Breaking News

להעמיד דברים על היפוכם

"ככל שהפרסום ירוד כך גם התכנים
שנצפה בהם" כך אמר גיורא רוזן,
נציב תלונות הציבור ברשות השניה,
במסגרת פאנל של ל.ה.ב באוניברסיטת
תל אביב.
קראתי את הידיעה, פעם ועוד פעם ולא
האמנתי למקרא עיני. הייתי בטוח שנפלה
כאן טעות אבל הסתבר שלא.
מר רוזן, באמת טוען שהטלויזיה, כמכשיר
לעשיית כסף, מתאימה את רמת תכניה
לרמת הפרסומות המשודרות בה.
אני חייב להודות שמעולם עוד לא נתקלתי
בטיעון כל כך מופרך. זה בדיוק כמו לטעון
שרמת הכבישים הירודה, בארצנו, מותאמת
לרמתם הנמוכה של הנהגים.
האמת , היא הפוכה לחלוטין.
מן המפורסמות היא, שכל פרסומאי סביר
שואף להתאים את הפרסומת
לקהל היעד, שלה. הרבה מאוד זמן , מאמצים וכסף
מושקעים בניתוח הצופים בתוכניות השונות,
על פי מדדים סוציו-דמוגרפיים ופסיכו-גרפיים
אך ורק כדי לדעת באיזה תוכניות לשבץ את הפרסומות
המתאימות ביותר למירב הצופים.
מאליו מובן, שגם רמת הפרסומת חייבת
להתאים לרמת קהל היעד.
מה המסקנה, אם כן? בדיוק הפוך ממה שטוען
גיורא רוזן. כשהטלויזיה מספקת תכנים
כגון הדוגמניות, כוכב נולד, רקדן נולד,
פיספוסים, דודו טופז, אודטה, פיק אפ ודומיהם
רק פרסומאי טיפש יפיק וישבץ בהם
פרסומות שנונות, חכמות ואינטיליגנטיות.
אין לי ספק בכלל שאם היו יותר תכנים
איכותיים ואינטיליגנטיים היינו רואים
גם יותר פרסומות כאלה. כי גם שיבוץ
פרסומת "נמוכה" בתוכניות "גבוהות"
הוא מעשה שטות ופיספוס מוחלט.
באותו פאנל, השתתפה גם תרצה גרנות,
הכוהנת הגדולה של הוראת הקופירייטינג,
בעלת ביה"ס ACC.
תרצה, כמדווח, ייחסה את חולשת הפרסום
הישראלי, לעצלות הפרסומאים. הם נוטים
תמיד, לגירסתה, לפתרונות הידועים והמוכחים, המניבים
את התשואה הגבוהה ביותר בתשומה הנמוכה
ביותר.
אני מסכים שבמקרים רבים מדי הפרסום
באמת לוקה בעצלות אלא שאני מפנה את
האצבע המאשימה כלפי המפרסמים.
הם אלה הקוטלים כל פרסום יצירתי "מדי"
נועז , שנון או אינטיליגנטי בעיקר מטעמי
פחדנות והם אלה המנתבים את הפרסומאים
שלהם אל התלם המוכר והבטוח.
וכידוע, המוכר והבטוח הוא גם מלאה ומשעמם עד מוות.
כמי שמכיר את הנפשות הפועלות בתחום
הקריאייטיב בארץ אני יכול להעיד שרוב
אנשי הקריאייטיב, כשרוניים, חדורים רוח יצירה
ולהוטים להוציא תחת ידיהם פרסומות
פורצות דרך והם גם מסוגלים לכך
ורק אחרי שלקוחותיהם, המפרסמים,
מלמדים אותם את "עובדות החיים"
הם מבינים שאין להם עבור מי לעמול
ומשלימים עם הדרך "העצלה" והמניבה.
מה שדרוש כדי להעלות את רמת הפרסומות
בארץ, הם קודם כל מפרסמים אמיצים,
מבינים ותובעניים שידעו לדרבן ולמשוך
את הפרסומאים שלהם לפסגות מקצועיות
ויצירתיות ולצידם טלויזיה המספקת תכנים
איכותיים שימשכו אליהם
קהלים "גבוהים" יותר שיצדיקו
הפקת פרסומות חכמות יותר.
ובא לציון גואל.

נכתב ע"י גינגי פרידמן , מנכ"ל ADMAN.
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

פורסם ב-YNET ב- 27.2.06

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …