Breaking News

מחיר נמוך זה לא אסטרטגיה

גינגי פרידמן
"ככל שתוריד את המחיר כן תצליח למכור יותר" כך יאמר לך כל איש מכירות מצוי. אין דבר מופרך יותר מחשיבה פרימיטיבית זאת. לאחרונה הותקפתי, בדיוק בנושא זה כאשר ביקרתי את רשתות השיווק ובראשן שופרסל וYOU המנסות למשוך אליהן קונים בטענה שהן "הרשת הכי זולה" כשם שטוענות גם כל רשתות הדיסקאונט. בסוף, איש לא באמת יודע איזו רשת הכי זולה ונותרנו רק עם הדימוי שרמי לוי הכי זול. וזה מה שקובע. הדימוי. אי לכך טענתי (כמו שאני טוען כבר שנים רבות) שרשת שיווק החפצה חיים חייבת למצוא לה משבצת אחרת. למשל: "הרשת שהכי כיף לקנות בה". טוקבקיסטים כתבו לי שבשיווק סופרמרקט רק המחיר קובע ויודעי דבר ניסו להסביר לי שכאשר מדובר ברשת שיווק הפונה אל כל שכבות האוכלוסייה רק המחיר קובע ושאפסיק לבלבל את המוח עם דיבורים על חוויית קניה , זה פשוט לא יעבוד. כל טיעוניי שהנושא טרם נבדק ולכן הוא עדיין טעון הוכחה, עלו בתוהו.
לאחרונה, צצה ועלתה בדעתי דוגמא שעשויה לחזק את טענתי. חברת גולן טלקום הכריזה על שיחות וגלישה בחו"ל ללא תוספת מחיר. בהמשך לאותה הכרזה נמסר גם שהחברה גייסה כבר כ-500000 מנויים. ואני חשבתי לעצמי "רק 500000?" הרי טלפון סלולרי הוא שירות בסיסי ללא בידול נראה לעין בין החברות השונות, אי לכך החברה הכי זולה היתה אמורה להיות גם בעלת מספר המנויים הרב ביותר. לא? או קיי, אז יש עוד חברות זולות כמו YOU, רמי לוי , הוט מובייל ועוד וביחד הייתם מצפים שיהיו בעלי מספר המנויים הרב ביותר. אך ראו זה פלא, כל חברות הסלולר הזולות במיוחד לא גייסו לשורותיהן יותר מ-20% מהשוק. במקרה הטוב. אז מה קורה עם יתר 80% בעלי הטלפונים הסלולריים? הם נשארו עם החברות הגדולות והיקרות ,כגון: סלקום, פרטנר ופלא פון. למה? מה מחזיק אותם שם? למה הם לא נוהרים בהמוניהם אל החברות הזולות? מסתבר, שלמרבה הפלא, המחיר הוא לא חזות הכל. רוב האנשים מוכנים לשלם יותר תמורת ערכים , כמו: נכסי המותג, מוניטין, גודל, וותק, תדמית.
המסקנה היא איפה שהמותג לא מת. והשקעות העתק שהשקיעו החברות הגדולות בבניית מותגיהן נושאות פירות. יש להניח שאם החברות הזולות היו משקיעות , כמו הגדולות, בבניית מותגיהן, הן היו מצליחות למשוך אליהן יותר לקוחות אבל אז הן היו חדלות להיות זולות.
עכשיו תשאלו ,ובצדק, אז למה זה לא קורה בקרב רשתות השיווק הגדולות? הרי לשופרסל ול YOU יש תקציבי פרסום מכובדים מאוד. נכון, אלא שכל הפרסום שלהן ממוקד במחיר במקום בבניית המותג.
אגב, דוגמה ניצחת לניצחון המותג על המחיר מתרחשת יום יום , שעה שעה בתוך הסופרמרקטים עצמם. מכירות מוצרי המותג הפרטי (הזול יחסית) אינם עוברים את רף ה20% ממכירות הרשת. שוב, מתברר ש80% מהצרכנים מוכנים לשלם יותר תמורת מותגים ידועים ואהובים.
ועוד משהו. גם אם כולם אומרים שאני טועה זה לא אומר שאני לא צודק.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לפרסום, שיווק ותקשורת

פורסם באייס ב-17.9.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …