Breaking News

רגעי הנחת של הקול הקורא במדבר

גינגי פרידמן

כל הרצאה שלי אני נוהג לפתוח במשפט "לא קוראים לי משה" ואני מסביר ששום דבר שאני אומר איננו תורה מסיני, אני בסך הכל אומר את דעתי המבוססת על ניסיוני ועל דעותיהם של עוד מתי מעט אחרים ובדרך כלל אני בדעת מיעוט. תמיד הייתי. הן כפרסומאי והן כבעלים של חברת השמה. יום אחד שאל אותי סטודנט סקפטי "אז למה שנקשיב לך?" והשבתי לו בזו הלשון: " אל"ף, כי תמיד טוב לשמוע דעה שעוד לא שמעת ובי"ת, יש לי אליבי. כל מי ששעה לעצתי לא הצטער על כך לעומת זאת ישנם רבים רבים שלא קיבלו את עצתי וכן הצטערו על כך". אז למה אני מלאה את ששת קוראיי הנאמנים בסיפור הזה? כי, כידוע, מי שמחזיק בדעות מיעוט ואיננו מרפה משול לקול קורא במדבר שאיש לא שומע ולא מקשיב לו והוא מכלה את מאמציו לריק. אבל ישנם מקרים נדירים בהם אותו קורא בודד נהנה מרגעים של נחת כשהוא נוכח לדעת שלקריאותיו נמצא שומע. אחד מאותם רגעי נחת, היה מנת חלקי כאשר לפני שנתיים או שלוש קמה עמותה בראשותם של ראשי המשק, שמטרתה לעודד ארגונים וגופים עסקיים להעסיק גם בוגרי מדעי הרוח, כי כמו שאמר אז עמוס שפירא , יו"ר העמותה" אנחנו צריכים גם אנשים חושבים ולא רק מהנדסים" ואני הרי חוזר וטוען טענה זאת, כבר למעלה מ-30 שנה, מעל כל בימה הניתנת לי ,בפני כל מי שמוכן להטות לי אוזן וביותר מטור אחד שלי. הטיעון שלי שלימודי MBA הם בזבוז זמן, הפך כבר מזמן לסוג של קאלט ואני לא נלאה מלומר שמוטב ללמוד:-פילוסופיה, מתמטיקה, תלמוד, ספרות וכ"ו המפתחים את כישורי החשיבה. עניין חשוב עשרות מונים מלקבע תבניות חשיבה בלימודי MBA.
לאחר שעמוס שפירא מונה לנשיא אוניברסיטת חיפה הוא הנהיג בה מסלול MBA מיוחד למנהלים המשלב לימודי מנהל עסקים עם לימודי מדעי הרוח שמטרתו להכשיר דורות חדשים של מנהלים חושבים. ומי כמוהו יודע עד כמה הזן הזה נחוץ במחוזותינו.

רגע נוסף של נחת חוויתי , ביום ו' האחרון כשקראתי בדה מרקר את חזונו של יוסי ורשבסקי המנכ"ל החוזר של ערוץ 10. "יותר אקטואליה, תחקירים, דוקו , דרמה וללא ריאליטי". וזה הרי בדיוק מה שטענתי וחזרתי וטענתי מאז קום הערוץ. מפת הטלוויזיה משוועת לערוץ שידור שייתן מענה לקהל (כ-30% מהציבור) שדרישותיו האינטלקטואליות שונות מאלה של קהל צופי ערוץ 2. אני זוכר שבכל פעם שכתבתי על כך (לפחות 3 פעמים) היו צוחקים ולועגים לי במסדרונות ערוץ 10. (אנחנו ערוץbroadcast , מה ,הוא רוצה להפוך אותנו לnerocast?) אבל עתה, בלית ברירה , נפל האסימון והמנכ"ל החוזר, הבין סוף סוף שרק בדרך זאת יש תוחלת לערוץ. "שכל איז א קריכאר" אומרים ביידיש ( השכל הוא זחלן) או אם תרצו "ההכרח הוא אם כל ההמצאות" כמו שאומרים באנגלית.
אני מברך את יוסי ורשבסקי על התובנה ועל התעוזה. המתכון שהצהיר עליו הוא בדיוק המתכון הנכון לערוץ שלא יתחרה בערוץ 2 אלא יפנה לקהל צופים אחר. אבל המתכון הנכון הוא רק צעד ראשון. כמו בבישול, ההצלחה תלויה באיכות המרכיבים. רק אם התכנים שיוצעו בערוץ יהיו ברמה עילית ובאיכות גבוהה, יוכל הערוץ להמריא. רק כאשר התכנים ימשכו אליהם את אותו קהל צופים אנין טעם הוא ישמש כפלטפורמה אטרקטיבית למפרסמים של מוצרים שקהל היעד שלהם וקהל הצופים בערוץ, חד הם.
ועוד משהו. "עם ההצלחה גובר התיאבון" אמר הפילוסוף ההונגרי פרנץ וארוש. עתה, אני מייחל ליעד הבא: שיבוא יום ומשטרת התנועה תתחיל לחלק דו"חות לכל אותם גנבים , עזי פנים, הגונבים את התור לרמזור . כל אלה שלא נאה להם לעמוד בתור ותמיד נוסעים בגאון לאורך התור ונדחקים בחוצפה לראשו ואין פוצה פה ומצפצף. הם מוציאים אותי מדעתי , בכל פעם מחדש . למה הם עושים את זה? כי הם יכולים, כי באוטו שלהם הם "שקופים " והשוטרים עסוקים בעניינים אחרים.

הכותב הוא מנכ"ל החברה למשאבי אנוש ADMAN לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-26.8.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …