Breaking News

רשת האינטרנט, כפי שנכיר בעתיד, תחושת בטן

הרשת, רשת האינטרנט, כפי שיהיה בעתיד הקרוב או רחוק, הרשת כפי שהולך להיות

זה זמן רב שאני תוהה עם עצמי מה יהיה עם הרשת. לפני כמה שנים דיברו על WEB2.0 או WEB3.0 ואפילו קראתי מאמר על WEB42.0 וזה היה מוזר. על פי ההתפתחויות שאפשר לראות באופן חשוף ברשת וגם אתרי שמועות למיניהם, הפיתוחים של גוגל ופייסבוק וחברות אחרות, התחלתי לחשוב ולראות מה אמור להיות. לא תחקרתי לעומק ולמעשה במאמר שלמטה יש אוסף של רעיונות שחברי היקר הגדיר אותם "תחושת בטן", חשוב לי לדעת גם מה אתם חושבים, האם בכלל חשבתם מה יהיה בעוד עשור או שניים, או טיפה יותר?

השינוי הארגוני של גוגל ושל פייסבוק

לא מזמן גוגל הודיעה על שינוי מבנה ארגוני. מייסדי גוגל הקימו חברה חדשה בשם אלפא-בית, שזו למעשה חברה אם ותתפקד כחברת אחזקות ותחתיה כל החברות והמיזמים של גוגל. בנוסף לכל הרכישות שהיא מבצעת, חלקן ידועות וחלקן עלומות וכאשר בקטיגורית העלומות וידועות אפשר גם לצרף את המיזמים הפרטים והאישיים ושל משפחות של המייסדים. לדוגמא רעייתו של אחד המייסדים הקימה לפני כמה שנים חברה העוסקת בגנום האנושי. טוב חברה זו לא מוכרת כל כך.

פייסבוק מהצד השני לא נשארת רגועה, והיא מבצעת רכישות ופיתוחים חדשים. רכישות שלה הסתכמו באינסטאגראם וואטסאפ ואני מאמין שהיא גם מייצרת מיזמים ופיצ'רים חדשים שבעתיד ללא ספק יהפכו להיות חברות עצמאיות אשר תהוונה נדבך נוסף לפעילות של פייסבוק ורווחיות החברה.

בכל מקרה שתי החברות רווחיות ומייצרות הכנסות די טובות וערכן עולה עם הזמן, כל הזמן.

כאחד שאוכל ונושם אינטרנט, ומתוך 24 שעות ביממה חי 25 שעות מול אינטרנט וחוקר ולומד ועוסק, אני רואה מספר שינויים ומגמות שמעוררות מחשבה לגבי עתיד החברות ועתיד האנושות, טוב אולי הגזמתי קצת, עתיד האינטרנט או הרשת.

פייסבוק

אז בואו ונתחיל עם פייסבוק, למרות שאישית אני מאוד מסמפט את גוגל. פייסבוק החלו את דרכם בתצורה של חיבור האנשים זה לזה, על ידי פלטפורמה שכל אחד פותח חשבון אישי ומציג מי הוא ומה הוא, ועוד כמה פרמטרים נוספים. כאשר אותו אינדיבידואל יכול להקים לעצמו קבוצת ענין או דף עסק – Fan Page – ובו לנהל סוג של ישות משנית ויותר מאוחר ישות זו הפכה להיות ישות ראשית. כאשר רואים את השינויים שדף עסק עבר במהלך השנים וכך גם שינויי פייסבוק לא נותר אלא לחשוב כי פייסבוק הולכת להיכנס למודל של אתרים על בסיס פרופיל אישי או דף העסק ולהיות איך שהוא עצמית. פייסבוק כרגע מנהלת מעל 1.5 מיליארד פרופילים, ביחד עם דפי העסק וקבוצות אפשר להגיע לכמות עצומה של מעל 2 מיליארד ישויות – 2,000,000,000 – כן כזה גודל. למרות הטענה כי בפייסבוק יש חשבונות מזויפים וכפולים וגם אם נגרע 30% מכמות המשתמשים עדיין מגיעים לכמות עצומה של כמיליארד משתמשים רשומים. מדינה שלישית בגודלה בעולם? תקנו אותי אם אני טועה. בגלל כמות כזו של משתמשים ותעבורה עצומה שקיימת בפייסבוק הפירסום שם חוגג, דבר מעוד מענין כרגע שעדיין המשתמשים מעבירים לפייסבוק תוכן אישי בחינם וללא כל פרופורציה.

אז מה עושים בפייסבוק עכשיו, מטיסי מטוסים ומנסים ליצור משתמשים חדשים במקומות נידחים בעולם, זה טוב וזה מענין ובעתיד גם יותר רווחי.

גוגל

מצד שני יש לנו את גוגל, בשנים האחרונות לפי מידע שהופיע במקומות שונים רוכשת כל אפשרות של משטחים או איזורים או קווים אופטיים, סיבים אופטיים. זה נועד כדי לאפשר עבורה מהירה וטובה יותר בין אנשים. למה? כי גוגל רוצים להגיע לכל אחד באופן מהיר וישיר ולמכור שירותים מהירים, והם מפריחים בלונים לאוויר כדי לספק אינטרנט חינם לכל המעוניין. בהתאם לכך גוגל גם הכריזו על ראוטר חדש שגוגל תכננו וגוגל פיתוח אשר כמובן בעל יכולות טובות שידועות או אולי אפילו יכולות שלא ידועות לנו עדיין, בכל מקרה לפי ההיכרות עם גוגל ללא ספק הם יכולים לשדרג כל יום את הראוטר שלהם.

אם תשימו לב שתי החברות מנסות להגדיר ולהגדיר רשתות עצמאיות של תקשורת. רשתות שיכולות לעמוד בתעבורה איכותית. זאת מכיוון שכל אחת מהן מספקת שירותי תקשורת בין אישיים בפורמטים שונים. אודיו, טקסט, וידאו ובטח עוד מעט טלפתיה.

אבל מה בכל זאת הולך להיות?

אני רואה כאן אפשרות אחרות, לעתיד התקשורת והרשת. אז מה יהיה כאן?

כל אחת מן החברות מייצרת לעצמה רשת תקשורת עצמאית, רשת שאולי בעתיד שירותים שיסופקו בהן יהיו מיועדים וייחודים לרשתות עצמן. כלומר פייסבוק תמכור שירותי פילוחים אישיים או שירותי שיחה אישיים או קבוצתיים או אפילו דפי עסק מתקדמים שהם אתרי אינטרנט לכל דבר. מצד שני גם גוגל תרצה למכור שירותים עצמאיים כגון טלוויזיה (אגב כבר במהלך כתיבת שורות אלה זה מתבצע, RedYouTube) או שירותי הופעות או אפילו שירותי דואל בשיחה. כל אחת מן השירותים יהיו קיימים אך ורק ברשתות הייעודיות.

לכן בסופו של דבר האינטרנט כפי שאנחנו מכירים יהיה הרשת הרגילה שלנו שכל אחד מתקשר עם אחרים ומקבל שירותים, שירותי פירמיום יינתנו אך ורק ברשתות הפנימיות של כל אחד מן הגופים הגדולים. זאת אומרת רשת אינטרנט כפי שאנחנו מכירים, רשת גוגל, ורשת פייסבוק.

אשמח לשמוע את תגובותיכם,

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About וובסל אתרים שיווק פירסום קידום דיגיטלי אלי רחימי

WebCell מתמחה בייעוץ ותכנון אסטרטגי של תקציב השיווק הדיגיטלי ובישום טקטי רב ערוצי גמיש וכל זאת תחת קורת גג אחת. השירותים שלנו מתאפיינים בחשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה". התוצאה – הגדלת החשיפה של המותג ומוצרי הלקוח ויצירת מנגנוני לידים איכותיים! WebCell מציעה שירותי פיתוח ועיצוב אתרי אינטרנט בעלי חווית משתמש ברמה גבוהה, במטרה לאפשר העברת המסר, השירותים והאיכויות של הלקוח בצורה ברורה וחדה לגולש המזדמן ולמשתמשים הקבועים באתר. WebCell מציעה חבילת שרותי פרסום וחשיפה מתקדמים, שיביאו להגברה משמעותית של תנועת גולשים ממוקדים ומכווני מטרה לאתר החברה \ מייזם. WebCell פיתחה במשך השנים מתודולוגיות עבודה מוכחות התומכות ביעדים אלו. WebCell פועלת בשיטות עבודה חדשניות – מוטה תוצאות הכוללת שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בתחום החיפוש בשוק המקומי והבינלאומי. בשורה התחתונה – אנו נביא את קהל היעד האיכותי לאתר שלך, שתמכור ותתפרסם יותר!

Check Also

שמלות בת מצווה

שמלות בת מצווה

מסיבת בת מצווה היא ציון דרך חשוב בחייהן של נערות צעירות. המשמעות ממעבר לילדה לנערה, …

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …