Breaking News

זאת לא ההנחה טיפש, זאת העבודה

מר קאסי ג'ונס לשעבר, סגן נשיא לשיווק בחברת דל, טוען במאמר באדוורטייזינג אייג' שמפרסמים יחסכו כסף רב יותר אם ישקיעו מאמץ ומחשבה ביצירת בריפים חכמים עבור הפרסומאים שלהם מאשר ע"י סחיטת הנחות גבוהות יותר.

ממש נפעמתי כשקראתי את המאמר , הנה קם ,סוף סוף , איש חכם , שבא מצד המפרסמים ומעז לומר את מה שאני, בין היתר, טוען כבר עשרות שנים.

עבודה מקצועית ושיתוף פעולה אינטימי עם הפרסומאי יכולה להניב למפרסם המצוי רווחים גדולים יותר מכל הנחה שיעלה בידו לסחוט ממנו. למה? כי סכום ההנחה הניתן לסחיטה הוא סופי בעוד שהרווחים הפוטנציאליים הנובעים מעבודה שיווקית חכמה הם אין סופיים. פשוט לא? אז למה מעטים כל כך מבינים את זה?

הייתם מצפים ממנהלים בכירים העומדים בראש חברות גדולות ומשגשגות שידעו את הסוד הגלוי הזה, אבל מסתבר שהם לא. וזה נובע מהסיבה הפשוטה שכל אחוז הנחה שהצלחת להשיג מהפרסומאי הוא קבוע וניתן להצגה כהישג שיש להתפאר בו

בעוד שרווחים פוטנציאליים הם מטבעם לא ידועים מראש וחסרי שימוש מיידי.

אבל,מניסיוני, אני יכול לקבוע שהבעיה קשה ועמוקה יותר ואת שורשיה ניתן למצוא בעובדה המפתיעה, לכאורה,

שאף חברה לא יודעת איך לבחור משרד פרסום ואף חברה לא יודעת איך להפעיל משרד פרסום. למה? כי לא מלמדים את זה בבתי הספר למנהל עסקים ולא בשום מקום אחר. בדיוק כמו שלא מלמדים איך לבחור רואה חשבון או עורך דין.

אני ער לכך שאני שם את נפשי בכפי אבל אני קובע

שכל המפרסמים, מקטן ועד גדול, מנהלים הליכים שגויים בבואם לבחור את משרד הפרסום שלהם ולבסוף בוחרים את המשרד הלא נכון מהסיבות הלא נכונות,

כשההישג היחיד שנותר להם להתהדר בו הוא גובה ההנחה שהצליחו לסחוט.

ואחת שהם עובדים עם המשרד שבחרו הם אינם יודעים כיצד לתדרך אותו, כיצד לבחון את הצעותיו ורעיונותיו וכיצד למדוד אותו.

ואז, כאשר התוצאות אינן משביעות רצון או אינן מצדיקות את ההשקעות, השעיר לעזאזל, הוא תמיד משרד הפרסום.

ומה התוצאה? הולכים לבחור משרד פרסום חדש וחוזרים על כל השגיאות פעם נוספת.

עכשיו, תשאלו את השאלה המתבקשת : הרי בכל זאת יש חברות מצליחות

הזוקפות לזכותן מסעות פרסום מוצלחים? ותשובתי תהיה, שההצלחות הן למרות התנהלותם של המפרסמים ויש לשבח את הפרסומאים שמצליחים , כנגד כל הסיכויים, להפיק עבודה מתקבלת על הדעת, בתנאים בלתי אפשריים. אבל אני טוען שאילו היו המפרסמים מתנהלים בצורה ראויה הם היו מצליחים הרבה יותר. ואם חברה לא מממשת את מלוא פוטנציאל ההצלחה שלה , היא בעצם כישלון ולא הצלחה.

לסיום, הרשו לי לחזור למאמר של קאסי ג'ונס. הוא קובע שבדירוג של 1 עד 10 , הבריפים של כל המפרסמים נמצאים היום בדרגה 2. רוב הבריפים ניתנים בטלפון או בהודעות סמס ברמה של "תעשו לי משהו חזק" וכשהפרסומאי , אחרי שניסה לנחש את כוונת המשורר, חוזר אל הלקוח עם הצעותיו ,כל מה שיש לו לומר לו זה

"לא נפלתי מהכיסא" או "זה לא מה שהתכוונתי" וזאת אולי הדוגמא החריפה ביותר, לרמה המצערת בה מדשדשים יחסי המפרסם/פרסומאי. כשאת מלוא המחיר משלם המפרסם. הוא רק לא יודע את זה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

פורסם באייס ב-23.5.11

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …