Breaking News

הקול השפוי של מירב בטיטו

למען הגילוי הנאות: אני אוהב את מירב בטיטו. היא אינטליגנטית, חריפה, דעתנית, מציגה דעות מקוריות ואמיצות והיא אפילו יפה..

לקראת השקת התכנית החדשה של מירב בטיטו בערוץ 1 התראינה מירב לתקשורת והטיחה בפנינו את האמת במלוא מערומיה. "הטלוויזיה בישראל צבועה בצבע אחד". לרגע, חשבתי בצער שהנה גם היא הצטרפה לזרם החדש/ישן של דוברי האפליה של עדות המזרח. כשקראתי את הריאיון המלא איתה, התאהבתי בה עוד יותר. קשה לי לתאר עד כמה מרענן לשמוע את קולה השפוי והאמיץ.

מירב אומרת "השיח הרווח בטלוויזיה וברדיו הוא מאוד מיינסטרימי והאנשים שמובילים את הטלוויזיה הם באותו צבע" אין מה לעשות, איך שלא תהפכו את זה זאת עובדה. כולם חושבים באופן זהה, כולם מחקים את כולם והכל נראה אותו דבר. תוכניות הריאליטי , השעשועונים והתחרויות למיניהן כמו גם תכניות החקיינות כולם משובטים. אני מסכים עם מירב. גם אני משוכנע שאין יותר אפליה מובנית, מחושבת או טבעית. לא בתקשורת ולא בשום תחום אחר בחיינו. מה שיש זאת חשיבה מערבית וזה מובן כי אנחנו מדינה שמובילי התרבות שלה הם בעלי אוריינטציה מערבית. וטוב שכך. מירב יוצאת נגד העובדה שאין בטלוויזיה שלנו ייצוג אמיתי למיעוטים ואם יש הוא רק כדי לצאת ידי חובה. יש לנו מגישה אחת חרדית וקומיקאי/מגיש אחד חרדי מחמד, ושניים שלושה כתבים חובשי כיפה. אין לנו כתבים ומגישים ערבים או דרוזים. המעט שהיו כבר אינם ואין שום ייצוג לעולם התרבותי הנוגע למיעוטים בלתי מבוטלים אלה. אנחנו חברה רב תרבותית עם ייצוג תקשורתי לתרבות אחת בלבד. וזאת עובדה. תשאלו אותי אם הייתי רוצה יותר ייצוג לתרבויות אחרות אומר בכנות "לא" אבל זה מובן שהרי אני נמנה עם הרוב "הלבן" שלכאורה זוכה לייצוג מלא אבל גם במסגרת הרוב הזה אני מרגיש מקופח כי אינני נמנה עם קהל היעד של הטלוויזיה המסחרית ולכן גם אני כמו שאר המיעוטים המקופחים לא מקבל שום ייצוג או מענה על המרקע. מלבד "לונדון וקירשנבאום" ו"חדשות 10" אין שום תכנית שאני יכול לראות בשלושת הערוצים המרכזיים. . לכן, אני יכול להזדהות כל כך עם עמדתה של מירב.

אני מאוהב במירב, כי להבדיל משאר דוברי עדות המזרח "המקצועיים" היא לא מצטרפת למקהלת בכייני "אכלו לי שתו לי" כי אם מציגה עמדה עצמאית ואמיצה. רק מקריאת הטוקבקים המאשימים אותה ב"השתכנזות" ,לא עלינו , אפשר ללמוד כמה אומץ נדרש ממנה כדי להביע את דעתה אבל אומץ זו תכונה שמעולם לא חסרה לה.

לסיום ברצוני לצטט קטע מדבריה, מילה במילה : "אין אפליה, יש רק חשיבה סטריאוטיפית שאינה מאפשרת התקדמות לפרסונות פריפריאליות-חברתית, תרבותית וגיאוגרפית. טעם העורכים משקף חשש אמיתי לפתוח את המסך לגיוון תרבותי וסוגר את האופק התרבותי של הציבור." ניכרים דברי אמת.

כולי תקווה שתמיכתי הפומבית במירב לא תזיק לה בקרב בני עדתה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN, החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום , השיווק והתקשורת התפרסם באייס ב-15.9.13

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …