Breaking News
עו"ד אריה אבריאל
צילום: יח"צ

עונש מוות למחבלים, זו לא רק דרישה זו מציאות

עו"ד אריה אבריאל שכיהן עד לאחרונה כשופט צבאי בדרגת סא"ל(במי"ל) בבית הדין הצבאי לערעורים היה מבין השופטים הצבאיים הבודדים שגזרו עונש מוות למחבל

 

עו"ד אריה אבריאל ישב בהרכב שלושה שופטים צבאיים  שגזרו בערכאה הראשונה בבית המשפט הצבאי בג'נין בנובמבר 1994 גזר דין מוות על המחבל סעיד מוחמד יוסף בדארנה בן 24 אשר שלח מחבל מתאבד לפוצץ עצמו בתוך אוטובוס בתחנת "אגד" שבחדרה וגרם למותם של 5 ישראלים ופציעתם של רבים אחרים.

התביעה הצבאית ביקשה  לגזור על הנאשם עונש של מאסר עולם בלבד אולם בית המשפט לא קיבל את בקשתה ודן ברוב דעות את המחבל לעונש מוות וכך נכתב בגזר הדין:

"מדובר ברצח לשם רצח שמגמתו היחידה לרצוח במידת האפשר כמה שיותר אנשים ובאופן האכזרי ביותר.

יש לקטוע קו נמשך זה בכל הכח שיכול להינתן לגופים השונים שבמערכות השלטוניות השונות ואין ביהמ"ש יכול למשוך ידו מלקיחת חלק במעמד זה".  נאמר בפסק הדין.

גזר הדין לא ניתן היה לביצוע מאחר ולצורך ביצועו דרוש היה שגזר הדין ינתן פה אחד, ויאושר ע"י המפקד הצבאי של איזור יהודה ושומרון.

גזר הדין עורר סערה ציבורית גדולה והיה נושא לדיונים ופרסומים רבים.

עו"ד אריה אבריאל אחד מעורכי הדין המובילים בישראל מכהן כיום  כיו"ר תנועת "אומץ" – צפון, הנלחמת בשחיתות הציבורית ולמען מינהל תקין. בין שלל הישגיו העתירה לבג"ץ הידועה כבג"ץ "שגיא צמח" שבה לראשונה בג"ץ פסל חוק של הכנסת, ופסק הדין שניתן בסוגיה זו נלמד בפקולטות למשפטים.

בג"ץ שגיא צמח

בעתירה לבג"ץ שהגיש עו"ד אריה אבריאל הוא ביקש לבטל סעיף בחוק השיפוט הצבאי שאיפשר לעצור למשך 25 יום  חייל לצרכי חקירה על עבירה שנחשד שעבר וזאת עד להבאתו לשופט לצורך הארכת מעצרו, בעוד שאזרח ישראלי ניתן היה לעצור רק ל- 48- שעות.

עו"ד אריה אבריאל דרש שתקופת המעצר של חייל לחקירתו תהיה גם כן ל-48- שעות בטרם הבאתו לפני שופט.

בשנת 2000 החליט בג"ץ בהרכב של 11 שופטי ביהמ"ש העליון לקבל את העתירה של עו"ד אריה אבריאל ופסל את חוק הכנסת שבנדון והורה לכנסת להעמיד את תקופת המעצר על -48- שעות וכך נעשה.  לדעת עו"ד אבריאל "פסק דין זה חולל מהפיכה אצל החיילים המשרתים בצה"ל כאשר נקבע לראשונה שדין חייל כדין אזרח מן השורה ביחס לזכויות ולחובות וחירותו של החייל שווה לחירותו של האזרח ובעקבות תקדים זה נפתחה הדלת לביטול חוקים נוספים ע"י בג"ץ שפגעו בזכויות האדם מעל למידה הנדרשת".

עו"ד אבריאל משקיע לא מעט בפעילות ציבורית, בחלקה הגדול בהתנדבות. הוא חבר בלא מעט ארגונים ציבוריים ולצד זאת הוא בעלים ומנהל של משרד משפחתי גדול באחד ממרכזי העסקים של חיפה.

משרדו מוביל הישגים משפטיים לא מעטים. אחד מהם היה כשבית המשפט המחוזי בחיפה  בהרכב 3 שופטים זיכה ב- 2017 בחור צעיר שנאשם בביצוע מעשה סדום בחברתו. המתלוננת טענה בתלונתה במשטרה כי לאחר בילוי משותף חזרו בני הזוג לביתו של הנאשם ושם ביצע בה הנאשם מעשה סדום בכפיה ובניגוד לרצונה. הנאשם באמצעות עו"ד אבריאל  מחיפה כפר בטענת המתלוננת וטען שהיחסים ביניהם היו בהסכמה וכי תלונת המתלוננת נולדה כתוצאה מרצונה להתנקם בו עקב אהבה נכזבת על כי עזב אותה ועובדה לכך שתלונתה נגדו הוגשה רק כשנה וחצי לאחר שנותק הקשר הזוגי בין בני הזוג.

העונש בגין סוג העבירה כזו יכול להגיע עד ל-20 שנות מאסר לפי חוק העונשין לו הנאשם היה מורשע בדין. אחרי משפט ארוך שנמשך כשנתיים זוכה הנאשם.

עו"ד אבריאל:

"במשפט זה התברר עד כמה קלה היד על ההדק כאשר מתלוננת מגישה תלונה על תקיפה מינית נגד גבר.  ראשית מתברר שהמדיניות של פרקליטות המדינה זה

לתת קרדיט לתלונת מתלוננת מסוג זה, וגם כאשר יש לה ספיקות לגבי אמינות  התלונה היא מעדיפה לשחק "ראש קטן" ולהשאיר לבית המשפט את המלאכה להחליט אם אכן נעברה כאן עבירה בלי לקחת בחשבון את מסע הייסורים  שעובר על הגבר בגין הצורך להתמודד מול כתב אישום מסוכן שכזה שמוגש נגדו בבית המשפט".

משרדו של עו"ד אבריאל נפתח ב- 1974 ומועסקים בו 15 עורכי דין ועובדים, כאשר הבסיס ושלד המשרד מתבסס על בני המשפחה, עורכי הדין אריה אבריאל, בתיה אבריאל , טל אבריאל , קרן אבריאל ואחרים. עו"ד אבריאל הוא בוגר בית הספר הריאלי העברי בחיפה בוגר הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים ומאז 1972 הוא מחזיק ברישיון לעריכת דין. על לקוחותיו נמנים בנק לאומי והבנק הבינלאומי ולקוחות עסקיים רבים. משרדו מתמחה בעניינים אזרחיים ופליליים ובבגצ"ים וייצוג חיילים בענייני צבא, טיפול בענייני בימ"ש לענייני משפחה , סכסוכי ירושה וצוואות, תביעות דיבה, נזיקין תאונות דרכים רשלנות רפואית וענייני מקרקעין.

עו"ד אבריאל כיהן במשך 16 שנים כחבר וועד בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה והיה  8 שנים יו"ר ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה והצפון. כיום הוא כאמור מכהן כיו"ר תנועת "אומץ" – צפון, הנלחמת בשחיתות הציבורית ולמען מינהל תקין.

בנו עו"ד טל אבריאל העובד עמו במשרד כיהן עד לאחרונה כיו"ר ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה.

עו"ד אבריאל מסכם:

"בתפיסת העולם שלי כמשפטן וכאדם אני רואה לנגד עיני ניקיון מוסרי, שאיפה לצדק גם אם הוא נראה בלתי ניתן להשגה – ובעיקר רצון עז להתנהלות נעימה באולם בית המשפט ובחיים בכלל", הסביר עו"ד אבריאל את גישתו לחיים ולמקצוע.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About עו"ד הללי אברהם

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …