Breaking News

מכתב פתוח לסייד קשוע

גינגי פרידמן

מר קשוע מכובדי, אפתח ואומר שאני נמנה עם קוראיך הנאמנים. אני משתתף איתך, בכל ליבי, בלבטיך ובקונפליקטים הקשים מנשוא שהם מנת חלקו של ערבי ישראלי החי בשכונה יהודית. אני אוהב את ההומור שלך. הומור של מיעוטים שמזכיר לי את ההומור של היהודי בגולה (וודי אלן, כמשל) הייתי מלא הערכה לכנותך ולדבריך הנכוחים. הצטערתי מאוד כששמעתי שאתה עוזב לארה"ב, כי חששתי שאאבד את טוריך. לשמחתי, חששותיי התבדו, אתה ממשיך לשלוח את טוריך ארצה, גם ממקום גלותך. דווקא, בגלל כל הנאמר לעיל, התאכזבתי לקרוא את טורך האחרון בו אתה מתגאה בחופש הדיבור המשחרר אותו גילית הרחק מההמון הסואן. האמן לי, אני מבין לליבך, הרי יהודים בכל העולם, לאורך הדורות חלקו חוויה דומה. גם הם נרדפים על מוצאם ולפעמים גם על דעותיהם. גם הם גילו ומגלים הזדהות עמוקה עם בני עמם בישראל . אחרי הכל, ישראל היא מפלטם האחרון. עמוק בתוככי ליבם הם יודעים זאת, גם אם הם מתכחשים. העלייה ההמונית לישראל מצרפת ומאוקראינה, בימים אלה, מוכיחה זאת. לכן, אני מבין לגמרי את הזדהותך עם אחיך בעזה. אבל להבדיל מאחיך וידידיך ברחבי העולם אתה חיית כאן, אתה יודע את האמת, לפני שנסעת עוד הומטרו מאות טילים על ראשך, מתנת אהבה מאחיך בעזה. אני, מניח שאם ישראל היתה תוקפת את פריז במטחי טילים, ספק אם יהודי צרפת היו תומכים בישראל. אתה מדבר, מדם ליבך, על המלחמה המתחוללת בעזה ומתעלם לחלוטין מהמלחמה המתחוללת בשמי הארץ, מהדרום ועד חיפה. ההבדל היחיד הוא שאנחנו השכלנו לפתח אמצעי הגנה, המונעים מאחיך בעזה להשיג את מטרתם. אז הרשה לי להתנצל בפניך על שאנחנו מצליחים לא להיהרג, בהמונינו. כיוון שאני מלא הערכה אליך, אני גם מניח שאתה יודע שהרעים האמיתיים הם אנשי החמאס שלקחו את תושבי הרצועה בשבי,הם אחראים ישירים לפתיחת המלחמה על כל מוראותיה והם גם אלה המסרבים לסיימה. כמי שעוד היה פה, אתה יודע עד כמה ביבי לא רצה במלחמה הזאת ורק הירי הבלתי פוסק מהרצועה גרר אותו פנימה. ואם אנחנו כבר מדברים, הרשה לי לשאול אותך שאלה נוספת, איך זה שאינך מתקומם נגד מיליוני הדולרים שהושקעו ברקטות ובמנהרות במקום במתן מענה לצרכים המינימליים של אחיך תושבי הרצועה? זה נראה לך בסדר? דווקא ממך הייתי מצפה שתגלה יושרה ואומץ לב אינטלקטואלי ותגנה את מי שראוי לגינוי ולא את מי שקל לגנות. אתה הרי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
ועוד דבר. אחיך טוענים שהם נלחמים נגד המצור. מי אחראי למצור שהוטל עליהם? המצרים שאטמו את המעברים או ישראל המספקת להם, בניגוד לכל היגיון בריא, גם בעיצומה של הלחימה, חשמל, דלק מזון וכן, גם את המלט והפלדה ששימשו לבניית המנהרות? אתה יודע למה הם נלחמים נגדנו ולא נגד המצרים? אני בטוח שאתה יודע. כי אם הם היו יורים רקטות לכוון מצרים, המצרים היו לוחמים בהם כמו שאחיך בסוריה ובעירק לוחמים באויביהם ואז העולם היה מחריש. ׁ(אגב, אני לא זוכר שהתבטאת כשאחיך מהחמאס הטילו את אחיך מהפת"ח מעל גגות עזה) כי כל עוד שערבים הורגים ערבים, למי אכפת?. רק כשהיהודים מעזים להגן על חייהם, זה מעורר התנגדות רבתי בקרב האומות, היודעות להאשים אותנו ב:"הפרזה" ב"חוסר מידתיות" וב"שימוש בכוח יתר". מילא, הן. אבל אתה? אתה הרי חיית כאן, אתה הרי יודע את האמת.?! אגב, מה היה נחשב ל"תגובה מידתית", ירי 1000 טילים על השטחים הריקים בסיני?
לסיום, אני מאחל לך חיים טובים ונוחים בארצם של האמיצים והחופשיים ומקווה שלא תתאכזב כשתנסה להביע דעה בעד או נגד הומוסקסואלים, בעד או נגד הפלות, בעד או נגד המלחמה באפגניסטאן, בעד או נגד אל קעידה וכ"ו תגלה מהר מאוד שהאמריקנים סובלניים הרבה פחות מהישראלים.

נכתב ב-27.7.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …