משרות ביחסי ציבור- לחפש ולמצוא עבודה בתחום יחסי הציבור
הפער בין הלימודים לבין המציאות
תחום יחסי הציבור נראה, מהצד, כתחום מפתה ומרתק אשר תמיד דורש ידיים עובדות. תחום זה הינו שונה במהותו מתחום הפרסום- איש יחסי הציבור אינו רוכש זמן שידור או מקום בעיתון על מנת לשים בו פרסומות של החברה או בית העסק, אלא משפיע באופן עקיף על התקשורת ועל דעת הקהל הציבורית על ידי הודעות לעיתונות, מסיבות עיתונאים מרשימות ועוד. הרבה מאוד אנשים לומדים את התחום, בתקווה להשתלב בעבודה בו בעתיד.
אך כשמגיעים לשלב חיפוש העבודה, מגלים כי החלום לא תמיד מתגשם בקלות. למעשה, למרות שיש לא מעט משרות ביחסי ציבור, לא תמיד בוגרי לימודים בתחום, ללא ניסיון, יוכלו להתקבל בקלות לעבודה.
איך לפנות אל משרד יחסי ציבור?
הבעיה העיקרית בתחום יחסי הציבור היא שהוא מאוד תחרותי. על משרות ביחסי ציבור יש לא מעט מועמדים אשר מתחרים ביניהם. לכן, כאשר פונים אל משרד יחסי ציבור ושולחים אליו את קורות החיים שלכם, עליהם להיות בולטים מספיק על מנת לגרום למעסיק הפוטנציאלי להתקשר דווקא אליכם. לכן, יש חשיבות רבה לנוסח קורות החיים, וגם למכתב המקדים המצורף אליהם, המהווה פנייה אישית אל המעסיק.
חשוב לזכור כי איש יחסי ציבור הוא למעשה איש מכירות שאמור לקדם עסקים וחברות, והמבחן הראשון שצריך לעבור כל מועמד הינו שלב המיון בקבלה לעבודה- המועמד צריך למכור היטב את עצמו, ולגבור על המועמדים המתחרים.
אחד מן הדברים הכי חשובים בתחום יחסי הציבור הינו הניסיון. ניסיון בעבודה בתחום נותן יתרון משמעותי מאוד למועמד. במידה ואין לכם ניסיון ספציפי בתחום יחסי הציבור, תוכלו לפרט גם ניסיון מעולמות קרובים- כמו למשל פרסום או תקשורת.
במידה ואין לכם כלל ניסיון, הדבר עלול להקשות עליכם למצוא עבודה. לכן, נסו לרכוש את הניסיון בעצמכם- תוכלו להציע את עצמכם בהתחלה כעובדי יחסי ציבור של עסק קטן שאתם עובדים בו או מכירים אותו, או אפילו לנסות לעסוק, במשך תקופה, ביחסי ציבור של עמותה שאתם מעוניינים לקדם את מטרותיה.