Breaking News
אולם אירועים קטן בתל אביב

מיהו נוטריון ואיזה שירותים הוא מעניק?

נוטריון הוא עורך דין בעל לפחות עשר שנות וותק שהוסמך על ידי משרד המשפטים בשיתוף עם לשכת עורכי הדין והוא יכול לנוסף לעריכת דין לעסוק בתחומים נוספים. נוטריון לא יכול לעבוד בשיתוף פעולה עם מי שאינו נוטריון. הוא אינו יכול לחלוק את רווחיו אלא רק עם נוטריון ויורשיו, אשתו וילדיו. לנוטריון יש סמכויות של אישור ואימות מסמכים. נוטריון עורך הסכמי ממון בין בני זוג החפצים בכך עוד בטרם נישאו על מנת למנוע חילוקי דעות ומריבות מאוחר יותר במידה ויתגלעו. מרבית, אף כי לא כולם, מבין חותמי הסכמה ממון הם זוגות בסיבוב שני, שיש להם ילדים וכל אחד רוצה להבטיח את זכויותיהם בעתיד. הסכם ממון מבהיר בדיוק מה כל אחד מבני הזוג רוצה לעשות עם רכושו והונו. בני זוג שעברו תהליך של אימוץ ילדים בחוץ לארץ יודעים שהתהליך דורש השגת מסמכים ואישורים ממוסדות רבים בארץ. את כל המסמכים צריך לתרגם לשפת המדינה בה רוצים לקיים את תהליך האימוץ. מסמכים אלו צריכים לקבל אישור וחתימת נוטריון והם מעידים על אמינותם.

איך עובד שירות נוטריון?

במשרד המשפטים יש ספר בו רשומים כל הנוטריונים של המדינה ושמתעדכן מדי פעם. לשכת עורכי הדין מעדכנת מידע לגבי עורכי דין שהם נוטריונים ושהוגשה עליהם תלונה כלשהי או שעברו על חוק מחוקי הלשכה.

מחירון עלות לפעולות נוטריון נקבע על ידי לשכת עורכי הדין כך שאין מקום למיקוח או קבלת הנחות למיניהן. הזקוקים לשירותי נוטריון בחוץ לארץ יכולים להיעזר בשירותי הקונסולים והדיפלומטים באותה מדינה. חתימתם שווה לחתימת נוטריון בארץ. עד לפני כשני עשורים היו ממונים על ידי משרד המשפטים אנשים בתפקיד "נוטריון ציבורי" ו"נוטריון חוץ לארץ". הם היו בדרך כלל עובדי מדינה שישבו בבתי המשפט. התשלום עבור השרות שלהם היה במסגרת אגרה קבועה מראש. כל מה שנדרש בארץ לחתימת נוטריון נעשה על ידי נוטריון ציבורי וכל מה שנדרש לחו"ל על יד נוטריון חוץ לארץ. כל אחד עם עבודתו. המשרות הללו בוטלו ועורכי דין המעוניינים בכך אחרי עשור במקצוע עברו מבחן בלשכת עורכי הדין כדי לקבל הסמכה. מרבית עורכי הדין אכן עושים זאת דבר שמאפשר להם לעסוק בתחומים נוספים ובכך לתת שרות מקיף ללקוחות שלהם.

תחום נוסף שנוטריון עוסק בו הוא תחום הצוואות. אף שניתן לחתום על צוואה גם אצל עורך דין שאינו נוטריון תחום הצוואות בשנים האחרונות מתרכז יותר אצל נוטריונים. עורך הדין והנוטריון אינם אחראים לתוכן הצוואה אלא רק לאישור שהחותם בגיר, צלול ועושה את הצוואה מרצונו החופשי ושהעדים כשירים לחתום כעדים. צו קיום צוואה בבית משפט ניתן להוציא על ידי נוטריון או עורך דין שאינו נוטריון. במרבית המקרים יורשי המצווה מוציאים את צו קיום הצוואה מאותו משרד בו נחתמה הצוואה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About עופר

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …