Breaking News

כש"הארץ" התבלבל וחשב שהוא ידיעות

מאז תחילת דרכי בעולם הפרסום, בשנת 1971, אני רואה כל יום, את כל העיתונים, (חלק מחובות המקצוע) אבל את עיתון "הארץ" אני קורא.

כי הוא מתייחס אלי בכבוד. אני לא תמיד מזדהה עם הדעות המובעות בו והוא נותן במה לכותבים רבים שדעותיהם מנוגדות לשלי אבל אני מניח שהם משמשים פה לחלק גדול מקוראי העיתון וזה מבורך בעיני.

כיוון שעיתון "הארץ" הוא מה שהוא, הוא פונה רק לכ-10% מקוראי העיתונים בארץ וזאת הסיבה העיקרית שקוראיו קוראים אותו.

הסיסמא "העיתון לאנשים חושבים" שהמציא הפרסומאי מיקי קאופמן ,היא אחת הקולעות והמוצלחות בהיסטוריה של הפרסום בישראל.

ששת קוראי הנאמנים יוכלו להבין איפה את גודל ההפתעה או נכון יותר האכזבה

ואת עומק האימה והעלבון הצורב שתקפו אותי כשפתחתי את עיתון ראש השנה. כהרגלי, פניתי בראש ובראשונה, לקונטרס גלריה ועיני נתקלו בתמונה של אייל גולן על שער המוסף . כמו מכונית הנוסעת במהירות גבוהה ונתקעת בקיר. בום !!!שלושת רבעי העמוד-אייל גולן. לרגע חשבתי שמישהו כאן התבלבל. הסתכלתי שוב על העמוד ולא. לא טעיתי זה אכן היה קונטרס גלריה של עיתון "הארץ". מה לאייל גולן ולקהל קוראי "הארץ"? מה, יכול להיות שהעורך חשב שהוא פונה אל קהל קוראי"ידיעות אחרונות"? מי מקוראי "הארץ " יודע מי זה אייל גולן ואת מי מהם הוא מעניין? למה הדבר דומה? כאילו ש "פנאי פלוס" היה מפרסם , לא עלינו, כתבה רחבת יריעה על דויד גרוסמן ומפרסם את תמונתו על שער המגזין. לא פחות.

החלטתי ביני לביני לרדת לעומקו של עניין. אמרתי לעצמי:וודאי יש כאן יותר ממה שהעין רואה. קראתי את הכתבה הנרחבת – ארבעה עמודי ברואדשיט של "הארץ" מוקדשים כולם לאייל גולן. הייתם מאמינים? אבל, הייתי נחוש לא לוותר. קראתי את הכתבה בעיון ומייד הבנתי מה העיתון ניסה לעשות. פשוט להתנשא על קוראי העיתונים הפופולריים באמצעות אייל גולן המופשט ומוצג במערומיו ככלי ריק המלא בעצמו, "הכי אמיתי" כמו שהוא אוהב להגיד, בבחינת "ראו את אליל ההמונים ושפטו בעצמכם" זאת גם הסיבה שהכותרת הציגה אותו כ"לב הקונצנזוס."

המראיין שהתלווה אל הזמר מהופעה ביבנה ועד להופעה ב"הפגנת המיליון"

נתן לאייל גולן את כל החבל להלעיג את עצמו לדעת. לשם כך לא נדרשו הרבה, רק סבלנות , זמן וחופש הדיבור בלי הפרעות. ואייל דיבר. הוא ציטט את עצמו ב"אחד הדברים היפים שהוא נוהג להגיד" הוא משבח את עצמו ואת "סגולותיו היחודיות"

(כמו אייל אחר, אייל ברקוביץ' שנוהג לדבר על "גדולתו")

הוא מדבר על "האמיתיות" שלו כולל כשהחליט להופיע בהפגנת המחאה על שלל יהלומיו, באוזניים ועל האצבע. גם המראיין עצמו לא טמן ידו בצלחת והסתלבט על הוואן לימוזינה המפוארת של הזמר שהמזגן שלה דולף והירבה לצטט ממילות שיריו המצליחים, האומרות על עצמן כל מה שרק ניתן לומר עליהן.

בקיצור, עיתון "הארץ" הקדיש ארבעה עמודים יקרים, בגליון ערב החג , כדי לומר לקוראיו : תראו מי זה לב הקונצנזוס ומה זה אומר על הקונצנזוס!!

אבל, למה העיתון חושב שזה מעניין אותנו? מה איכפת לנו מאייל גולן וממעריציו?

אין לי ספק שמספר הקוראים שצלחו את הכתבה הזאת הוא כמספר הקוראים שהיו קוראים ריאיון עם דויד גרוסמן ב"פנאי פלוס".

ולבסוף, כמו להכעיס , התגלה שבאותו קונטרס היה גם ריאיון עם יגאל תומרקין, שדווקא מעניין מאוד את קוראי גלריה אבל הוא מוקם בצורה המשונה ביותר: תחילתו בעמוד האחורי של הקונטרס והמשכו בתוך הקונטרס.

כלומר, את הריאיון עם תומרקין היה צורך לקרוא מהסוף להתחלה.

ומעניין לעניין באותו עניין.

לזכותו של העיתון ניתן לומר שהוא לא היה הראשון שהתבלבל. הקדימו אותו מפיקי מופע ההפגנה שהעדיפו את את אייל גולן על פני שלום חנוך.

הם העדיפו פופולריות על איכות וחשבו שבכך ימשכו מספר רב של יותר מפגינים לכיכר והם לא הבינו שהמפגינים באו כדי להפגין. גם ללא אף זמר היו באים בהמוניהם. אבל המפיקים קטני אמונה שכמותם לא סמכו על המפגינים שיבואו להפגנה לשמה.

אבל מאחר והחליטו לשלב זמרים,

מוטב היה להם לשלב זמרים שנמצאים בלב האיכות ולא בלב הקונצנזוס. אין אף אמן שהיה מתאים והולם יותר להופיע בהפגנת המחאה משלמה בר. הזמר ששר מחאה עוד הרבה לפני שמנהיגי תנועת המחאה באו לעולם.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם באייס ב-2.10

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …