Breaking News

פוטרת? תשמח.

אם יש דבר שמשרדי הפרסום לא ששים לדווח עליו,

זה פיטורי עובדים. וברור למה. זה מרמז שהמשרד בצרות.

לכן, הם בד"כ נמנעים מלדווח על פיטורים או מדווחים על הרבה

פחות, ממספר המפוטרים בפועל.

האמת היא שיש כיום לא מעט משרדים מפוחדים ומבוהלים

ואולי בצדק, לנוכח אווירת המשבר במשק. אף אחד לא יודע

מה ילד יום והכל מנסים להקדים "תרופה" למכה.

איך? ע"י קיצוצי שכר, קיצוץ בהוצאות ופיטורי עובדים.

עד כמה שזה עלול להישמע מופרך, יש לי בשורה למפוטרים :" עשו לכם טובה".

כפרסומאי שחווה , לא מעט, סבבים של מיתונים למיניהם, שתמיד גררו אחריהם פיטורי עובדים, אני יכול להבטיח שרוב הפיטורים עשו רק טוב

למפוטרים.

למה אני מתכוון? בד"כ כשמשרדי פרסום נאלצים לפטר מסיבות כלכליות,

הם מפטרים עובדים משני קצוות הקשת.

בקצה האחד, אלה הכוכבים הזוהרים. כי הם, מטבע הדברים, גם בעלי השכר הגבוה ביותר וע"י ויתור על כוכב אחד המשרד חסך הוצאה בסדר גודל של כ-5 משכורות.

בקצה השני, אלה העובדים הפחות טובים שבהזדמנות "חגיגית" זאת

המעסיקים שמחים להפטר מהם.

מנסיוני אני יכול לקבוע שבטווח הארוך,העובדים משתי קבוצות האיכות הללו

יפיקו תועלת מהפיטורים.

הכוכבים שפוטרו ימצאו בנקל מעסיק חלופי שישמח לגייס

אותם לשירותיו, כי לכוכבים תמיד יש ותהיה דרישה.

לחלקם יזמן "המצב" הזדמנויות להצטרף כשותפים למשרדים אחרים.

מה שלא היה קורה אם היו ממשיכים לעבוד במקומותיהם הקודמים והנוחים.

חלקם אפילו עשויים לקבל החלטה איסטרטגית לבנות לעצמם את העסק

שלהם. גם זה לא היה קורה בזמנים כתיקונם.

מה שלא יהיה, בכל אחד מהאפשרויות הללו, הם הרוויחו. נכון שזה לא

מרגיע את ההלם הראשוני של קבלת הודעת הפיטורים, אבל זה יקרה. וכשזה

יקרה אותם המפוטרים יהיו אסירי תודה למפטריהם.

העובדים הפחות טובים, מהקצה הנגדי של הקשת, שפוטרו, ממילא לא נהנו

בעבודתם. עולם הפרסום, כמו שהוא יודע להיות מרתק, מספק ומתגמל

לכוכביו כן הוא יכול להיות להתאכזר לעובדים הבינוניים ומטה. עבורם

העבודה היא מפרכת, תובענית, שוחקת ובלתי מתגמלת. פשוט כי אינם

טובים מספיק. חלומם הרטוב של אלה, הוא "לעבור לצד של הלקוח".

הם משוכנעים ששם ייטב להם. אולי הם צודקים. זאת ההזדמנות לנסות

ולהיווכח האם זה הם או שמא זאת תעשיית הפרסום.

כל סבב של משבר מעכיר את האווירה ומונע מרוב האנשים

להביט במציאות בעיניים ולראות את הדברים

כהווייתם. הרוב נוטים לראות את חצי הכוס הריק.

אני מציע כאן, לכל המעורבים מבט נדיר על חצי הכוס המלא.

למרות שזה מאוד לא אופנתי היום.

תהליך ההצטמצמות של משרדי הפרסום, יכול להיות תהליך של התחזקות

עבור אותם פרסומאים נבונים שלא יתפסו לבהלה. אלה ימשיכו להחזיק

בכוכבים ויוותרו על המיותרים. כי הכוכבים הם הם שעושים את ההבדל

האמיתי בין משרד אחד למתחריו.

משרד פרסום הוא לא יותר מההון האנושי שלו. קח ממנו את אנשי המקצוע

הטובים ומה נותר לו? לא כלום.

עבור המפוטרים, כמו שאמרתי לעיל זה יהיה רק לטובה.

אני יודע שהמשפט "הכל לטובה" הוא קלישאה שחוקה, אך אין זה אומר

שהוא לא נכון.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום,

השיווק והתקשורת

פורסם ב-YNET ב-7.12.08

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …