Breaking News

הקקטוס או האפי?

מדי שנה, בחודשים מאי ויוני, נערכות שתי תחרויות פרסום,

שונות ולא דומות. תחרות הקקטוס מטעם האיגוד הישראלי לפרסום המעניקה

פרסים על יצירתיות בפרסום ותחרות האפי מטעם המי"ל המעניקה

פרסים על פרסום אפקטיבי.

אם תשאלו מה יותר חשוב, יצירתיות או יעילות? לכאורה, התשובה ברורה.

כמובן שהיעילות. אחרי הכל אף אחד לא עושה פרסום לשם היצירתיות.

היצירתיות היא אך ורק אמצעי להשגת התוצאות, לא?

ובכן, מסתבר שכמו ברוב השאלות הכרוכות בשיווק התשובה יותר מורכבת,

אין נכון ולא נכון ותמיד, תלוי את מי שואלים.

אם תשאלו את הפרסומאים, שלא לייחוס ולא לציטוט, הם ישיבו לכם שבעיניהם

הקקטוס חשוב לאין ערוך מהאפי. למה? כי יצירתיות היא הגורם העיקרי

הבונה משרדי פרסום. יצירתיות זאת גם "הסחורה" שיש למשרדי

פרסום למכור. כל השאר הם לא יותר מתוצרים נלווים.

אף משרד עוד לא נבנה בזכות יכולותיו האסטרטגיות יוצאות הדופן או בזכות

השרות שהוא מספק ללקוחותיו.

לכן, יותר משרדי פרסום מגישים יותר עבודות לקקטוס והתחרות האמיתית בין המשרדים היא מי יזכה ביותר פרסים ומי יזכה ביותר תהילה.

לצורך ההדגמה בלבד, השנה הגישו 30 משרדים, 711 עבודות לתחרות הקקטוס

ורק 20 משרדים הגישו עבודות לתחרות האפי.

לעומת זאת, אם תשאלו את המפרסמים, הם ישיבו לכם בביטחון גמור

שבעיניהם תחרות האפי נחשבת יותר כי היא מבטאת את התוצאות האמיתיות

שלשמן הם משקיעים את מאמציהם ומשאביהם.

אבל אם תשאלו אותם, שלא לציטוט ולא לייחוס, איך

הם בוחרים את משרדי הפרסום שלהם, על פי הקקטוסים שהשיגו או האפי שהשיגו? צפויה לכם הפתעה.

על פי הקקטוסים, הם ישיבו לכם.

תשאלו למה? הרי מה שמעניין את המפרסמים היא ההצלחה השיווקית, לא?

ובכן, לא.

המפרסמים בד"כ מאמינים שההצלחה השיווקית היא בזכותם ובזכות המהלכים שהם הגו, יזמו והובילו וגם הפרסום נעשה ברובו הגדול בהשראתם (ולפעמים הם גם צודקים) לכן, את הזכיה באפי הם נוטים לייחס לעצמם ולא למשרדי הפרסום.

אבל הבעיה האמיתית עם ההצלחות השיווקיות היא שרוב המהלכים השיווקיים שנוקטים המפרסמים מבוצעים

"מאחורי הקלעים" ואינם זוכים להד תקשורתי. לעומתם, כל מסע פרסום יצירתי

נצפה ונראה ע"י רוב הציבור. כולל, ההנהלה הראשית, בעלי המניות,

עובדי החברה, העמיתים במשק, החברות המתחרות, החברים והמשפחה. הוא זוכה לסיקור נרחב ולשבחים בתקשורת והאשראי ניתן לפרסומאי

ולמפרסם גם יחד. כתוצאה מכל אלה, הרווחים הרגשיים והאישיים שהמפרסם קוטף ממסע פרסום מדובר, הם רבים ועולים לאין שיעור על אלה הצפויים לו ממהלכי שיווק אחרים. יעילים ככל שיהיו.

לכן, כשהמפרסם בא לבחור משרד פרסום הוא יתרשם הרבה יותר מיכולותיו היצירתיות של משרד הפרסום, כפי שהן משתקפות מזכיותיו בקקטוס,

מאשר מכל הצטיינות אחרת. כולל זכיות באפי.

זה לא הגיוני? אז מה? החיים בד"כ לא הגיוניים.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם ב-YNET ב-20.4.09

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …