Breaking News

גן ילדים

אנו מאמינות כי לכל ילד יש זכות לקבל את החינוך הטוב ביותר האפשרי ורואות לעצמנו למטרה לפעול לכך. המרכיב הראשוני והחשוב ביותר בעבודתינו הוא הרבה אהבה, קבלה וחום לכל ילד, יצירת סביבה חמה, תומכת ומקבלת והקניית תחושת ערך עצמי, ביטחון עצמי ומסוגלות אשר תאפשר לילד להיות מאושר ואהוב ולמצות את הפוטנציאל שלו. לכל ילד פוטנציאל רב ומטרתנו לאפשר לו להביא לידי ביטוי ולפתח פוטנציאל זה. אנו מקדישים זמן ומחשבה רבים להאזנה לילד, לצרכיו, לרעיונותיו ולתיאוריות שלו על העולם.

כל ילד הוא שונה, יחיד ומיוחד ולכן מקבל התייחסות אישית התואמת לצרכיו ורצונותיו ותוך כבוד אליו כאינדיבידואל ומתוך הכוונה וליווי אישי המותאם לו. בנוסף כל ילד הוא חלק מקבוצה ומיומנויות חשובות מאוד בגילאים אלה הן המיומנויות החברתיות והרגשיות, אנו שמות דגש רב על פיתוח האינטליגנציה הרגשית- חברתית והקשרים החברתיים בגן כולל תוכניות של תקשורת לא אלימu, ופיתוח אמפטיה. אנו מייחסים חשיבות רבה להבנת דרכי ההתפתחות של הילד, ומתן מענה לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. אנו רואות בלמידה והתחדשות מתמדת של הצוות ערך חשוב. לכן הצוותים מתעדכנים באופן רציף בגישות חינוכיות חדישות ותיאוריות על דרכי למידה של ילדים. הפעילות בגן נעשית תוך חשיפה לתחומי ידע רבים, חשיפה למגוון נושאים, דרכי למידה וחוויה. ועבודה מתוך התנסות אישית של הילדים.

הלמידה הטובה ביותר של ילדים מתחוללת תוך עשייה אישית בפעילויות שונות וחומרים רבים ומגוונים. אנו שואפים לשמר את הסקרנות והעניין הטבעיים של הילדים ואת ההתלהבות שלהם מידע וגילויים חדשים.

ראייתם של הילדים רעננה, מקורית ואינטואיטיבית. האזנה להם והתייחסות בכבוד למחשבותיהם ורעיונותיהם, כמו גם לימוד הנגזר מתוך תחומי העניין שלהם, יוצרת אצלהם תחושת ערך ומסוגלות, עניין והתלהבות ומקדמת צמיחה. לכן נעשית העבודה בגן בשילוב פרוייקטים קצרי וארוכי טווח המשלבים חקר ויצירתיות בהשראת גישת הפרוייקטים וגישת רג'יו אמיליה תוך התייחסות למגוון האינטליגנציות ואינטגרציה של תחומי לימוד. ההורים הם חלק חשוב מן התהליך החינוכי שכן הם הגורם המשמעותי ביותר בחיי הילד. אנו דוגלים ומעודדים קשר הדוק עם ההורים.

כנית הלימודים

במהלך השנה נלמדים נושאים הקשורים לסביבתו הקרובה של הילד משפחה וחברים, עונות, טבע וחגים, ועוד. בנוסף נלמדים מושגים על פי קבוצות הגיל (צבעים, צורות, הפכים , וכו). אנו עוסקים במתמטיקה ובאוריינות (בהתאם לקבוצות הגיל) בגישת הלמידה המשמעותית ותוך שילובם בכל תחומי החיים בגן במקביל אנו עובדים על פי ובהשראת גישות חדשניות ומתקדמות לגיל הרך ובמיוחד גישת הפרויקטים וגישת רג'יו אמיליהגישת רג'יו אמיליה מדגישה את הפוטנציאל הרב הגלום בילד ואת החינוך תוך מתן כבוד לילד. לכן אנו נוקטים ב"פדגוגית ההקשבה" בה אנו מאזינים באופן רציף ומעמיק לילדים, לתפיסות העולם שלהם ולרעיונותיהם ומשתמשים בהם כמנוף להמשך הלמידה. הלמידה נעשית דרך פרויקטים הנוצרים מתוך תחומי העניין של הקבוצה ונבנים במשותף במהלך העבודה תוך מסע למידה משותף אל מחשבות, תפיסות, יצירתיות ורעיונות הילדים. דרךעבודה זו מעצימה את הילדים, גורמת להם לשאול שאלות, להעלות השערות ולחקור את הסביבה באופן פעיל. העובדה שרעיונות הילדים יוצאים מן הכוח אל הפועל גורמת להם להאמין בעצמם וביכולותיהם.

פעילות זו נעשית בד בבד עם תכניות הלימוד הרגילות. הצוות החינוכי שלנו נבחר בקפידה, בעל ידע וניסיון רב ועובר השתלמויות והדרכות מקצועיות לאורך כל השנה. את ההדרכה בנושא גישת רג'יו אמיליה עובר הצוות בעזרת מנחה פדגוגית שהשתלמה באיטליה ועשקה בגישה במהלך שנים רבות אנשי הצוות מביאים איתם גם את תחומי העניין והמומחיות שלהם וחולקים אותה עם הילדים. פעילויות אלה מועברות לילדים בכל הקבוצות כהעשרה נוספת. עבודת פרוייקט היא דרך עבודה ולמידה שחרטה על דגלה את ההקשבה לילד, את הכבוד לרעיונותיו ויכולותיו, את החשיבה הגמישה והיצירתית, את שימור הסקרנות הטבעית ויצר הלמידה של ילדים, את החקר והתהליך כדרך לימוד מרכזית. ילדים לומדים במיטבם כשהם מתעניינים, כשהם מעורבים, כשהם חווים ומגלים ויוצרים בעצמם. תהליך הלמידה בפרוייקט הוא ארוך טווח, מעמיק ומתפתח. את כל מושגי הלמידה ניתן להכניס לתוך פרוייקט, יהיה נושאו אשר יהיה: מתמטיקה ואוריינות אמנות ומושגים על העולם ובעיקר, הילדים לומדים לשאול שאלות, לחפש תשובות, לענות על שאלות פתוחות שאין להן תשובה אחת נכונה, לחשוב. במהלך החודש הקרוב, לאחר ההסתגלות וההכרות עם הגן יעסקו הילדים בחגי תשרי, בראש השנה, ביום כיפור ומנהגיו, בסוכות ובשמחת תורה.

גם השנה / לאה גולדברג
"כל שנה ושנה מוריק הדשא
ועולה החמה ויורד המטר.
כל שנה ושנה אדמה מתחדשת
מלבין החצב ומזהיב ההדר.
כל שנה נולדים אנשים לרוב
לדמעות ולצחוק, לאחווה ושנאה.
יש מישהו הרוצה רק טוב
גם השנה".

חוגים
בהמשך לתפיסתנו החינוכית, החוגים משתלבים בהוויה היום יומית כשהם מתקשרים לנושאים והפעילויות בהם עוסקים הילדים. ומהווים המשךוהעשרה לנעשה בגן ריתמוסיקה מפגשים מוזיקליים שמטרתם להכיר ולהתוודע לעולם המוזיקה תוך כדי האזנה פעילה למוזיקה,לימוד שירים ודקלומים, תנועה למוזיקה ונגינה בכלים ואביזרים שונים. הפעילות נעשית בדרך עבודה חוויתית וחושית המתוכננת תוך רגישות רבה לצרכים ההתפתחותיים של הילד.מטרות על הןפיתוח החוש המוזיקלי ואהבת המוזיקה, יצירת עניין ומוטיבציה בתחום ופיתוח יצירתיות דגש רב מושם על חשיפה לסגנונות מוזיקליים שונים ומגוונים התכנית מועברת על ידי איילה- מורה מוסמכת בעלת נסיון רב בתחום המוזיקה

תנועה
בשיעורי התנועה הילדים לומדים להתמצא במרחב, לפתח קואורדינציה ולפתח מיומנויות מוטוריות (כמו זחילה הליכה, ריצה, קפיצה, דילוג וכו) הן מוטוריקה גסה והן מוטוריקה עדינה. הפעילות נעשית תוך חשיפה והתוודעות למגוון חמרים וציוד רב (כמו מטפחות כדורים בגדלים שונים ומחמריםשונים, חישוקים, מצנח שקיות שעועית, מנהרות, מכסי פלסטיק ועוד). השימוש המגוון בחמרים וכן שימוש מקביל בחמרים ממוחזרים מיועד לפתח במקביל גם את הדמיון והחשיבה היצירתית התכנית מועברת על ידי סיוון- מורהבעלת תואר שני מוינגייט ובעלת נסיון רב

אמנות

צעדים ראשונים בעולם האמנות והכרות משותפת של צבעים, צורות וחמרים על כל גווניהם ושימושיהם השונים. הילדים מתנסים בעבודה עם חמרים שונים בטכניקות מגוונות ולומדים מושגים בסיסיים באמנות ועוברים חוויות של דמיון ויצירה. תכנית זו היא בסיס ואליה יתווספו במהלךהשנה רעיונות חדשים ומגוונים תוך התאמה לקבוצת הילדים בקבוצות הבוגרות יתוודעו הילדים לאמנים וסגנונות אמנות שונות ויתנסו ביצירה בהשראת הזרמים השונים באמנות. התכנית מועברת על ידימיכל- מורה בעלת תואר מאסטר בתרפיה באמנות

טבע וחיות

חוג העשרה המאפשר מפגש קבוע עם העולם המופלא של בעלי החיים. בכל מפגש נחשפים הילדים לבעל חיים או מספר בעלי חיים חדשים תוך העמקה במאפייניו, משפחתו וסביבתו. המפגשים מתרכזים גם בהקניית ערכים של אהבת הטבע והזולת, שמירה על איכות הסביבה והטבע אקולוגיה ושימור בנוסף להנאה במפגש עם בעלי החיים והלמידה הרבה תורמים המפגשים גם לפיתוח הסבלנות והסובלנות הרגישות, רוגע והעלאת הביטחון העצמי בגילאים הצעירים מתמקדים המפגשים בחוויות חושיות מגע וליטוף התכנית מועברת על ידי אריה מלך החיות

אנגלית

חוג לקבוצה הבוגרת. התכנית כוללת את הצגת השפה האנגלית ורכישת אוצר מילים עשיר הקשור לעולמו האישי של הילד ולתחומי עניין שונים כגון צבעים, מספרים חיות, בגדים, אוכל ושתיה, חלקי גוף ופנים, חגים וכדומה.דגש מושם על בנית משפטים מן השלבים הראשונים בכדי להטמיע את המבנה הדקדוקי הנכון של השפה. תהליך הלמידה מתבצע דרך משחקים, הקראת סיפורים והכנת ספרונים בהתאם, הכנת משחקים שירים, דו- שיח, דיקלומים ומגוון פעילויות לחיזוק אוצר המילים הנרכש, התכנית מועברת על ידי טלי- מורה דוברת אנגלית

בישול ואפיה

ילדים אוהבים לבשל, לערבב ולטעום, כמו גם לחוות פעילויות אמיתיות ומשמעותיות מעולם המבוגרים) וביחוד כאשר תוצר טעים מחכה בקצה הדרך). פעילות הבישול משלבת בתוכה פעילות חושית ומוטורית, למידה מתמטית (כמויות, מניה, אמדן ,השוואה ועוד), פעילות ותפיסה מדעיתשלשת מצבי החומר, תערובות ותרכובות סוגי חמרים,מסיסות ועוד, ניצני אוריינות ,מתכונים כתובים, יחד עם כיף והנאה. המתכונים מותאמים במקרים רבים לעונות השנה, לחגים, לנושאים הנלמדים וכו. בכל יום שישי אופים הילדים חלה או דבר מאפה אחר. הפעילות מתבצעת על ידי אחד מאנשי הצוות הקבוע

ילד השבוע

מדי שבוע אחד הילדים הוא הכוכב. הילד עומד במרכז לאותו שבוע דבר המאפשר לו במה, מפתח ביטחון ומלמד לשתף ולהתחלק בעוד שאר הילדים לומדים לשאול שאלות ולהתעניין באחר.

המספר הסודי

בכל יום שישי אחד ההורים מגיע בהפתעה (אפילו הילד הפרטי שלו אינו יודע) ופועל עם הילדים בתחום עיסוקו, תחביבו, קריאת סיפור אהוב או כל פעילות אחרת.

פרויקטים

הפרויקטים הם נושאי עניין הנלמדים, נחקרים ונחווים לעומק. הלמידה בגילאי טרום בית הספר היא חוויתית והתנסותית ונושאים העולים מתוך הילדים או על ידי הצוות מתוך הכרות והתבוננות בחברי הקבוצה רותמת אותם סביב נושא הקרוב לליבם ומושך אותם ללמידה מעמיקה. בעולם בעל ידע אין סופי ומשתנה מטרת החינוך היא לשמר עניין וסקרנות, ללמד כיצד לחקור וללמוד, לדעת לשאול שאלות, לרצות להעמיק ולא לקבל דברים כמובנים מאליהם, לחפש מיגע ואינפורמציה ולהפעיל את החשיבה והיצירתיות.

הבנית ידע נעשית בגדיל זה בתהליך סובייקטיבי העובר במסלול ספיראלי ולכן מקיף הפרויקט מגוון רחב של פעילויות, התנסויות, סגנונות עבודה, חמרים, זמנים ומקומות. העבודה על הפרויקט מבוססת על אסטרטגיות גמישות במקום תכנון נוקשה והיא בו זמנית מובנית ולא מובנית, מוגדרת ובלתי מוגדרת. העבודה מתפתחת ביחד עם התקדמות הפרויקט ולכן היא מרתקת ומאתגרת. עבודה כזו, תוך האזנה מתמדת לילדים והתקדמות על פי הרעיונות והתיאוריות שהם מעלים מקנה להם תחושת כבוד, ערך ומסוגלות ומאפשרת לכל ילד להשתלב ולתרום בתחומי החוזק שלו ולפתח במקביל תחומים נוספים.

פרויקט הוא דרך עבודה ולמידה שחרטה על דגלה את ההקשבה לילד, את הכבוד לרעיונותיו ויכולותיו, את החשיבה הגמישה והיצירתית, את שימור הסקרנות הטבעית ויצר הלמידה של ילדים, את החקר והתהליך כדרך לימוד מרכזית. ילדים לומדים במיטבם כשהם מתעניינים, כשהם מעורבים, כשהם חווים ומגלים ויוצרים בעצמם. תהליך הלמידה בפרויקט הוא ארוך טווח, מעמיק ומתפתח. את כל מושגי הלמידה ניתן להכניס לתוך פרוייקט, יהיה נושאו אשר יהיה: מתמטיקה ואוריינות אמנות ומושגים על העולם ובעיקר, הילדים לומדים לשאול שאלות, לחפש תשובות, לענות על שאלות פתוחות שאין להן תשובה אחת נכונה, לחשוב.

תמלולים

התיעוד הוא כלי מרכזי בעבודה החינוכית שלנו. התיעוד נעשה על ידי רישומי שיחות, תמונות המתעדות תהליכים ודוגמאות עבודות. התמלולים, רישומי השיחות, נעשית במהלך שיחות עם הילדים בנושאים מרכזיים. הם משמשים ככלי להבנת דרכי החשיבה והתהליכים אותם עוברים הילדים, לתכנון המשך הפרויקט, לקשר עם ההורים ההופכים, תוך כדי הקריאה לשותפים בתהליך ולרפלקציה עם הילדים עצמם. התמלולים, אשר מופיעים על הלוחות יופיעו גם כאן, באתר, לנוחותכם. בגילאים הצעירים התהליכים חווייתיים יותר, פתוחים יותר ואינם מתבססים על תמלולים.

פרויקט האור: ילדים מוקסמים תמיד מן האור

פרויקט הבניה: במהלך הבניה נחקרו לעומק נושאים כמו פסיפסים וויטראז'ים ששמשו בארמון עצמו

פרויקט המוזיקה: במהלכו חקרנו קולות וצלילים, סוגי מוזיקה שונים, השפעת המוזיקה עלינו ומוזיקה מועדפת

פרויקט הפנים: במהלכו גילו הילדים את חלקי הפנים, סימטריה, הבעות ורגשות, צבעים וצורות, שווה ושונה, יחיד ומיוחד, כמויות, מניה ועוד

פרויקט התנועה: בפרויקט מפגשים- התנסויות בחומרים, צבעים מרקמים ושקיפויות

בדרך האבנים הצהובות: הספר יצר הזדמנויות אין סוף לחשיבה, דיון ושיחות

חזון חינוכי

ילדים מוקסמים תמיד מן האור (או מהעדרו). סביבת הילדים מורכבת מסוגי אור שונים, בווריאציות שונות בפרויקט האור חקרו הילדים את נושא האור על היבטיו השונים. הם הקימו חדר חושך, הפעילו אמצעי תאורה שונים: פנסים, פרוג'קטורים, מנורות צבעוניות, מסתובבות, לבה, סיבים ועוד, הקימו תיאטרון צלליות, בנו מיצגי אור, חקרו את האור באמנות וביטאו אור באמצעים שונים: גראפיים, מילוליים, אמנותיים ומוזיקליים. שינויי מזג האוויר, חגים, תאורת התיאטרון, דינוזאורים ונושאים אחרים הגבירו את העניין בנושא והזינו אותו לאורך זמן. המודעות לנושא האור ומורכבותו עלתה וגברה עם החשיפה

פרוייקט התנועה

קבוצה הפעילה היוותה שראה לפרוייקט תנועה. הילדים חקרו את גופם ותנועתו, סוגי לנועות שונות, תנועה במרחב, ביטויי תנועה במנות, בספורט ובמוזיקה ותעדו את עצמם ואת חבריהם במהלך תנועה
פרוייקט מפגשים- פרוייקט לקבוצות הצעירות בפרויקט מפגשים- התנסויות בחומרים, צבעים מרקמים ושקיפויות. במהלך הפרויקט אנו חושפים את הילדים מידי שבוע לחוויות חדשות ומאפשרים להם
תחילתו של פרויקט זה בשיחות הכרות עם הילדים עליהם ועל הבית שלהם המשכו בחקר בתים שונים, שלבי בנית בית ובעלי מקצוע, חלקי מבנים וחמרים, בתים מסביב לעולם וחמרים שמינים באזורים שונים הפרויקט קיבל תפנית כשעץ הפקאן התמוטט בסערה והילדים, מתוך רצון לשמח אותו הציעו לבנות עליו "משהו". מתוך ההצעות בלטו וחזרו שתיים: בית וארמון והאופציה של הארמון נבחרה ברוב קולות וקרמה עור וגידים בשלבים של תכנון, שרטוט, בניה וקישוט. במהלך הבניה נחקרו לעומק נושאים כמו פסיפסים וויטראז'ים ששמשו בארמון עצמו. בהקשר לארמונות בחנו תמונות פורטרט וציירנו פורטרטים אישיים ומלכותיים המדדים הרגשיים באו לידי ביטוי במשמעות של בית עבור כל אחד במשמעותו העמוקה ובמחשבה על חיי מלוכה ומהם הנכסים האמיתיים בחיים באמנות חקרנו אמנים המשלבים מבנים ביצירתם (כדוגמת מגריט) ואדריכלים, ובמיוחד גאודי כמייצג היצירתיות ושבירת מוסכמות כמחווה בנינו את הקיר של גאודי המצופה כולו בפסיפס פרוייקט הבניה

פרויקט המוסיקה

במהלכו חקרנו קולות וצלילים, סוגי מוזיקה שונים, השפעת המוזיקה עלינו ומוזיקה מועדפת, דרכי יצירת צלילים וסוגי צליל. הילדים נחשפו לסוגי מוזיקה שונים ויצרו לצלליהם. רגשות ותחושות ייחסו לסוגי המוזיקה שנשמעו. המשכו של הפרויקט התרכז בכלי נגינה שונים ויצירתם על פי קבוצות הכלים השונות

פרויקט הפנים

בפרויקט זה חקרו הילדים פנים. התכנית המקורית הייתה להמשיך לשאר הגוף וממנו לנושאים אחרים אך הנושא התגלה כמלא עניין ופוטנציאל והילדים גילו עניין בהמשך ההעמקה בו
במהלכו גילו הילדים את חלקי הפנים, סימטריה, הבעות ורגשות, צבעים וצורות, שווה ושונה, יחיד ומיוחד, כמויות, מניה ועוד. הם יצרו סוגי פנים שוניות מחמרים שונים, פנים משותפות המסכמות את דך התכונות בקבוצה ועוד מתוך נושאים אלה התקדם הפרויקט להתבוננות בפנים של אנשים שונים מסביב לעולם ומשם למסכות מארצות שונות ודרכי ביטוין. הקבוצה יצרה מסכות בהשראות שונות וטוטם של מסכות חקר ציורי פנים באמנות הביא אותם לגלות את פיקאסו וליצור פנים משתנות בהשראתו

פרויקט הבגד

ארגז בדים יפפיים ממפעל בדים הווה את תחילתו של פרוייקט זה מה מה מה מה אוכלים היום??? הורים יקרים !

אנו רוצים לעדכן אתכם לגבי תפריט האוכל של ילדיכם. ארוחת הבוקר: לחם, ממרח גבינה לבנה, ממרח חומוס וסלט טונה. פעמיים בשבוע הילדים מקבלים ביצים ( חביתה, ביצה קשה וסלט ביצים), מדי יום ירקות טריים. פירות: הילדים נהנים משלל פירות העונה. בקיץ :אבטיחים, מלונים, שזיפים, אפרסקים. בחורף: בננות, תפוחים, אגסים, תפוזים, קלמנטינות וכו'. לתינוקיה: מחית מפירות העונה.
ארוחת הצהריים: מנה של פחמימה: פסטה, קוסקוס, פתיתים, אורז. מנת בשר: עוף, קציצות מבשר טחון טרי שאנו מכינים בגן, שניצל וכו. מנת ירק: גזר גמדי, תירס, אפונה. מרק ירקות עם קוסקוס משלל ירקות( גזר,בטטה, תפוחי אדמה, דלעת, קישוא, כרוב, כרובית). לתינוקיה: מרק טחון עם עוף ושלל ירקות( גזר,בטטה, תפוחי אדמה, דלעת, קישוא, כרוב, כרובית). ארוחת ארבע: לחם עם ממרח מתוק כגון: ממרח חרובים, ממרח תמרים, ריבה, כמובן שיש גם ממרח גבינה לבנה וחומוס. בתאבון!

 

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About וובסל אתרים שיווק פירסום קידום דיגיטלי אלי רחימי

WebCell מתמחה בייעוץ ותכנון אסטרטגי של תקציב השיווק הדיגיטלי ובישום טקטי רב ערוצי גמיש וכל זאת תחת קורת גג אחת. השירותים שלנו מתאפיינים בחשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה". התוצאה – הגדלת החשיפה של המותג ומוצרי הלקוח ויצירת מנגנוני לידים איכותיים! WebCell מציעה שירותי פיתוח ועיצוב אתרי אינטרנט בעלי חווית משתמש ברמה גבוהה, במטרה לאפשר העברת המסר, השירותים והאיכויות של הלקוח בצורה ברורה וחדה לגולש המזדמן ולמשתמשים הקבועים באתר. WebCell מציעה חבילת שרותי פרסום וחשיפה מתקדמים, שיביאו להגברה משמעותית של תנועת גולשים ממוקדים ומכווני מטרה לאתר החברה \ מייזם. WebCell פיתחה במשך השנים מתודולוגיות עבודה מוכחות התומכות ביעדים אלו. WebCell פועלת בשיטות עבודה חדשניות – מוטה תוצאות הכוללת שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בתחום החיפוש בשוק המקומי והבינלאומי. בשורה התחתונה – אנו נביא את קהל היעד האיכותי לאתר שלך, שתמכור ותתפרסם יותר!

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …