Breaking News
קרדיט CHATGPT DALL·E
קרדיט CHATGPT DALL·E

שנה לאחר היום הקשה ביותר בתולדות ישראל, ה-7.10.2023, ואזרחי המדינה עדיין לא קיבלו תשובות אמינות ומפורטות לגבי הנסיבות שהובילו למחדל החמור

אומ"ץ להרצוג: נשיא המדינה חייב לדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית
חודש וחצי לפני אסון ה-7/10 התריעה תנועת אומ"ץ מפני "סכנה ברורה ומידית עקב התעלמות הממשלה מאזהרות הדרג הביטחוני" ∙ ראשי המדינה המשיכו להתעלם, והמחדל עלה בחיי רבים מאזרחי ישראל וחיילי צה"ל ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "רק ועדת חקירה ממלכתית תמנע אסונות נוספים בעתיד. על הנשיא הרצוג לפעול במסגרת תפקידו וסמכויותיו כדי שתוקם ועדה כזו בהקדם"

שנה לאחר היום הקשה ביותר בתולדות ישראל, ה-7.10.2023, ואזרחי המדינה עדיין לא קיבלו תשובות אמינות ומפורטות לגבי הנסיבות שהובילו למחדל החמור. תנועת אומ"ץ, שהתריעה מספר פעמים לאורך 2023 מפני הגעה למצב כאוטי, פונה לנשיא הרצוג בדרישה כי יפעל בתקיפות ובנחישות למען הקמת ועדת חקירה ממלכתית.
"ועדת חקירה ממלכתית היא הגוף המוסמך והמתאים לברר את האמת", כתבו לנשיא הרצוג ראשי אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה המייעצת של התנועה, עו"ד יצחק מינא. "רק ועדה ממלכתית, עם מלוא הסמכויות המוקנות לה בחוק, ואשר כוללת דמויות בעלות כובד משקל ובקיאות בנושאים הנחקרים, תספק לאזרחי ישראל מענה לשאלה: מדוע המדינה לא הייתה ערוכה לטבח הנוראי ב-7/10 ולאירועים שהתרחשו בעקבותיו?".
במרץ 2023 התריעה תנועת אומ"ץ מפני הידרדרות שתוביל ל"סכנה קיומית שלא ידענו כמותה בעבר, אף הרבה יותר מהסכנות שעמדו בפנינו במלחמת יום הכיפורים". בפנייה שנשלחה בין השאר לראש הממשלה נתניהו, הבהיר פליצ'ה פלד כי תהליכי החקיקה שזכו לכינוי "הרפורמה המשפטית" פוגעים בביטחון המדינה.
באוגוסט 2023, פחות מחודשיים לפני טבח שמחת תורה, התריעה אומ"ץ באופן פומבי פעם נוספת: "למותר לציין כי למדינת ישראל אויבים מרים שרק מחכים לשעת כושר לתקוף. ההתעלמות המוחלטת של הממשלה והעומד בראשה מאזהרות הדרג הביטחוני הינה סכנה ברורה ומידית", נכתב בפנייה דחופה שנשלחה אז לנתניהו, לנשיא הרצוג ולשר הביטחון גלנט. אומ"ץ גם קראה באותה העת להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את מצב הצבא לאור הקרע שנוצר בעם – קריאה שלמרבה הצער לא נפלה על אוזניים קשובות.
לפני כ-3 חודשים הציעה אומ"ץ לכנסת לחוקק חוק שיחייב הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאחר כל מלחמה. חוק זה ימנע מצב שבו לא מוקמת ועדת חקירה עקב נסיבות פוליטיות, וכתוצאה מכך המדינה לא מסוגלת לאתר ליקויים וטעויות ולהפיק לקחים חיוניים. גם הצעה זו עדיין לא קודמה ע"י חברי הכנסת.
כעת פונה אומ"ץ אל נשיא המדינה. פליצ'ה פלד הזכיר כי במהלך מלחמת לבנון ה-I הנשיא באותם ימים, יצחק נבון, הפעיל את כל כובד משקלו הציבורי על-מנת להוביל להקמת ועדת חקירה ממלכתית – וכך היה. "גם על הנשיא הרצוג מוטלת החובה לפעול במסגרת תפקידו וסמכויותיו כדי שתוקם ועדה כזו בהקדם, על-מנת למנוע אסונות נוספים בעתיד ולמען ביטחונם של אזרחי ישראל".

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

תכשיטים

מאבק גירושין על יהלום כחול של שני קראט

הסוגיה הזו היא חלק ממאבק גירושין שמנהלים בני זוג אחרי 40 שנות נישואים בני הזוג …

חמותי חיפשה סיבות להפריד ביננו וכנראה הצליחה

אחרי שנה וחצי של מאמצים "הצליחה" אמו של הבעל להפריד בין בנה לאשתו האישה: "אני …

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.