Breaking News

2011 התחילה חזק ונגמרה חלש

בחודשים ינואר- יולי עמדה הדרישה החודשית לעובדים על 78 , בממוצע.

החל מחודש אוגוסט ועד דצמבר ירדה הדרישה החודשית ל43, בממוצע.

סה"כ נדרשו בשנה החולפת 753 עובדים בכל התפקידים המקצועיים, לעומת 907 בשנת 2010.

כלומר , ירידה של כ-16%.

כך עולה מסקרי מודעות הדרושים הנערכים מדי חודש ע"י ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN מוסר:

מספר גורמים "קטלניים" חברו יחד בנקודת זמן אחת כדי לגרום לירידה של כמעט 50% בחמשת החודשים האחרונים של השנה. המחאה החברתית שגרמה לעצירת תקציבי הפרסום אצל המפרסמות הגדולות שנבהלו, תקופת הקיץ והחגים הארוכה והיחלשות הפעילות הכללית במשק.

כמו תמיד במצבים של חוסר וודאות כלכלית הראשונים להיפגע הם תקציבי הפרסום ובעקבותיהם משרדי הפרסום.

הנפגעים העיקריים היו משרדי הפרסום הגדולים המשרתים את המפרסמים הגדולים. משרדים אלה נאלצו לשחרר עובדים במספרים גבוהים.

המשרדים הבינוניים והקטנים, נפגעו פחות, מטבע הדברים.

היחלשות ענף הפרסום לוותה בשתי תופעות אופייניות :-א. רמת השכר ירדה בכ-

20% בעיקר במשכורות הגבוהות.

ב. מספר ניכר של פרילאנסרים בתחומי הקריאייטיב והפלנינג חזר לבקש עבודה במשרה קבועה.

לעומת שתי התופעות השכיחות זוהתה גם תופעה חריגה והיא שעובדים בררניים עדיין לא נוטים להתפשר על הצעות שאינן עונות בשלמותן על דרישותיהם ומעדיפים להישאר חסרי תעסוקה

ולהמתין, בתקווה שימצאו את אשר הם דורשים. עד מתי? או עד שיסתתמו מקורות ההכנסה שלהם או עד שהמצב ישתפר, מה שיבוא קודם.

עיקר הדרישה בשנת 2011 היתה ל:-

תקציבאים- 239

תקציבאי יחס"צ-149

קופירייטרים-79

ארטדיירקטורים-73

פלנרים-55

מנהלים-84

מבחינת חלוקת המקצועות הנדרשים לא חל שום שינוי כבר שנים רבות

וזאת כתוצאה מגורמים שאינם משתנים, כגון: התחלופה המהירה בקרב התקציבאים והתבגרותם הטבעית של אנשי הקריאיטיב.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

שמעון דורון

חבר חדש בהנהלת יד ושם: שמעון דורון, יו"ר הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב

חבר חדש בהנהלת יד ושם: שמעון דורון, יו"ר הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב המינוי …

לשלול את האזרחות של כל אדם שמורשע בבית משפט בפגיעה בביטחון המדינה

בעקבות ריבוי מקרי הריגול עבור איראן: אומ"ץ תעתור לבג"ץ אם לא יחוקק חוק לשלילת אזרחות …