Breaking News
טקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה שנערך באולם קריגר בחיפה בנוכחות 500 אורחים

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה שנערך באולם קריגר בחיפה בנוכחות 500 אורחים

"עמותת יד עזר לחבר חרטה על דגלה עזרה וסיוע לניצולי שואה ומכאן היא שואבת את עוצמתה"

דברים הללו אמר שר החוץ אלי כהן בטקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה שנערך באולם קריגר בחיפה בנוכחות 500 אורחים. במהלך הערב המרגש הוענקו מגיני הוקרה לארבעה תורמים של העמותה ובראשם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר

 

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מצוין מדי שנה ב-27.1 בכל רחבי העולם. האירוע המרכזי התקיים  בחיפה במרכז קריגר לאומנויות הבמה", בחיפה. הטקס המרגש נערך ביוזמתה של עמותת "יד עזר לחבר", שמפעילה בית חם לניצולי שואה בחיפה. השנה כאמור התקיים האירוע בנוכחותם של שר החוץ אלי כהן, ראש העיר חיפה ד"ר עינת קליש-רותם, חברי כנסת רבים, שגרירים וקונסולים ממדינות שונות (צ'כיה, נורבגיה, יוון ועוד), ואנשי ציבור נוספים.

במהלך האירוע הוענקו עיטורי כבוד למספר אישים שתרמו לאורך השנים לטובת רווחת ניצולי השואה בישראל. אחד מהם הוא יענקל'ה שחר, נשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה. "לא מובן מאליו שמכבי חיפה עוצרת את אימוניה בכל קבוצות המועדון, מקטן עד גדול, ומקדישה מזמנה על-מנת לפגוש את ניצולי השואה", חזר ואמר שמעון סבג מנכ"ל ומייסד העמותה והצביע על הקשר המיוחד וארוך השנים עם הקבוצה. "מכבי חיפה מובילה לא רק את טבלת ליגת העל אלא גם מחוץ למגרש. המפגש בין רוח הניצחון של המועדון לרוח הניצחון של ניצולי השואה מחמם את הלב כל פעם מחדש".

שחר אמר באירוע כי מכבי חיפה דוגלת בחינוך שחקניה מגיל צעיר והתרומה לקהילה הן לניצולי שואה והן בכלל היא נר לרגלי המועדון. במהלך האירוע הוסיף סבג: "הניצולים והשורדים הם הגיבורים האמיתיים של כולנו. בזכותם אנו חיים כאן היום. ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

שר החוץ אלי כהן שבעצמו מתנדב בעמותה ומבקר אותה למרות עיסוקיו כמה פעמים מידי שנה אמר בין היתר כי "עמותת יד עזר לחבר חרטה על דגלה עזרה וסיוע לניצולי שואה ומכאן היא שואבת את עוצמתה. אין ספק שהודות לשמעון סבג המנכל והמייסד של העמותה קם כאן גוף שיודע לסייע מבלי להמתין לסיוע מהרשויות ועל כך הוא ראוי לשבח".

 

אחד משיאי הערב היה הופעתה של מקהלת שורדות שואה – כולל ניצולת שואה שחולצה מאוקראינה, כולן דיירות הבית החם של "יד עזר לחבר". הגיל הממוצע של חברות הלהקה הוא 92, כך שקרוב לוודאי מדובר במקהלת הזמרות המבוגרת ביותר בעולם (ולכן היא עשויה להיכלל בספר השיאים של גינס). אחת מחברות המקהלה היא שליה קנבסקי בת ה-86 – עד לפני כשנה שליה חיה בחרקוב שבאוקראינה. המקהלה שרה את השיר "שרדתי", המנון העמותה שנכתב והולחן ע"י אילנה אביטל. "זהו כבוד גדול עבורי", אמרה אביטל, שהשקיעה זמן רב גם בחזרות להופעה עם חברות המקהלה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

"הניפה אותו באוויר כך שרגליו כלפי מעלה וראשו כלפי מטה"

"הנתבעת תפסה את התובע, הפילה אותו למזרון והכתה אותו 3 פעמים בישבנו ובראשו" הורים שבנם …

אין לי אומץ לבדוק מה היחסים בין אמא שלי לאשתי

אמרו שהן כמו אחיות, עד לאן הגיעה החברות בין הכלה לחמותה? הבעל חושד באימא שלו. …