בחודשים ינואר- יולי עמדה הדרישה החודשית לעובדים על 78 , בממוצע.
החל מחודש אוגוסט ועד דצמבר ירדה הדרישה החודשית ל43, בממוצע.
סה"כ נדרשו בשנה החולפת 753 עובדים בכל התפקידים המקצועיים, לעומת 907 בשנת 2010.
כלומר , ירידה של כ-16%.
כך עולה מסקרי מודעות הדרושים הנערכים מדי חודש ע"י ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.
גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN מוסר:
מספר גורמים "קטלניים" חברו יחד בנקודת זמן אחת כדי לגרום לירידה של כמעט 50% בחמשת החודשים האחרונים של השנה. המחאה החברתית שגרמה לעצירת תקציבי הפרסום אצל המפרסמות הגדולות שנבהלו, תקופת הקיץ והחגים הארוכה והיחלשות הפעילות הכללית במשק.
כמו תמיד במצבים של חוסר וודאות כלכלית הראשונים להיפגע הם תקציבי הפרסום ובעקבותיהם משרדי הפרסום.
הנפגעים העיקריים היו משרדי הפרסום הגדולים המשרתים את המפרסמים הגדולים. משרדים אלה נאלצו לשחרר עובדים במספרים גבוהים.
המשרדים הבינוניים והקטנים, נפגעו פחות, מטבע הדברים.
היחלשות ענף הפרסום לוותה בשתי תופעות אופייניות :-א. רמת השכר ירדה בכ-
20% בעיקר במשכורות הגבוהות.
ב. מספר ניכר של פרילאנסרים בתחומי הקריאייטיב והפלנינג חזר לבקש עבודה במשרה קבועה.
לעומת שתי התופעות השכיחות זוהתה גם תופעה חריגה והיא שעובדים בררניים עדיין לא נוטים להתפשר על הצעות שאינן עונות בשלמותן על דרישותיהם ומעדיפים להישאר חסרי תעסוקה
ולהמתין, בתקווה שימצאו את אשר הם דורשים. עד מתי? או עד שיסתתמו מקורות ההכנסה שלהם או עד שהמצב ישתפר, מה שיבוא קודם.
עיקר הדרישה בשנת 2011 היתה ל:-
תקציבאים- 239
תקציבאי יחס"צ-149
קופירייטרים-79
ארטדיירקטורים-73
פלנרים-55
מנהלים-84
מבחינת חלוקת המקצועות הנדרשים לא חל שום שינוי כבר שנים רבות
וזאת כתוצאה מגורמים שאינם משתנים, כגון: התחלופה המהירה בקרב התקציבאים והתבגרותם הטבעית של אנשי הקריאיטיב.