Breaking News

מי אתה בוז'י הרצוג?

גינגי פרידמן
אפתח בגילוי נאות. אני הצבעתי למחנה הציוני והתפללתי לניצחונו של בוז'י הרצוג. אך לא מאהבת מרדכי כמו משנאת המן. הסכמתו של בוז'י לחשוף את מטה הבחירות שלו ובעיקר את עצמו בפני מצלמות הטלוויזיה היתה שגיאה גסה המעידה בעיקר על חוסר מודעותו למגבלותיו ולמגרעותיו. בכלל, הכנסת מצלמות הטלוויזיה אל ישיבות מטות הבחירות היא מעשה שלא ייעשה. אין בכוחו של מעשה זה להועיל לאף אחד ולעומת זאת פוטנציאל הנזק, מי ישורנו.
חשיפת המטה והסביבה הקרובה של הרצוג הציגה אותם במלוא עליבותם. אנשים טובים שאין להם מושג איך מנהלים מערכת בחירות ורק עסוקים כל הזמן בהרגעת המנהיג במטבע השחוק "הכל בסדר". ובכן שום דבר לא היה בסדר. קמפיין הבחירות המנומנם ניעור לחיים רק בחודש האחרון עם בואו של אדלר , אסיפת בחירות בבית שאן, אחד ממעוזי הליכוד, בפני קומץ (סליחה על הביטוי) אנשים זאת טעות. יועץ רציני , לו היה בסביבה, היה יועץ להרצוג לבטל את האירוע. ההליכה לשוק בלוד מתאימה לאנשי הליכוד לא להרצוג. בשביל מה הוא הלך לשם, כדי לספוג עלבונות? מישהו היה צריך לדעת שהליכה לשווקים זה ביבי ורגב ולא הרצוג. הרצוג בשוק זה כמו רגב בקונצרט של הפילהרמונית. מה כל כך מסובך כאן? מה, אף אחד כבר לא זוכר איך שמעון פרס התקבל בשוק הכרמל? מטה הבחירות של המחנה הציוני היה כל כך פאתטי שאפילו בואו המאוחר של מנהל קמפיינים מנוסה כמו ראובן אדלר לא הצליח לשנות את התוצאות הידועות מראש.
אבל מעבר לחשיפת החובבנות של המחנה הציוני נחשפה דמותו האמיתית של בוז'י הרצוג. "איש ראוי" כמו שנהוג לומר על אדם שאין משהו מיוחד לומר עליו. נחמד, אנושי, לא טיפש אך חסר מודעות עצמית , לא כריזמתי ובעיקר לא מנהיג. מנהיג אמיתי ניכר בכך שלסובבים אותו יש יראת כבוד כלפיו ומידה של יראה מפניו. דבר מאלה לא ניכר בקרב סביבתו. מה שבלט לין כל היה שאנשיו אוהבים אותו ורוצים בטובתו אבל זהו יחס המקובל אצל מבוגרים כלפי ילד חביב. לא כלפי מנהיג. מהכתבה הטלוויזיונית המרתקת מצטייר בוז'י הרצוג כמו התלמיד הטוב הלומד מטעויותיו הבעיה היא שמנהיגות אי אפשר ללמוד. או שיש לך את זה או שאין לך. ולהרצוג אין.
יש להניח שהצופה המצוי יתאהב בכנותו של הרצוג אבל כחיה פוליטית היה עליו לדעת שגם אם הכתבה תשודר לאחר הבחירות, זה איננו סוף המשחק. כי אחרי הבחירות האלה יהיו תמיד עוד בחירות ומה יזכור הבוחר? את הרצוג המודה בטעויותיו, החושף את חולשותיו ונחשף בתלותו בעוזריו שאכזבו אותו. או כמו שהוא אמר "לא ידעתי שאני צריך להיות העוזר של עצמי". זאת לא הדמות שהבוחר ירצה כמנהיג.
האם, בבחירות הבאות אצביע עבורו? ובכן, כפי שהבטחתי לעצמי, בבחירות הבאות כבר לא אקח חלק, אני פרשתי (נפשית) מהמדינה אל הבועה הפרטית שלי. אך לו הייתי מצביע בבחירות הבאות הייתי מצביע לכל מועמד שאיננו ביבי. כי גרוע ממנו לא יכול להיות.
ועוד משהו. אם אחרי כל הנאמר לעיל הצליח המחנה הציוני לגייס 24 מנדטים אז זהו הישג מדהים. תוצאות הבחירות מוכיחות כמה אמיתות: 1.רוב הציבור -75% -לא רצו את ביבי. 2. רק השקרים הגזעניים וההפחדות של ביבי הצליחו להריץ אליו חלק גדול ממצביעי הימין. 3.בניגוד לתדמיתו ביבי הוא איש חלש וסחיט שבמו"מ עם "שותפיו הטבעיים" התפרק מכל נכסיו (נכסינו) 4. הדבר האחרון שמעניין את ראש ממשלתנו הוא טובת המדינה.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …