Breaking News

מילים אינן תקשורת

ביום יום אנחנו מרבים לדבר עם כל מי שנמצא בסביבה שלנו. מאיש המכולת עד בני המשפחה, מהמורה בבית הספר עד הילד של השכן. אנו לפעמים טוענים שאנחנו מכירים אותם אבל למעשה מבחינה פסיכולוגית אין לנו תקשורת משמעותית איתם, כל הכרות איתם שטחית ואין בעצם קיומן של שיחות מהסוג הזה סממן להבנה או/ו הכרות הדדית .

לא יאמן אבל לפעמים גם עם הילדים שלנו אין לנו תקשורת בכלל. לפעמים אין לנו תקשורת משמעותית אפילו עם עצמינו.
אם זה נשמע מוזר, זה סימן שיש הרבה בלבול בנושא והרבה מאוד אנשים חסרי הבנה לגבי המושג תקשורת בעלת ערך במונחים פסיכולוגיים.
תקשורת משמעותית היא הכרחית להתפתחות פסיכולוגית בריאה כשמדובר בילדים. וכשמדובר במבוגרים היא הכרחית אם אנחנו מדברים על קרבה, אינטימיות ,סיפוק רגשי ואיכות חיים. בכל זאת היא מצרך נדיר לרוב .
כמה בני זוג מרבים לדבר על השגרה הטכנית במשפחה ולצד שיחה על נושאים אלו הולכת ונעלמת הקרבה הרגשית ביניהם? כמה הורים לא מצליחים לדבר עם ילדיהם על תכנים משמעותיים בחייהם? איך שיחה בין אנשים מתרוקנת מכל תחושה של קירבה?
התשובה פשוטה. דיאלוג משמעותי מתרחש רק כאשר שני אנשים יכולים לדבר ביניהם ללא משוא פנים, בגובה העיניים ועל נושאים שקשורים לליבה של תכנים חשובים בעולם הרגשי העכשווי שלהם.
שימו לב חברים טובים שאיתם יש אפשרות של פתיחות רבה מהווים עבורנו מקור תמיכה בכל מצב , לפעמים אנחנו יכולים להרגיש הקלה משמעותית בהתמודדות עם קשיים כאשר ניתן לחלוק את המתרחש בחיינו ללא חשש. בשפה פשוטה אלו רגעים בהם אנחנו לא חשים בדידות. אלו רגעים של התחברות רגשית, רגעים בהם אנחנו מרגישים שיש לנו אדם שקרוב .
דיאלוג משמעותי מסוג זה יכול להתרחש באופן חד פעמי אבל כאשר אנחנו חווים סוג זה של תקשורת עם אותו אדם פעם אחר פעם אנחנו יכולים לדבר על תחושה של אינטימיות וחברות אמת.
כאשר יש לנו בתוך המשפחה אדם שאיתו אנחנו יכולים לנהל סוג כזה של שיחה אנחנו למעשה התברכנו במתנה יקרת ערך שמשמעותה יציאה מהבדידות. ניתן לומר שזכינו במערכת של תמיכה אדירה בהתמודדות עם החיים.
גם כשאנחנו מסוגלים למצוא מחוץ למשפחה סוג זה של תקשורת התברכנו. אפשר לומר שגם אז יש לנו מילוט מהבדידות. לעיתים הימצאותו של אדם כזה מחוץ למשפחה יכולה להיות משמעותית עד כדי כך שמקלה על התמודדות עם קשיים בתוך המשפחה.
כשאנחנו מסוגלים לנהל שיחות בינינו לבין עצמינו בצורה פתוחה וללא משוא פנים אנחנו מדברים על מודעות עצמית.
שני סוגים אלו של תקשורת, האחת עם עצמינו והשנייה עם הזולת הם אלו היכולים להיות משמעותיות מבחינה פסיכולוגית. הן מהוות מקור לקרבה, ידידות, אינטימיות. הן דרכים לקדם BEING WELL.
להרחיק בדידות ולטפח הבנה. לצערנו זו לא צורת המפגש הקיימת בשגרה אבל אפשר לטפח אותה, ללמוד אותה ואין כמוה בכדי לחזק קשרים משמעותיים בעיקר בתוך המשפחה .
מי יכול לסייע בכך?
פסיכולוגים שרואים ביצירת קרבה מוקד לעבודתם.
במרכז מיפל אפשר !

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About שרה יעקב

שרה יעקב, כמו כל איש מקצוע חיפשתי במשך שנים רבות מהו הגורם שבמהותו יוצר את השינוי ואת ההתפתחות באדם הפונה אלי. זו שאלה קרדינאלית עבור כל איש מקצוע. הרי אם ימצא את התשובה, תהיה יעילות עבודתו מורגשת וחדה יותר. שנים חשבתי שאמצא את התשובות במסגרת שיטות טיפול שונות אשר למדתי. עם הזמן גיליתי שהמרכיב העיקרי המסייע בטיפול הוא הקשר הבלתי - אמצעי והאמון שנוצרים בין המטפל והמטופל. ובעקבות זאת היכולת המתפתחת שלהם לנהל דיאלוג אותנטי במרחב בטוח היוצר פתיחות מקסימאלית ואמון מרבי. טלפון: 03-5045342 דואל: maypal.sara@gmail.com

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …