שנת 2014 היתה שנה לא קלה עבור חברת אלקטרה, אבל היא הצליחה להתאושש מכך בצורה מדהימה, והמציאה מספר סוגים חדשים של מזגנים. באותן שנים אלקטרה הפכה להיות מותג בין לאומי מוביל, אשר מוכר מיזוג אוויר תחת המותג אלקו באירופה, דרום אמריקה ואוסטרליה. בשל כך, המזגנים שלה החלו להיות יקרים יחסית עבור הצרכנים הישראלים ואלו הצביעו ברגליים וקנו פחות. בשל כך, אלקטרה מזגנים החלה לפתח את אלקטרה גו אינוורטר, שהיה המזגן החזק והמשמעותי הראשון (ועד אז היחיד) בארץ שעולה פחות מ-2000 שקלים.
איזה מוצרים חדשניים הכניסה אלקטרה לשוק מאז 2014
ההמצאה ההיא, שנוצרה על ידי אלקטרה מזגנים לפני שלוש שנים, הכניסה את שוק המזגנים הישראלי לסחרחרה. זו ירידה של 20% במחיר המזגנים הממוצע, ללא פגיעה באיכות הביצוע, ההיפך, אולי אפילו שיפור. החסרון המשמעותי היחיד של המזגן החדש – זהו לא מיני מרכזי, ולכן הוא מתאים רק לחדר אחד בכל פעם, רצוי חללים קטנים יחסית, בשל הספק BTU נמוך יחסית, של 1.25 כוח סוס. בנוסף, המציאה החברה גם את אלקטרה אינוורטר פלטינום, שעובד כ-6 שעות רצוף. בנוסף, אחד המוצרים החדשניים שיצאו בשלוש השנים האחרונות לשוק הוא מזגן שעובד על WIFI, ולכן אפשר לשלוט בו דרך המחשב / הטלפון. אפשר גם לשלוט על כל הפעילות שלו באמצעות האינטרנט, לרבות איתור תקלות.
אולי ההמצאה החשובה ביותר של אלקטרה מזגנים בשנתיים האחרונות היא מזגן סולארי, שעובד על חשמל שנקלט מהשמש, ולא על חשמל רגיל. זה אומר, שהוא הרבה יותר חסכוני באנרגיה. יש לו גם גרסה היברידית, אשר מעדיפה חשמל סולארי ברוב הימים, ואם יש יום מעונן / ללא שמש – היא תעבוד על חשמל רגיל. התשלום על היחידה הסולארית בנפרד.
עלייה משמעותית בשימוש
מאז 2014 נוצרה עלייה משמעותית בשימוש באלקטרה מבחינת מזגנים. היקף היצוא שלה הוא 15 מליון דולר בשנה, 24% מהפעילות שלה. מאז החידושים ב-2014 – כלומר כשלוש שנים, היא עלתה בפלח השוק בארץ לכ-40%, נתון מדהים לכל הדעות שמוכיח את החדשנות שלה והמיצוב שלה מחדש בשוק בישראל.