Breaking News

כל הטעויות של ד"ר אורית גלילי צוקר

הד"ר אורית גלילי צוקר, עיתונאית ומרצה לתקשורת קפצה לביצת הייעוץ התקשורתי והוכיחה שאיש אינו חסין בפני טעויות, גם כשהוא אישיות מוערכת ובעלת מעמד נחשב באקדמיה.

לא ברור מה גרם לנתניהו להציע לה את משרת היועצת האסטרטגית שלו ועוד פחות ברור לי מה גרם לה לקבל את הצעתו. אני מניח שביבי הספיק לגמור את מלאי היועצים המנוסים ובצעד מפתיע פנה אל אישיות מהאקדמיה שהיתה מזוהה,

בצדק או לא, עם מחנה השמאל. עצם הירתמותה לשירותו נועדה להעניק לו לגיטימציה מסוימת בקרב הציבור הלא-ליכודניקי.

ומה גרם לד"ר גלילי –צוקר, לקבל עליה את המשימה? כנראה ההצעה הכספית

ואין לראות בכך משום פסול. זכותו של כל אדם להתפרנס ממקצועו, כראות עיניו.

הבחירה הופכת לבעיה כאשר אדם נוטל עליו משימה גדולה מכפי מידותיו ואז הוא גורם נזקים, ללקוחו ולו עצמו. וזה בדיוק מה שקרה לד"ר גלילי-צוקר. וזאת גם היתה טעותה הראשונה.

היא לא הספיקה לעשות את צעדיה הראשונים במחיצתם של הנתניהוהים וכבר עשתה את כל הטעויות האפשריות והבלתי אפשריות.

הטעות השניה שלה היתה כשהחליטה ששרה נתניהו היא מגה סלב כמו מישל אובמה ולכן יש לחשוף אותה לציבור המעריצים שלה. את המחיר המלא שילמה הגברת נתניהו בריאיון המנומר שלה בערוץ השני. ומי שלא מבין את ההבדל בין מישל אובמה לשרה נתניהו, הוא או עיוור או קהה חושים. והד"ר גלילי-צוקר, היא לא זה ולא זה, עד כמה שידוע לי.

הטעות השלישית שלה היתה כשניסתה להתמודד עם פרשיות הנהנתנות של הנתניהוהים. במקום להסיט את האש, כפי שכל יועץ תקשורת מנוסה, היה עושה

היא החליטה לתפוס את השור בקרניו ולטעון שזה דווקא בסדר גמור וזה בדיוק מה שהעם מצפה ממנהיגיו. מי שחושב כך, חייב להיות מנותק מהמציאות, לחלוטין.

ואינני סבור שהד"ר גלילי-צוקר, אכן מנותקת מהמציאות.

הטעות הרביעית שלה היתה כשנקבה בנתונים כמותיים הניתנים להפרכה, בקלות יתרה. היא הצהירה שהיא בדקה ומצאה ששרה לא הצטרפה לנסיעות בעלה בשלושים אחוז מהמקרים. כל בדיקה שטחית, תוכיח מיד שזהו נתון מופרך.

עד נסיעתו הקצרה האחרונה לאירופה, עוד לא זכיתי לראות את ביבי עולה על כבש המטוס או יורד ממנו, לבד כמו גדול, מבלי שיחזיק בידה של רעייתו.

אז האם הד"ר גלילי צוקר, לא יודעת שאין להיכנס למלכודות כאלה? ברור שהיא יודעת.

הטעות החמישית, באותו עניין. הרי אי אפשר להחזיק את המקל הזה משני קצותיו.

מצד אחד לטעון שהגברת נתניהו עסוקה ראשה ורובה בעבודתה כפסיכולוגית ילדים

ולכן אין להעלות על הדעת שיש לה זמן להתערב בענייני המדינה ומצד שני

לטעון שהיא עובדת רק בחצי משרה כך שהיא פנויה להצטרף לכל נסיעות בעלה לחו"ל.

הטעות השישית שלה, היתה כשהודתה בגלוי שהגברת נתניהו שותפה פעילה לכתיבת נאומיו. וזאת, לאחר שנים של הכחשות והתכחשויות, מצד הזוג נתניהו ומצד כל סובביו. מעורבותה הבוטה של שרה הפכה כבר מזמן לסוד הכי גלוי והכי מוכחש במדינה ופתאום הד"ר גלילי צוקר, זה מקרוב באה, הורידה לטמיון מאמצי

הכחשה בלתי נלאים של שנים רבות ובאותה הזדמנות הפכה את כל אנשי נתניהו כולל נתניהו עצמו לשקרנים סדרתיים. אז מה, הד"ר גלילי צוקר לא ידעה שיש להכחיש זאת?

ברור שהיא ידעה.

אז מה גרם אם כך, לד"ר המכובדת לעשות את כל הטעויות? יכול להיות לכך הסבר אחד בלבד. הטבע האנושי. מומחים תיאורתיקנים רבים, בעיקר חסרי ענווה, כשהם נכנסים לעולם המעשה, מונעים בידי הדחף הבלתי נשלט להראות לכל היכן קודמיהם טעו ואיך הם, יודעים טוב יותר מכולם, ועושים בדיוק ההפך מהמקובל. לפעמים הם מצליחים,

ברוב המקרים הם נכשלים. ראו מקרה פרופסור דניאל פרידמן, כשר משפטים ושלום קיטל כיועץ התקשורת של אהוד ברק שהם רק שתי דוגמאות , העולות בראשי.

יש להניח שביבי כבר היה ממהר לפטר אותה ורק שרה מונעת זאת שהרי הד"ר גלילי צוקר, מקפידה לפאר ולרומם אותה. שהרי היא יודעת מי מקבל את ההכרעות בבית הזה ואפילו משבחת את זה בריש גלי.

ועוד הערה לסיום: על פי ההודעה הרשמית, הד"ר גלילי צוקר נשכרה ע"י מפלגת הליכוד כדי להכין את המפלגה לקראת הבחירות, אז למה היא עוסקת בגברת נתניהו? מה הקשר? או שמא היא בעצם נשכרה כדי לשרת את משפחת נתניהו אבל הליכוד הוא המשלם את שכרה? יכול להיות? אני לא מאמין. לא יעלה על הדעת שמר נתניהו היה מעלה רעיון כזה על דעתו ו/או שהד"ר גלילי צוקר היתה משתפת פעולה עם רעיון דמיוני שכזה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

התפרסם באייס ב-1.5.11

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …