Breaking News

אין מחאות נחמדות

הפוליטיקאים התנתקו מהציבור שהם אמורים לייצג ועושים

ככל העולה על רוחם. למה? כי הם יכולים.

בעצם הימים שאנשים נואשים מציתים את עצמם כי המוסדות הציבוריים מתעמרים בהם ללא רחם, חברי הכנסת אצים ,רצים ,מחלקים שלל.

כסף להעלאות שכר? יש. כסף למכוניות יקרות? יש

שניים עשר מיליוני ש"ח לסגני שרים שאיש לא צריך? יש.

חמישים מיליון ש"ח לאוניברסיטה פוליטית? יש. אבל פרוטות לאנשים קשי יום, אין. העלאת מסים לחברות ולעשירים? תשכחו מזה. דיור ציבורי? אין. דיור מוזל? רק אם אתה חרדי. שוויון בנטל? הצחקתם אותם. צדק חברתי? לא יותר מסיסמא ריקה.

אז למה זה קורה לנו? כי הפוליטיקאים שלנו יודעים ששום דבר לא יעמוד בדרכם.

איך הם יודעים? הם ראו את הפגנות המחאה הנחמדות, הבלתי ממוקדות והמפוצלות. והבינו שהן לא מכוונות נגדם. היחידי שנלחץ קצת היה ביבי אבל גם הוא מיהר להתעשת ולהתעלם ממסקנות הוועדה שהוא עצמו מינה ברגע שראה שהמוחים הלכו הביתה.

ככה לא עושים מחאה וככה בוודאי לא משיגים שום דבר.

כי כמו שכל פרח פרסום יודע:- הכל זה לא כלום. זה כמו כל מפרסם מצוי שרוצה להכניס לפרסום שלו את כל המסרים ולדבר אל כל הקהלים בעת ובעונה אחת. אין חיה כזאת. אפילו חז"לינו ידעו זאת כבר ואמרו "תפסת מרובה לא תפסת"

אבל אנחנו הישראלים מסרבים ללמוד מאחרים אנחנו תמיד מתעקשים להמציא את הגלגל מחדש.

אם היינו לומדים משכנינו בטוניסיה, לוב ומצרים , היינו יודעים שהמחאות שלהם הצליחו כי הן היו ממוקדות. הן קראו לילד בשמו. בלי לפחד ובלי להתנחמד. הם דרשו רק דבר אחד. את הראש של הנשיא. והם עשו זאת בזעם, בחרון ובאלימות. ימים ולילות, חודשים רבים ,עד שהשיגו את מטרתם. אבל לא כך אצלנו.

הציבור הישראלי יוצא למחאות שלו רק בקיץ. בחורף קר וגשום. הציבור הישראלי חושש מהמילה מהפכה כי זה לא דמוקרטי. ראשי המחאה הישראלים חוששים לדרוש את הראש של נתניהו כי חלק מהציבור דווקא בעדו והם חוששים לאבד אותם.

במקום למנף את ההתאבדות של סילמן ראשי המחאה שלנו נבהלו ונסוגו כדי "לעשות חושבים" שהרי זה לא נאה למנף את האסון הזה למטרותיהם. אבל זה בדיוק מה שהיה עליהם לעשות.

ההצתה העצמית של סילמן ז"ל היתה צריכה לשמש כחומר הבעירה של המחאה ולהוציא לרחובות מיליונים ולא כמה אלפים בודדים, כי "לא נעים".

מחאות כמו מלחמות הן לא דבר נעים. הן משחק מלוכלך שבו המפסיד מפסיד הכל.

ולצערנו, המפסיד זה אנחנו.

אם ראשי המחאה היו שואלים אותי (והם לא) הייתי ממליץ להם לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי לוחמני ואני מכיר לפחות שלושה כאלה. יועץ שישכנע אותם להפסיק לפחד מהדימוי שלהם ולהתחיל להיות "לא נחמדים" ובעיקר ללכת על הראש של נתניהו. אז נכון שהם יאבדו את המתנחלים, שממילא לא איתם והם יאבדו את מצביעי הליכוד המושבעים שממילא לא איתם אבל כל יתר הציבור הדפוק, הכועס והנאנק תחת מכבש השוק החזירי והמיסוי הכפול יהיה מאוחד ומגובש כמו אגרוף קפוץ המכה בכל העוצמה במטרה ברורה וממוקדת.

לכל הדרישות: דיור בר השגה, מחירי מזון שפויים, מחירי דלק הוגנים, מחירי גני ילדים סבירים, מיסוי הוגן , גיוס לכולם וכל השאר יש כתובת אחת ברורה . ראש הממשלה. במקום "העם רוצה צדק חברתי" שזאת סיסמא חסרת תכלית , יש לדרוש "ביבי הביתה" פשוט ולעניין. ואם המוחים יהיו עקביים ונחושים וישארו בכיכר העיר , יומם ולילה . כמו בתחריר. ולא רק בקיץ אלא עד שזה יקרה, אז בסוף זה יקרה.

ואותו דבר אמור גם לגבי מחאת הפראיירים. כל עוד הם יהיו נחמדים ויחתימו על עצומות באוהלים. דבר לא ישתנה. פראיירים נחמדים מול קולות החרדים. החרדים מנצחים. בהליכה.

הדרך היחידה לשנות היא לשנות אסטרטגיה. רק כאשר הפראיירים יכריזו שהפסיקו להיות פראיירים והם לא מתייצבים למילואים עד אשר גם החרדים יגוייסו. ביבי לא יזוז. וכמו שהוא לא חולם להכניס אלפי חרדים לכלא כך גם לא יוכל להכניס אלפי מילואימניקים לכלא. חייבים להעמיד אותו בפני הברירה.

ועד שזה יקרה הישראלי היפה והישראלי הנחמד ימשיכו לקטר בעוד ביבי מקטר עשן סיגרים.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

התפרסם באייס ב-25.7.12

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …