Breaking News

הלקוח לא לתמיד

בעבר נהגו לומר "הלקוח תמיד צודק" זה אף פעם לא היה נכון אך המשפט

היטיב לבטא פילוסופיית שרות המבוססת על ריצוי הלקוח.

לימים, השתרשה הסיסמא " הלקוח לא תמיד צודק אבל הוא תמיד הלקוח"

בבחינת בעל המאה הוא בעל הדעה. ואני תמיד טענתי "הלקוח לא לתמיד"

יחסי ספק/לקוח אינם נישואים קתוליים וניתן לנתק אותם בכל עת שאחד הצדדים יחפוץ בכך. בדרך כלל הניתוק מבוצע ביוזמת הלקוח ואין בכך שום רבותא אבל כאשר הספק בוחר להינתק מהלקוח , זאת ידיעה חדשותית מסוג "אדם נשך כלב".

למה אני נדרש לסוגיה זאת? כי הביצה התקשורתית רועשת וגועשת אך ורק בגלל שמוטי מורל ורונן צור יועצי התקשורת של משה קצב, הגישו לו את התפטרותם.

אירינה שלמור ורני רהב, שניים מבכירי המקצוע אף הוקיעו את מורל וצור

מעל גבי העיתונות והאשימו אותם בהתנהגות לא אתית המבזה את הענף כולו.

דימו אותם ל"מנתח הנוטש את המנותח באמצע הניתוח" ו/או ל"ספק הנוטש

את לקוחו מדמם בכיכר" שני הדימויים רוויי דם אך לא מחזיקים מים. לדעתי.

עם כל הכבוד שאני רוחש לאירינה ולרני, דעתי לא כדעתם.

אני סבור שכל יועץ אם הוא פרסומאי,יועץ תקשורת או עו"ד, חייב לדעת לברור את לקוחותיו. לא הכל כשרים.

אני מעולם לא קיבלתי לטיפולי לקוחות שלא היה לי אמון מלא בהם, במרכולתם ובדרכם. אחרים זכאים להציב לעצמם סייגים אחרים, לפי טעמם. אך סייגים

חייבים להיות. ישנם גם כאלה שמוכנים לשרת כל לקוח כל עוד הוא משלם. חלקי לא יהיה עימהם. אבל גם לאחר שנקשרו היועץ והלקוח זה בזה, אין מדובר

בהתקשרות בלתי ניתנת לניתוק. ביום שבו הלקוח מפר את התחייבויותיו הכספיות ו/או פועל בניגוד לעצות היועץ מותר ליועץ להיפרד מלקוחו. לדעתי זאת אפילו חובתו.

הבעיה האמיתית איננה שיועצים כגון מורל-צור נהגו כפי שנהגו אלא בדיוק ההפך. הבעיה היא שלא מספיק יועצים נוהגים כמוהם. הרוב הגדול, לצערי, מעדיפים למחול על כבודם, לבלוע את רוקם ולהמשיך לשרת את לקוחותיהם, גם כשהם

פועלים בניגוד לעצותיהם.

אני מסיר את הכובע בפני עו"ד ליבאי שפרש מייצוגו של קצב כאשר החליט לקיים את הנאום לאומה מס.1 בניגוד להמלצתו ואני לוחץ את ידיהם של מורל-צור שהגישו את התפטרותם

מייד עם תום הנאום לאומה מס.2 שנערך בניגוד גמור לקו ולמסגרת עליהם הסכימו מראש.

יש לי הרבה פחות כבוד לפרקליטים לביא ואמיר שהביעו את מורת רוחם מהנאום

כשהסתלקו ממקום האירוע אחרי שעה אבל לא מצאו לנכון להגיש את התפטרותם.

גם כאשר קצב חזר בו , ברגע האחרון, מעסקת הטיעון הנדיבה שרקחו לו בעמל רב,

והותיר אותם מבויישים מול בית המשפט והפרקליטות, גם אז הם העדיפו להמשיך לשרת אותו במקום להתפטר בו במקום. הטיעון שהם מאמינים בצדקת הלקוח שלהם איננו פוטר אותם מלהגן על כבודם ויושרתם.

לקוח שמבכר לנקוט קו עצמאי בניגוד לעצת יועציו חייב להחליט. או שיבחר לו יועצים אחרים או שישרת את עצמו.

יועץ מקצועי, יהיה זה פרסומאי, יועץ תקשורת, עו"ד או רו"ח, הממשיך לגבות כסף מלקוח שאיננו שועה לעצותיו, איננו מוסיף כבוד למקצועו ובוודאי לא לעצמו.

להיטותם של יועצים, בכל התחומים, לרצות את לקוחותיהם גם בניגוד לדעתם,

נוהגים בחוסר יושרה מובהק, גורמים עוול ללקוחותיהם ונותנים ידם לזילות מקצועם.

הכותב הוא מנכ"ל

החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת ADMAN

פורסם ב-

ב23.3.09 YNET

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …