למה חברות מחפשות פרסום דיגיטלי?
הפרסום של העולם המודרני והדיגיטלי הוא כבר מזמן לא מה שהוא היה בעבר. למעשה, היום עלה משמעותית כוחן של הרשתות החברתיות בכל הנוגע לפרסום ולתודעת הקהל. לכן, בניגוד לפרסום שמתמקד ברדיו, בעיתונות ובטלוויזיה, כיום הדגש הינו על פרסום ברחבי האינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות. פרסום זה הינו אפקטיבי במיוחד, הן מפני שהוא מאפשר להגיע להמוני לקוחות חדשים באמצעות השקעה מועטה יחסית של משאבים, והן מפני שהוא מאפשר פנייה ממוקדת לקהלי יעד ספציפיים על פי פילוחי שוק.
כדאי לדעת כי מחקרים מראים שלא פחות מ-45% בממוצע מזמנם הפנוי של קהל הצרכנים בישראל מושקע בגלישה באינטרנט, בעיקר באתרי חדשות וברשתות חברתיות. תחום הדיגיטל מתעל נתון זה למטרות שיווק וקידום מכירות של עסקים מכל הסוגים.
כל העובדות הללו הופכות את מקצוע הדיגיטל לאחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק העבודה בימינו. חברות מכל התחומים מפרסמות מדי יום מודעות דרושים משרות דיגיטל ניו מדיה, בחיפוש אחר מומחי דיגיטל אשר יביאו לכדי קידום משמעותי בהכנסות החברה.
מה צריך לדעת על מנת להיות איש דיגיטל?
למעשה, קיים מגוון רחב של תפקידים בתחום הדיגיטל, ולכל תפקיד יש דרישות מעט שונות. ניתן למצוא מודעות דרושים עובדי דיגיטל בתחומים של תכנות, עיצוב גרפי, יחסי ציבור ועוד ועוד. עם זאת, ניתן להכליל ולומר כי אנשי דיגיטל הם לרוב אנשי פרסום, ולכן עליהם להיות בעלי בקיאות רבה בתחום הפרסום והשיווק. עליהם לדעת למפות היטב את צרכי הלקוח, וכן להגדיר היטב את פלח השוק הרלוונטי עבור המוצרים או השירותים של הלקוח. בנוסף, הם צריכים לדעת לבנות קמפיין שיווקי רלוונטי ומתאים אשר יוכל לקדם את מכירות העסק.
מעבר לכך, לאיש הדיגיטל צריכה להיות היכרות מעמיקה עם עולם האינטרנט והרשתות החברתיות. עליו לדעת כיצד להעביר את הקמפיין משלב הקריאייטיב לזירה האינטרנט, על כל הפנים השונים שלה- פרסום מודעות ובאנרים, רשתות חברתיות, קידום אתר הלקוח ועוד. איש דיגיטל מקצועי יידע לחזות מראש את מידת ההצלחה של הקמפיין, ולזהות מגמות שונות בעת הרצת הקמפיין.