
אני קורא למנהיגי כל המפלגות, שאינן הליכוד, שעתיד המדינה יקר להן, להתאחד תחת הקריאה המשותפת "רק לא הגברת".

*אינני יודע אם מישהו כבר חקר את השאלה האנתרופולוגית-פסיכולוגית –חברתית , איך זה שציבורים גדולים של דור שני ושלישי לעדות המזרח ממשיכים להצביע למפלגה קפיטליסטית אשכנזית מובהקת שלאורך השנים רק מתעמרת בהם, לטובת המתנחלים האשכנזים. מה פשר הקשר הגורדי בין הנדרס לדורס? בין הנעשק לעושק? האם זה סוג של סינדרום שטוקהולם? ואם כן, האם זה עובר בירושה מדור לדור?
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
פורסם ב- 1.2.15

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …