Breaking News

נתניהו והטעויות בדרך לנשיאות

גינגי פרידמן

זכותו של ראש הממשלה לא לרצות מישהו כנשיא. זכותו אפילו לציית להעדפותיה הפרטיות של רעייתו. אחרי הכל היא זאת שהוא צריך לחזור אליה בסוף היום. אבל, כראש ממשלה, כמי שתמיד מזהה ראשון, מנחה ומורה , נחוש ונחרץ היה עליו להוביל את המועמד שהוא כן חפץ בו ולא רק להתנגד למועמדים שהמשפחה לא חפצה בהם. זה ההבדל בין מנהיג לבין אופוזיציה. והיה עליו לעשות זאת מבעוד מועד. הדבר היחיד שהיה אסור לו לעשות זה בדיוק מה שהוא עשה. או לא עשה. הוא התעורר בדקה ה89 והסתבך בשורת מהלכים מופרכים מיסודם, מבזים ופאתטיים שבסופם נותר עם כישלון הרשום כולו על שמו. יתרה מזאת, איך הוא יתנהל בשנים הבאות מול נשיא לעומתי? בכוחו של נשיא לעזור לראש הממשלה, ראה שמעון פרס , אך כוחו להזיק עולה בהרבה על כוחו להועיל. והוא נתן לרובי ריבלין את כל הסיבות להראות לו מאיפה משתין הדג.
הבעיה האישיותית הבולטת ביותר של ראש ממשלתנו היא , לצערנו כולנו, רתיעתו מקבלת החלטות. כיוון שכך, הוא דוחה כל החלטה עד אשר הוא איחר את המועד ואז , הפלא ופלא, הוא מגלה : הבעיה לא נעלמה ולא נפתרה מעצמה . היא פשוט מתפוצצת לו בפניו.
אילו היה שואל אותי (והוא לא) הייתי אומר לו , אם אין אף פוליטיקאי שהיית רוצה לראות כנשיא,עשה מה שעושים בפרסום, הפוך את הבעיה להזדמנות. הובל מהלך של בחירה בפרופסור שכטמן. הוא גם אישיות דגולה, מועמד ראוי ביותר לתפקיד, אין לו שום דבר נגדך וגם לך ולרעייתך אין דבר נגדו (כך אני מקווה) וניתן עם מעט מאמץ וכוח שכנוע לגייס למענו רוב חוצה מפלגות ואפילו הציבור הרחב יברך אותך , ותצא גדול. גם "ממלכתי" , גם מנצח וגם עם נשיא נוח, לצדך ולא מולך. אבל מאידך , אם ביבי היה מוביל מהלך כזה הוא לא היה ביבי.

מילא, בקרב על הנשיאות הוא כבר התבזה וגורש מהעיר אבל מה שהוא חייב לעצמו זה לשאול איך הגיע למצב שאיבד את מפלגתו ואת הנאמנים שבשריו, מלבד שטייניץ, כמובן. איך הגיע למצב שגדעון סער נאמנו הגדול, הוביל את ההתנגדות למהלכיו לדחיית הבחירות לנשיאות או לעיקור התפקיד. איך הגיע למצב שדווקא תמיכתו במועמד, כלשהו, תבטיח את התנגדותם של חברי מפלגתו? או בקיצור, איך הגיע למצב שאין לו יועץ אסטרטגי ראוי לשמו, לצדו?
אין מנהיג, בעולם החופשי, שמתנהל ללא סוללה של מיטב היועצים האסטרטגים. לא היה ראש ממשלה, בישראל, שלא הסתייע ביועץ חכם,
אז איך זה שביבי מתנהל ללא יועץ אחד טוב, לרפואה?
בקיצור, מה שראש הממשלה צריך, בדחיפות, זה יועץ אסטרטגי מהרמה הגבוהה ביותר, במשרה מלאה, שיעזור לו , בראש ובראשונה לזכות חזרה במפלגתו . המצב האנומלי שראש ממשלה הוא חסר מפלגה, אסור לו שימשך. יש גבול עד כמה הוא יכול להסתמך על אביגדור ליברמן. ובאשר לו עצמו, אם לא יזכה בחזרה בתמיכת מפלגתו , מי שיגיע אל הנשיא לאחר הבחירות הבאות יהיו: גדעון סער, יריב לוין , זאב אלקין , דני דנון או כל אחד אחר, רק לא הוא.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-26.5.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …