Breaking News
Image by Sasin Tipchai from Pixabay
Image by Sasin Tipchai from Pixabay

טיפול רצוף כשלים הוביל לנכות קשה בשיעור 100% לצמיתות

רשלנות רפואית חמורה בחדר הניתוח

המנתחים התעלמו מירידה חדה בלחץ הדם – המנותח הפך משותק בארבעת הגפיים

בנוסף לרשלנות בביצוע הניתוח בצוואר, התיעוד היה חסר ושגוי הגבר כבן ה-50 נותר נכה בשיעור 100% ותובע פיצויים עקב הנזקים החמורים שנגרמו לו ∙  עוה"ד איאד מטאנס שמייצג את התובע: "חוסר ההתייחסות של הצוות הרפואי לירידה הממושכת בלחץ הדם, הן בניתוח והן בסמוך לאחריו, מסביר את השיתוק של ארבעת הגפיים"

 

מקרה חמור במיוחד של רשלנות רפואית בניתוח: טיפול רצוף כשלים הוביל לנכות קשה בשיעור 100% לצמיתות, ובנוסף התיעוד החסר מעלה סימני שאלה משמעותיים.

האירוע החל כשג', גבר בשנות ה-50 לחייו מישוב בצפון הארץ, איש כוחות הביטחון, החל לסבול מהפרעות בהליכה ונימול בכפות הידיים. האבחנה הייתה מיאלופתיה צווארית – פגיעה נוירולוגית שנגרמת עקב אובדן גובה של דיסקים בין חוליות הצוואר של עמוד השדרה, היצרות הדרגתית של תעלת חוט השדרה והפעלת לחץ על חוט השדרה עצמו.

לג' הוצע לעבור ניתוח – שהוביל לסיוט מתמשך.

"כשלים רישומיים קריטיים"

ג' נכנס לבית החולים בצפון שבו בוצע הניתוח בצוואר כשהוא הולך על שתי רגליו, ויצא ממנו כשהוא יושב בכסא גלגלים ולמעשה משותק בכל 4 הגפיים.

הוא פנה לעוה"ד איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין ולרשלנות רפואית, על-מנת לבחון את ההיתכנות להגשת תביעה כנגד בית החולים והרופא שביצע את הניתוח. בדיקת המסמכים הרפואיים הבהירה מיד כי ההליך התאפיין ב-3 סוגי כשלים שכל אחד מהם בפני עצמו עלול לגרום לפגיעה נוירולוגית: ראשית, הניתוח בוצע ללא ניטור אלקטרו-פיזיולוגי. שנית, הרופאים התעלמו מלחץ הדם הנמוך של ג' במהלך הניתוח ולאחריו, ובנוסף, התיעוד היה חלקי ולקוי. פרופ' צבי רם, מומחה לנוירוכירורגיה, שערך חוות דעת לבקשתו של עוה"ד מטאנס, הגדיר זאת כ"כשלים רישומיים קריטיים", והוסיף כי "אי תיעוד של בעיה רפואית או תקלה במהלך ניתוח עלול להחשיד כהשמטת מידע בזדון".

בפרט הדגיש פרופ' רם כי לא ייתכן שאירוע דרמטי כמו ירידת לחץ דם לא מופיע בתיעוד מהלך הניתוח, אלא מצוין באופן אגבי בהערות לגבי המעקב באשפוז: "תפקוד חוט שדרה שסובל מלחץ כרוני תלוי באופן קריטי באספקת הדם המגיעה אליו. בסבירות גבוהה, ירידת לחץ הדם קשורה לאובדן דם בכמות רבה, ואין לדעת בהיעדר תרשומת הולמת כיצד ומתי בעיה זו טופלה".

ללא התייחסות ללחץ הדם הנמוך במהלך הניתוח ולאחריו, התוצאה הייתה לדבריו של פרופ' רם "איסכמיה ממושכת של חוט השדרה שסגרה את הגולל על הסיכוי להתאוששות נוירולוגית".

אובדן שליטה במערכות גוף חיוניות רבות

הפגיעה בחוט השדרה הפכה את ג' לשבר כלי של ממש. הגבר, שכאמור עבד בכוחות הביטחון ובנוסף לקח חלק פעיל בחיי המשפחה וגידל 5 ילדים, איבד את השליטה על שרירים רבים בכל חלקי הגוף: פלג גופו התחתון משותק לחלוטין, שתי הידיים סובלות מחולשה קשה, מערכת הנשימה פגועה אף היא, וכך גם היכולת להגיע לזקפה והשליטה במתן שתן.

כתוצאה מהנזקים נזקק ג' לשורה ארוכה מאוד של טיפולים, חלקם לצמיתות: פיזיותרפיה, הידרותרפיה, ריפוי בעיסוק, ייעוץ פסיכולוגי ועוד. כמו כן הוא עבר ועובר בדיקות מרובות, ונדרש לרכוש ציוד יקר כגון מנוף הידראולי לצורך העברה למיטה וממנה, שקיות לאיסוף שתן, תרופות ואפילו מכונת כביסה שתעמוד בעומס הרב עקב אי השליטה בסוגרים.

התביעה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בחיפה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

הבעל בלחץ? "אשתי הולכת לעשות מהומות ולהעיר את הדובים משנתם"

הרופא הבכיר עזר למתמחה להכין את עבודת הגמר אשת הרופא: אם לא תעזוב את המתמחה …

מנהלת תקומה

אומ"ץ למען תושבי הצפון והדרום

אומ"ץ לאלופים (במיל') רון-טל ומרום: "הגיע הזמן להתניע את הליך שיקום הישובים בצפון ובדרום" 10 …