Breaking News

מהירות החושך 2

לאחרונה פנו אלי ממערכת החדשות של ערוץ 2 וביקשו לראיין אותי על

המיתון בתעשיית הפרסום ובין השאר נשאלתי גם לדעתי על עתיד הענף והאם אני צופה יציאה מהמשבר.

תשובתי המיידית היתה שזאת איננה הפעם הראשונה ולא השנייה שענף הפרסום חווה משבר. נער הייתי וגם זקנתי ועברתי לא מעט משברים דומים. קשים יותר וקשים פחות ועל כולם חל אותו חוק טבע בסיסי, האומר :- מה שעולה חייב לרדת ומה שיורד בסוף יעלה.( נכתב על זה אפילו שיר שהיה ללהיט בינלאומי) כך היה בעבר וכך יהיה גם הפעם. השאלה היחידה העומדת

על הפרק היא כמה זמן יידרש כדי לעלות מהשפל.

לאחר שסיימתי את השיחה עם הנציגה של ערוץ 2 נזכרתי שבעקבות המשבר ב-2002 כתבתי טור בדה מרקר תחת הכותרת "מהי מהירות החושך?" הטור דן בדיוק בסוגיה הזאת ובהשלכות המשבר על הענף כולו.

חיפשתי את הטור ההוא , קראתי אותו מחדש ושמחתי להיווכח שמה שהיה אז עוד לא חזר. הפיטורים ההמוניים עוד לא התרחשו, מפרסמים עוד לא נעלמו ומשרדי פרסום קטנים עוד לא נסגרו.

שני האינדיקטורים הרגישים ביותר למשבר בענף, הם:

1. הפרילאנסרים חוזרים לחפש משרות קבועות.

2. מחוסרי העבודה מפסיקים להיות בררנים ומוכנים לקבל כל משרה.

ובכן, שני האינדיקטורים הללו מתעתעים, בשלב זה. מצד אחד הפרילאנסרים באמת חוזרים בהמוניהם להתדפק על דלתות משרדי הפרסום בחיפוש אחר משרות קבועות אבל מצד שני מחוסרי העבודה עדיין בררנים מאוד ומוכנים לקבל אך ורק משרות העונות בדייקנות מלאה על דרישותיהם.

אז באשר לשאלה מהי מהירות החושך או במלים אחרות כמה זמן יעבור עד שהענף יצא מהחושך אל האור, אי אפשר כמובן לספק תשובה נחרצת אבל אני מוכן , בכל זאת, להסתכן בתחזית.

לדעתי, ברבעון הראשון של השנה החדשה נראה את האור שבקצה החושך.

למה אני חושב כך? כי אני חושב שהמפרסמים הגדולים שנבהלו מהמחאה החברתית והתכנסו בקונכיותיהם יתעשתו ויתגברו על פחדיהם, אחרי הכל הם חייבים להתחרות על השוק, הם לא יכולים להרשות לעצמם להיעלם לגמרי. גם משרדי הפרסום חייבים להמשיך לתפקד ולשרת את לקוחותיהם ואי אפשר לעשות זאת ללא עובדים ולכן הם יעשו כל מאמץ להיאחז בעובדיהם הטובים.

המשתנה היחיד שיכול לערער את התחזית שלי הוא עתידו של ערוץ 10.

ובעניין זה הכל תלוי במשפחת ראש הממשלה. אם המשפחה תתעקש ותסרב להתרצות והערוץ אכן ייסגר, הענף כולו יכנס לסחרור. התחרות תיעלם, זמן האוויר לפרסום יפחת משמעותית, מחירי הפרסום יעלו ואלפי מפוטרים לכל רוחב ועומק התעשייה, יהפכו את קערת התחזית שלי על פיה.

וכאן עלי להודות שאינני יודע לצפות את תגובותיה של המשפחה.

אשר על כן, לא נותר לנו אלא להמתין ולראות מי יגבר, נקמנותה של המשפחה או חמלתה?

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

.

פורסם באייס ב-26.12.11

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

אישה מחזיקה עציץ קטן עם קקטוס

לאן המלחמה הזו עוד יכולה להוביל?

האישה התאהבה בקקטוס שקנתה לבעלה כמחווה של אהבה, עכשיו הבעל מבקש להפרד ממנו לאן המלחמה …

שמעון דורון

חבר חדש בהנהלת יד ושם: שמעון דורון, יו"ר הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב

חבר חדש בהנהלת יד ושם: שמעון דורון, יו"ר הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב המינוי …