Breaking News

קשה להיות עורך דין – נוטריון

להיות עורך דין אינו ענין של מה בכך, מלבד שנות הלימודים בפקולטה למשפטים עליו לעבור בחינות קשות שרבים נופלים בהן לאחר שנות הלימודים הרבות ונאלצים לגשת פעם אחר פעם ולנסות את מזלם והידע שלהם בבחינות נוספות. כמות המידע הנדרשת מסטודנט למשפטים היא כמות פנומנלית ועליו לזכור ולשנן ספרי חוק ומשפט רבים, חוקים ותקנות רבות, לפי מספרים, שמות, תקדימים ודוגמאות ממהלך ההיסטוריה.

עריכת דין היא מקצוע ענף ומספק ברוב המקרים. עורך הדין נתקל בסוגיות רבות ומעניינות יותר ופחות במהלך עבודתו, לא משנה באיזה תחום בחר, בין אם זה נזקי גוף, נדל"ן, פלילים, גירושין או כל תחום אחר.

אופיו של עורך הדין לרוב יתרום לבחירת התמחותו בתחום. ישנם עורכי דין מפולפלים יותר אשר חיים מריגוש בתי המשפט ומחכים להזדמנות להופיע בבית המשפט לדיונים, להצגת ראיות ולדיבור פומבי. עורכי דין אחרים מעדיפים ישיבה במשרד, הצמדות לחוק היבש והגעה להסדרים משפטיים ומעדיפים להמנע מרכישת מיומנות שכנוע שופטים פנים אל פנים. פנים רבות לעריכת דין והסמכה נוטריונית היא פן נוסף במשחק החוק.

מיהו נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין מוסמך שאת רשיונו והסמכתו קיבל ממשרד המשפטים על פי כל הנהלים הנדרשים ואשר קשת רחבה של סמכויות נמצאת תחת פועלו וסמכותו בכל הקשור לאימות מסמכים משפטיים. כדי לקבל רשיון נוטריוני על עורך הדין לעמוד בקריטריונים רבים ועליו להיות עורך דין פעיל למעלה מ10 שנים ובעל ידע משפטי רב ושוטף.

בין סמכויותיו של נוטריון ניתן למנות: אישור אמיתותו של העתק מסמך, אישור נכונות של תרגום, אימות חתימה על מסמכים לצורך הסכמים שונים והתחייבויות, עריכת מסמכי מסחר, אימות הסכמי ממון בין בני זוג טרם נישואיהם אימות זהות חותמים במקרה של פעולה בשם תאגיד, אישור ואימות מקרויותם של מסמכים והצהרות, אישור שאדם מסוים חי ובלבד שהנוטריון זכה לראותו במו עיניו וכן אישורי עשיית צוואות אשר מעניקה לנוטריון סמכות שנחקקה בחוק הירושה והיא זהה לסמכותו של שופט בענין זה.

הסמכה לנוטריון

להלן התנאים להגשת בקשה לרישוי נוטריונים בהתאם לסעיף 2 לחוק הנוטריונים, תשל"ו 1976, ולנוהל ואמות מידה שקבעה הוועדה והמפורסמים באתר משרד המשפטים:

  1. הנך אזרח ישראל או תושב קבע בישראל
  2. הנך חבר לשכת עורכי הדין
  3. עסקת בעריכת דין במשך עשר שנים
  4. לא הורשעת בעבירה שיש בה משום קלון
  5. לא הוצאת ולא הושעת מלשכת עורכי הדין על פי פסק דין סופי בהליכים משמעתיים (למעט הליך על פי סעיף 78 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א – 1961).
  6. וועדת הרישיונות מצאה אותך ראוי להיות נוטריון
  7. השתתפת בהשתלמות
  8. לא מתנהלת נגדך חקירה פלילית ו/או משמעתית ולא מתקיימים נגדך הליכים פליליים ו/או משמעתיים תלויים ועומדים.

אם חשבת להרחיב את אופקיך וסמכויותיך כעורך דין, הנך מוזמן למלא טופס הגשת בקשה שניתן להוריד מאתר משרד המשפטים בלינק http://www.justice.gov.il/Units/Noteryonim/Documents/Notaryr.pdf

בהצלחה!

 

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About עופר

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …