Breaking News

מה ערוץ 10 צריך לעשות ועוד לא עשה?

מה ערוץ 10 צריך לעשות ועוד לא עשה?

גינגי פרידמן

שני דברים אינם שנויים במחלוקת,האחד:-ראש הממשלה החליט להראות לערוץ 10 "החצוף" מאיפה משתין הדג ובאותה הזדמנות להפוך אותו למקרה לדוגמה ולמופת לכל שאר ערוצי התקשורת, שיראו מה קורה למי שמעז להתעסק עם ראש הממשלה ואשתו. כל כך פשוט וכל כך ברוטאלי.

השני:- כולנו נצא נפסדים כשהערוץ ייסגר. נהייה נתונים לעריצותו של ערוץ הריאליטי, שבנוסף לכל גם יהיה מפוחד וזהיר שמא יעלה עליו את חמתו ואת פגיעתו הרעה של ראש הממשלה.

השאלה שעל הפרק היא מה אנשי ערוץ 10 יכולים לעשות כדי להסיר את רוע הגזירה ועוד לא עשו?

אנשי ערוץ 10 טוענים שהם כבר ניסו הכל. הם ניסו לשכנע, הם פנו אל ליבם של החכ"ים והם אפילו העלו תשדיר תדמית לטובתם.

הצחיקו אותי. כאילו שהחכ"ים הנתונים תחת מרות משמעת הברזל שהטיל עליהם נתניהו מסוגלים , גם לו רצו, להשתכנע או לחמול על עובדי הערוץ החפים מפשע.

גם תשדיר התדמית איננו מזיז לאף אחד כי הוא פרווה. הוא מדבר על מה הערוץ שידר ולא איך יראו חיינו בלעדיו. במקום "דמיינו לכם ארץ ללא מלחמות…" המסר של ערוץ 10 צריך להיות "דמיינו לכם מדינה עם ערוץ טלוויזיה אחד שכתביו פוחדים לספר לכם את האמת…"

הדבר האחד שהם טרם עשו הוא הצעד היחיד שיכול להציל אותם ועדיין לא מאוחר.

מן הידועות היא שבראש ממשלתנו עומד לא רק אדם נקמן ונטרן שגמר אומר להשתלט על התקשורת אלא גם אדם לחיץ שמתקפל תחת כל לחץ ומראית לחץ.

לכן, אם הערוץ הלך עד כה ב"טוב" ונכשל עליו לעבור לשפת הכוח . אחרי הכל זאת השפה היחידה שראש ממשלתנו מבין.

אנשי הטלויזיה צריכים להתחיל לחשוב מחוץ לקופסת הטלויזיה , הם צריכים לחשוב על

מדיום אפקטיבי יותר, שיעילותו הוכחה מעל לכל ספק. בעולם ואפילו אצלנו. ואני מתכוון למדיה החברתית.

הדוגמה הטובה ביותר היא מחאת האוהלים. איפה היא התחילה? בפייסבוק.

ערוץ 10 חייב להתניע מהלך בפייסבוק שיוציא לרחובות מאות אלפי אנשים החרדים מקיומנו המשמים תחת ערוץ טלויזיה אחד בלבד ויותר מכך חרדים לחופש הדיבור והעיתונות.

כדי שהמהלך יצליח חייבים להפיק את הלקחים הנכונים ממחאת האוהלים.

מחאת האוהלים הצליחה לגייס את מרבית הציבור כי היא פנתה אל המניע הרגשי הבסיסי שהם כינו "צדק חברתי" הם הצליחו לקומם את הציבור נגד עריצות הטייקונים, נגד עליות המחירים הפרועות ונגד מחירי הדיור הבלתי הגיוניים.

תנועת האוהלים נכשלה כיוון שהיא נמנעה מלהגדיר ולמקד את יעד המחאה. מובילי המחאה חששו לנקוב בשמו המפורש של ראש הממשלה שמא הם ינכרו את תומכיו.

אם הערוץ המאוים חפץ חיים עליו להסיר את הכפפות ולמקד את המאבק בראש הממשלה. "ביבי. העם דורש חופש תקשורתי"

מזלם של פרנסי ערוץ 10 שהגזירה שגזר עליהם ראש הממשלה , יכולה להיות גזירה אחת יותר מדי.

כמו אותה שוטרת בטוניסיה שהחרימה לרוכל הירקות הקטן את המאזניים שלו פעם אחת יותר מדי וגרמה לנפילתו של הנשיא.

בתקופה האחרונה ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים שלנו נתונים תחת מתקפה גסה. חדשות לבקרים מוגשות הצעות חוק דמוניות מבית מדרשו של פוטין כאשר אלקין, לוין, אקוניס ושליחי ליברמן מתחרים ביניהם, על פרס היצירתיות.

למרבה הפלא הציבור יושב בשקט ולא יוצא להגנת הדמוקרטיה שלו, למה? כי אנשים עדיין לא מבינים איך זה נוגע להם. אבל, כשייסגר ערוץ 10 זה יגע בהם ישירות. וזה יכאב. אנשי ערוץ 10 יכולים וחייבים להפוך את הגזירה הזאת לקש שישבור את גב הגמל ויוציא את הציבור לרחובות.

וכשהציבור יצא בהמוניו , ביבי יתקפל. זה בדוק.

נ.ב

ראש ממשלתנו הוא איש האתמול, הוא עדיין חי בעידן הטלויזיה ולכן הוא מרכז בה את מאמצי הדיכוי וההשתלטות שלו, אם וכאשר הוא יפנים שעיקר הכוח עבר לרשתות החברתיות, הוא בוודאי ישלח את עושה דברו אופיר אקוניס (מקארתי צדק) להגיש הצעת חוק לסגירת הרשתות החברתיות.

ומי שחושב שאני מגזים, שילמד את השיעור של ערוץ 10. אם מישהו היה מעלה את ההשערה לפני שנתיים שיום יבוא וראש הממשלה יחליט לסגור את ערוץ 10 במסגרת סגירת חשבונות אישית, היינו מאשימים אותו בפראנויה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

התפרסם בכלכליסט ב-16.12.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …