אין כמעט אנשים שלא ישמחו לקבל במתנה מוצר כזה או אחר. לא חייב להיות מדובר על מוצר יוקרתי או איכותי במיוחד, אך כדאי שהמוצר יהיה שימושי, אחרת הוא ימצא את עצמו בפח. לכן כל מי שמגיע לכנס מקצועי, יודע כי אחד היתרונות העיקריים של הכנס, הוא קבלה של מתנות. מארגני הכנס קוראים למתנות האלו מוצרי פרסום, ויש להם תפקיד חשוב בשיווק ובפרסום של העסקים השונים. מחקרים חדשים שנעשו בנושא, מראים כי מוצרי קידום מכירות הניתנים בחינם, אפקטיביים יותר מכל פרסומת ברדיו, בטלוויזיה, בעיתון או באינטרנט. לעומת פרסומת שאנחנו רואים בטלוויזיה למשל, ואוטומטית מחליפים ערוץ או קמים להביא משהו מהמטבח, פרסומת המצויה על מגבת חוף, כוס טרמית, תיק גב או כל מוצר פרסום אחר, לא יוצרת אצלנו תחושה שלילית. למעשה, רוב האנשים יזכרו את החברה שהעניקה להם את המוצר, ובמידת הצורך יפנו אליה לקבלת שירות. את השירות הזה תקבלו מחברת "דפוס כזה אני רוצה".
כל היתרונות של מוצרי פרסום
קודם כל, חשוב להדגיש כי מחקר שנעשה בקרב 600 צרכנים שונים שנמצאים מעל גיל 21, גילה כי כ – 85% מהם זכרו את השם של החברה או העסק, במידה וקיבלו מהם מוצר פרסומי בחינם. אנשים אוהבים כאמור לקבל מתנות, ולכן נוטים לזכור לטובה את מי שהעניק להם את המוצרים האלו. מעבר לכך, כדאי לקחת בחשבון כי אנחנו חיים בעולם המודרני, עולם שעמוס עד לעייפה בפרסומות שונות המציפות אותנו מכל כיוון ומכל זווית אפשרית. לא ניתן לגלוש באינטרנט מבלי להיתקל בבאנר קופצני, לא ניתן ללכת בחוץ מבלי להיתקל בשלטי חוצות ולא ניתן להסתובב בקניון מבלי לשמוע אין סוף של פרסומות לרשתות השונות. לכן הצרכן המודרני לומד לאט – לאט להתעלם מכל הרעש הזה, דבר שהופך את הפרסומות הסטנדרטיות לשקופות עבורו. הוא כבר אינו מבחין בשלטי החוצות ואינו שומע את הפרסומות ברדיו.
לסיכום, מוצרי פרסום נחשבים לאפיק השיווק והפרסום האידיאלי ביותר הן עבור המפרסם והן עבור הצרכן. במקום לסבול מאין סוף של פרסומות מציקות, ניתן לחזור הביתה עם מתנה קטנה וממותגת בלוגו של המפרסם, אשר נשאר בתודעה לאורך זמן.