Breaking News
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

התוכנית האסטרטגית שהציעה אומ"ץ להגברת הביטחון האישי

התוכנית של אומ"ץ להבטחת הביטחון האישי של אזרחי ישראל

 

תנועת אומ"ץ הגישה שורת המלצות לשר בן גביר, למפכ"ל שבתאי ולאישים נוספים אחד הסעיפים המרכזיים הוא הקצאת אלפי תקנים של חיילי חובה שישרתו לצד שוטרים מקצועיים יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "היעדר ביטחון פנים הוא האיום האמיתי הגדול ביותר על ישראל אחרי האיום הבטחוני"

 

רמת הביטחון האישי של אזרחי ישראל נמצאת בשפל, הן בשל אירועי פשע והן עקב הטרור. האיום הקיומי על ביטחון הפנים במדינה הוביל את ראשי אומ"ץ, תנועת האזרחים למען מנהל תקין, לגבש מסמך המלצות מקיף לשיפור המצב.

"האיום האמיתי והגדול ביותר על מדינת ישראל, ועל קיומה כמדינה דמוקרטית, הוא היעדר ביטחון פנים", אמר פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ. הוא הדגיש כי גם הצבא החזק ביותר, שיכול לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון ומעבר לו, לא מקנה ביטחון יומיומי. "מעשי הטרור שבוצעו בימים האחרונים, האלימות בכבישים, האלימות בבתי החולים, בבתי הספר ובמוסדות הציבור – כל אלה מבליטים את חוסר הביטחון האישי יותר מכל".

פלד ועו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, הגישו את התוכנית המפורטת לשורת אישים שמהווים את שדרת הפיקוד של מערכות הביטחון: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר הביטחון יואב גלנט, המפכ"ל יעקב שבתאי, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המל"ל צחי הנגבי, חברי הכנסת יולי אדלשטיין וצביקה פוגל שעומדים בראש ועדת חוץ וביטחון ו-ועדת ביטחון פנים, וראש הממשלה נתניהו.

התוכנית האסטרטגית שהציעה אומ"ץ כוללת חמישה רכיבים: האזרח תחילה, שיטור מתאים, עוצמה אנושית, עליונות טכנולוגית ומשטרה מבצעית וחדשנית.

אחת ההמלצות המרכזיות היא הקצאת 6,000 תקנים של חיילי חובה לטובת המשטרה, כך שלצד כל שוטר מקצועי יהיה גם "שוטר חובה". לדברי פליצ'ה פלד, "גיוס החובה לצה"ל מעמיד לרשות גוף זה את מרבית הצעירים בני ה-18 בישראל, ואילו למשטרה, שמהווה גם היא גוף ביטחוני מהמעלה הראשונה, חסר כוח אדם. יש לחשוב על חלוקה שונה של המשאב החיוני הזה לטובת כלל מרכיבי הביטחון הלאומי של ישראל".

בנוסף לחיילים שיועברו לפעילות המשטרתית, ניתן יהיה לגייס במסלול זה למשטרה גם צעירים מהמגזר החרדי ומהחברה הערבית, וכן להפנות מתנדבים מהשירות הלאומי/אזרחי. המהלך יפתור את אחת הבעיות הקשות כיום: השוטרים נאלצים להתרוצץ מזירה לזירה, ולא תמיד מצליחים להגיע בזמן למקומות שבהם הם נחוצים. תועלת נוספת תהיה קידום שוטרי חובה איכותיים לתפקידי פיקוד, כך שלאורך זמן רמת המשטרה תעלה.

עוד המלצה חשובה היא להעניק גיבוי מלא ונכון לשוטרים ולמפקדים. תא"ל (מיל') אבי בכר, מי שכיהן בתפקיד ראש מל"ח (משק לשעת חירום) וכן כרמ"ט פיקוד העורף, היה שותף מלא לעריכת המסמך. ראשי אומ"ץ מקווים כי ההמלצות יאומצו, וכי קברניטי המדינה יכירו במשטרת ישראל כגוף השווה בחשיבותו לצה"ל על-מנת לספק לאזרחים ביטחון אישי.

 

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

"הניפה אותו באוויר כך שרגליו כלפי מעלה וראשו כלפי מטה"

"הנתבעת תפסה את התובע, הפילה אותו למזרון והכתה אותו 3 פעמים בישבנו ובראשו" הורים שבנם …

אין לי אומץ לבדוק מה היחסים בין אמא שלי לאשתי

אמרו שהן כמו אחיות, עד לאן הגיעה החברות בין הכלה לחמותה? הבעל חושד באימא שלו. …