Breaking News

דעת מיעוט: את מי משרתות הזכורות והאהובות?

דעת מיעוט:

את מי משרתות הזכורות והאהובות?

גינגי פרידמן

זה כמה שנים שהעיתון גלובס מנהל את תחרות הזכורות והאהובות. מדי חודש מתפרסמת הטבלה המדרגת את הפרסומות הזכורות והאהובות על מדגם הנשאלים

ומשרדי הפרסום הזוכים מתפארים בהישגיהם. אבל מה זה באמת אומר שפרסומת מסוימת זכורה יותר מאחרות או אהובה יותר מאחרות? האם זה אומר שהיא יעילה יותר? האם מבחינה שיווקית היא טובה יותר? לא. זה בסך הכל אומר שזוכרים או אוהבים אותה יותר מכל שאר הפרסומות באותה תקופה. התחרות בעצם, משרתת את הפרסומת עצמה או אם תרצו את יוצריה. אך אין לה דבר וחצי דבר עם יעילות הפרסומת יחסית למטרות שהיא נועדה להשיג. אחרי הכל, המפרסם איננו משקיע כסף כדי שהציבור יזכור או יאהב את הפרסומת שלו. המפרסם משקיע כדי להשיג יעדים שיווקיים, כגון: בניית דימוי, ביצור עמדה, חדירה לשוק, הגדלת נתח שוק, טיפוח מותג, רכישת לקוחות, טיפוח נאמנות , בניית חומות הגנה בפני תחרות ועוד ועוד. אף אחת מהשגת מטרות אלה איננה כרוכה בכך שהציבור יזכור את הפרסומת ו/או שיאהב אותה. פרסום לא עובד כך. פרסום יעיל רוכש נתח במודעות או בתת מודע של לקוחותיו וגורם ליצירת גירוי שיביא לתוצאה הרצויה.

תחרות "הזכורות והאהובות" מוליכה שולל את המפרסמים הלא מיומנים, מחניפה לפרסומאים אך גורמת נזק לענף. במקום ללמד את המפרסמים מה תפקידיו האמיתיים של הפרסום וכיצד הוא עובד מעסיקים את הענף בשטויות שאנשים נוטים לקבל כתורה מסיני. כגושפנקא לאיכות עבודתם.

מי שהמציא את הדירוג הזה ואת התחרות המופרכת הזאת הוא מי שמחשיב את עצמו לגורו שיווקי. הוא המציא את זה כדי לקדם את משרד הפרסום בו עבד בזמנו (לפני כ20 שנה)

והעיתון גלובס אימץ ומינף את ההמצאה הזאת והיום כבר קשה מאוד לשרש את זה. כמו שנאמר "טיפש אחד זרק אבן לבאר ומאה חכמים לא יצליחו להוציא אותה"

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם במיזבלה ב-8.1.14

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …