Breaking News

מחשבות לקראת קמפיין הבחירות

גינגי פרידמן
כמו לפני כל מערכת בחירות, המפלגות מצטיידות בפרסומאים, באסטרטגים, ביחצ"נים ובחוקרים שכל מטרתם היא "לפצח" את ה-DNA של המצביעים ולגבש את הקמפיין היעיל ביותר, מבחינתם.
כמו בכל מערכת בחירות, כל קמפיין של כל מפלגה יכלול את המרכיבים הבאים: האדרת המועמד המוביל, פיזור הבטחות לעתיד טוב יותר, הפחדה והכפשת היריב העיקרי. הדילמה בה מתחבטים בדרך כלל מנהלי הקמפיינים היא בסוגיית המינון הנכון של הבטחות לעומת הכפשות. או מה שנקרא בעגה המקצועית: קמפיין פוזיטיבי לעומת קמפיין נגטיבי. ואין תשובה ניצחת לשאלה מה עדיף וכמה. שמעון פרס ניגף, פעם אחר פעם, בגלל "אמו הערבייה" ו"מניותיו בתדיראן " בזמנו של בגין ובגלל ש"עמד לחלק את ירושלים" בזמנו של ביבי. רבין ניצח את שמיר כי הבטיח ביטחון אישי, ברק ניצח את ביבי כי הבטיח התנהלות שפויה יותר כראש ממשלה.
הסברה הרווחת, ואין לי סיבה להתכחש לה, היא שרוב הציבור היהודי ( למעלה מ-70%)הוא בעל נטיות ימניות ולכן תוצאות הבחירות ידועות מראש ומבחינת מפלגות השמאל והמרכז, הכל אבוד וכל מה שנותר להן הוא להיאבק על עוד מנדט או פחות מנדט ומה שהיה הוא שיהיה: ביבי ירכיב את הממשלה הבאה ושרה תמשול.
אודה ולא אכחד. בעבר הגדרתי את עצמי כבעל דעות שמאליות, בכל הנוגע להחזרת שטחים וחזרה לגבולות 67 ובעל דעות ימניות בכל הנוגע לכלכלה וכיום אני שמח שלא החזרנו את הגולן, אני שמח שיצאנו מעזה , אני שמח שלא החזרנו את הגדה ואני מצר על כך שלא חילקנו את ירושלים. אני משוכנע שלעולם לא יכון שלום באזורנו (כפי שמעולם לא שכן) ויחד עם זאת אני בעד ניהול מו"מ רציני וכן עם הפלסטינאים ,ממילא הם יהיו אלה שלעולם יסרבו לכל הסדר שלא יכלול את "זכות השיבה" . ובאשר לפן הכלכלי חברתי נהייתי שמאלי, במידה רבה. ובלי שום קשר לאובדן ההגדרה הפוליטית שלי אני ממש לא מחבב (בלשון המעטה) את ביבי. אני מאמין שמגיע לנו ראש ממשלה טוב יותר. בכל הבט.
מכיוון שאינני סבור שכל מצביעי הימין הם חסרי בינה אני מאמין שחלק לא מבוטל מהם איבדו את אמונם בביבי ועוד פחות הם מחבבים את חברי הכנסת הקיצוניים מטעם הליכוד , הסובבים אותו.
וכאן אני מגיע לאסטרטגיה : קמפיין פוזיטיבי הוא חסר תועלת כי איש לא מאמין יותר להבטחות המפוזרות ביד נדיבה לפני הבחירות וממילא לא מקוימות אחריהן. הכל הבל. כיוון שכך ,לדעתי ראוי לכל המפלגות שאינן הליכוד, לנקוט אסטרטגיה של קמפיין נגטיבי . אך ,ללא השמצות וללא הטלת דופי. במילים אחרות: קמפיין "ללא מילים". הסכנה בקמפיין נגטיבי היא שכאשר אתה תוקף את האיש אתה פוגע באותם המצביעים שבחרו בו, בעבר. אני גם לא חושב שיש טעם לחזור ולמנות את כשליו שהרי כל מי שעיניו בראשו מודע להם ואין לו כל צורך בתזכורת ומי שהולך אחריו בעיניים עצומות ממילא לא יפקח אותן. אשר על כן , אני מציע לתת לדברים לדבר בעד עצמם. אם מנהלי הקמפיינים היו שואלים אותי (והם לא) הייתי אומר "הקמפיין שלכם צריך להתמקד כולו במסר אחד ואין בלתו : תמונה קבוצתית של-אלקין, לוין, רגב, חוטובלי, גמליאל,דנון, פייגלין, כץ ואקוניס יחד עם ליצמן, גפני, דרעי וישי ובראש כולם הזוג המלכותי-ביבי ושרה. והכותרת: הפקד את המדינה בידיים נאמנות, הצבע ביבי.
על החתום: הוועד הלאומי למען ביבי לנצח נצחים.
אני חושב שהתמונה הזאת האמורה להפחיד כל בר דעת תגרום לרוב המצביעים השפויים להצביע לכל מפלגה, רק לא לביבי.
אז למה אין סיכוי שמישהו יאמץ את עצתי? כי, אם כן, ממה יתפרנסו כל אותם יועצים שנזכרו לעיל ?

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-9.12.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …