Breaking News
איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

האם הרופא התעלם ממצאים חריגים לפני הניתוח?

שרשרת כשלים בבית חולים בצפון

בן 25 נפטר מדום לב במהלך ניתוח – עקב אי ביצוע בדיקות חיוניות מקדימות

בנוסף להתעלמות מממצאים חריגים לפני הניתוח, ההחייאה בוצעה שלא על-פי הכללים המקובלים אמו של המנוח הגישה תביעת פיצויים בגין הרשלנות הרפואית עוה"ד איאד מטאנס שמייצג את האם: "המוות הפתאומי והטראגי גרם לטלטלה נפשית קשה"

 

ניתוח הוא פעולה מצילת חיים, אבל אם לא מתבצעות לפניו כל הבדיקות הנחוצות ההליך עלול להרוג. זו למרבה הצער הייתה התוצאה במקרה של ע', גבר צעיר כבן 25 מישוב בצפון.

ע' הגיע לבית החולים הסמוך למקום מגוריו עקב כאבים באזור הבטן העליונה. האבחון היה גסטריטיס (דלקת בקיבה) עקב שתיית אלכוהול. כאבי הבטן נמשכו וכעבור כשבועיים ע' חזר לבית החולים. הפעם בוצעה בדיקת אנדוסקופיה של מערכת העיכול, ולאחריה הומלץ על ביופסיה ו-CT בטן. ה-CT הוביל לאבחון ממאירות בתריסריון ולטיפולים כימותרפיים. תוך זמן קצר אובחנו אצל ע' אירועים חוזרים של אי ספיקת כליות חדה, ועל כן הוחלט להפסיק את הטיפולים ולבצע ניתוח להוצאת הגידול.

בשלב זה הצביעו בדיקות מעבדה על רמה נמוכה באופן חריג של אשלגן בדם – 2.7 (רמה תקינה הינה 3.5-4.5). הרופאים התעלמו מכך, וזמן קצר לאחר תחילת הניתוח צנח לחץ הדם של ע'. ניסיון טיפול באמצעות נוראדרנלין לא צלח, מאמצי ההחייאה כשלו – והרופאים נאלצו להכריז על מותו של ע' עקב דום לב.

"הרופאה הייתה חייבת לשאול את השאלות הרלוונטיות ולעצור את הניתוח"

אמו של ע', שנקלעה למשבר נפשי חמור, החליטה לתבוע את בית החולים בגין ההתנהלות הכושלת שהובילה למוות המיותר. היא פנתה אל עוה"ד איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית, והוא הגיש כתב תביעה לבית משפט השלום בחיפה.

כתב התביעה כולל חוות דעת של פרופ' יעקב גוזל, מומחה לרפואה בהרדמה וטיפול נמרץ. "הצוות הרפואי לא התייחס לרמה הנמוכה של האשלגן", ציין פרופ' גוזל את הכשל הראשון בשרשרת, והוסיף כי הרופאה המרדימה התרשלה פעמיים: גם כשנתנה לע' נוזלים שלא מכילים אשלגן וגם כשלא ביקשה לבצע א.ק.ג כדי לשלול הפרעות בקצב הלב.

"תפקידו של הרופא המרדים הוא לבדוק כל מה שנעשה לקראת הניתוח ולהדגיש את הבעיות שעלולות להשפיע", הבהיר המומחה, "הבדיקה הטרום הרדמתית במקרה של ע' לא נעשתה כראוי. הרופאה הייתה חייבת לשאול את השאלות הרלוונטיות ולעצור את הניתוח".

כשל נוסף שזיהה פרופ' גוזל הוא בניהול ההחייאה, "שלא נעשה לפי הכללים המקובלים" – תרופת האדרנלין הייתה אמורה להינתן בתדירות של אחת ל-3-5 דקות ולא בהפרשים של דקה.

פיצוי בגין הטלטלה הנפשית וגם עבור הפסדי שכר בעבר ובעתיד

עוה"ד מטאנס תובע עבור אמו של ע' פיצויים בגין התשלומים עבור הקבורה והאבל, הוצאות נוספות סביב המוות, הפסדי שכר בעבר וטיפולים נפשיים – בסכום כולל של 160,000 ₪. בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק על פיצויים גם עבור הכאב והסבל שהם מנת חלקה של האם, הוצאות עתידיות בעקבות האסון, הפסדי השתכרות בעתיד, ועוד. טרם הוגש כתב הגנה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …