Breaking News

אישה כבת 30 עברה ניתוח בכיס המרה שבוצע באופן כושל גרמו לנכות כירורגית משמעותית

סיכות רבות הונחו בצורה לא מבוקרת במהלך ניתוח לכריתת כיס מרה – וגרמו לכאבים עזים במשך למעלה מ-10 שנים ולנכות כירורגית משמעותית

אישה כבת 30 עברה ניתוח בכיס המרה שבוצע באופן כושל הנזק: כאבי בטן קשים, הקאות בלתי פוסקות וירידה במשקל ∙  עוה"ד איאד מטאנס שהגיש עבור האישה תביעת נזיקין: "אין ספק שקיים קשר ישיר בין הרשלנות בניתוח לבין החסימה בדרכי המרה שאובחנה רק בחלוף 10 שנים"

 

ב', אישה כבת 30 מעיר מרכזית בצפון, סובלת מזה למעלה מעשור מפגיעה קשה במערכת העיכול. הסיבה לכך: ניתוח שגרתי שבוצע באופן כושל. ב' פנתה לעורך הדין איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית ולדיני נזיקין באופן כללי, כדי לבחון היתכנות להגשת תביעה כנגד המוסד הרפואי שבו בוצע הניתוח. עוה"ד מטאנס גייס מומחה בתחום, ועל סמך חוות דעתו ובהתאם לחוק, הגיש תביעת נזיקין המסתכמת במאות אלפי שקלים.

ניתוח כריתת כיס מרה שחרג מגבולות הגזרה

הניתוח שעברה ב' בשנת 2011, בהיותה בת 30, נועד לספק מענה לאבנים בכיס המרה. במהלך כריתת האיבר, נגרמה פגיעה בדרכי המרה ועל כן הרופאים נאלצו להשתמש בסיכות ניתוחיות. ד"ר אליאס מנסה, מומחה לכירורגיה כללית שהתבקש על-ידי עוה"ד מטאנס לספק חוות דעת בנושא, אבחן שני כשלים מהותיים בהתנהלות המנתח: ראשית, למרות הקושי בזיהוי אנטומי של מבנים חשובים במערכת העיכול, לא ננקטו אמצעי זהירות מתאימים – למשל מעבר לשיטת ניתוח שונה שמקלה על הזיהוי, או כריתה חלקית של כיס המרה.

שנית, השימוש בסיכות הניתוחיות כדי לתקן את הפגיעה בדרכי המרה היה לא מבוקר, וכתוצאה מכך נגרמה היצרות משמעותית באזור. ד"ר מנסה הדגיש כי "אזור אנטומי זה אינו מהווה חלק מהאזור הטבעי שיש לחשוף אותו במהלך ניתוח כריתת כיס מרה, ויש להקפיד על שימורו".

כמו כן מתח המומחה ביקורת על ההחלטה לא לערב מומחים לדרכי מרה, שאולי היו מספקים נקודת מבט רחבה יותר ומונעים את הנזק.

דלקות בלבלב, שלשולים, הקאות וקושי לאכול

ריבוי הסיכות וההיצרות של דרכי המרה גרמו לנזק חמור לאישה הצעירה. ב' סבלה לאורך השנים מכאבי בטן חוזרים ונשנים, ובשלב מסוים גם משלשולים, הקאות וירידה במשקל. בפרקי זמן מסוימים האישה, אם לשניים שנאלצה לעבור ממשרה מלאה למשרה חלקית, נאלצה להימנע מאכילה עקב התפקוד הירוד של מערכת העיכול.

פגיעה נוספת הייתה דלקת בלבלב, שהופיעה לאחר ניסיון להרחיב את דרכי המרה באמצעות סטנטים. בהמשך הוחלפו הסטנטים וב' נאלצה לעבור עוד מספר הליכים רפואיים כדי להקל על סבלה.

"אין ספק שקיים קשר ישיר בין הניתוח שב' עברה לבין הירידה באיכות החיים ממנה היא סובלת היום", כתב עוה"ד מטאנס בכתב התביעה. הוא הדגיש כי ההשלכות של הסיבוכים בניתוח צפויות ללוות את ב' גם בעתיד.

 

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

הבעל אלרגי לחתולים, האישה מאוהבת בחתול הרחוב שאימצה

הבעל אלרגי לחתולים, האישה מאוהבת בחתול הרחוב שאימצה "אשתי ידעה שנים שאני לא יכול להיות …

קרוב ל-1,200 ילדים בכל הגילאים לקחו חלק במיזמים השונים ∙ 25,000 פריטי לבוש חולקו לאוכלוסיות במצוקה של ועדת החינוך עם העמותה לקידום הספורט

שיתוף הפעולה הפורה של ועדת החינוך עם העמותה לקידום הספורט קרוב ל-1,200 ילדים בכל הגילאים …